تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس با يقين بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند، كوه‏ها به همراه او تسبيح م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815549431




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ميادين شهر همدان ظرفيت هاي خوبي براي ساخت المانهاي فاخر در جذب گردشگر دارند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۶:۴۵ب.ظ)
ميادين شهر همدان ظرفيت هاي خوبي براي ساخت المانهاي فاخر در جذب گردشگر دارند موج - خاوير پنيا مدرس دانشگاه اياك بارسلونا در سفر توريستي خود به همدان به دعوت اعضاي شوراي اسلامي شهر همدان جهت مشاوره در خصوص اجراي پروژه هاي شهري در جلسه اين هفته صحن شورا حضور يافته و به بحث و گفتگو با نمايندگان مردم همدان در پارلمان محلي پرداخت.
به گزارش خبرنگار موج از استان همدان، در اين جلسه چند ساعته رييس شوراي اسلامي شهر همدان ضمن بيان ظرفيت ها و پتانسيل هاي پايتخت تاريخ و تمدن ايران زمين اظهار داشت : شهر همدان از لحاظ سيستم شهري و معماري از جمله شهرهاي ايران است كه به دليل سابقه تاريخي و معماري پيچيده اي كه دارد ديرينه آن را معرفي مي كند.
علي اكبر نظري با بيان اينكه ايران از كشورهاي داراي فرهنگي غني و ديرينه اي است افزود : آزادي يكي از نعمتهايي است كه جمهوري اسلامي ايران با سرنگوني نظام طاغوت شاهنشاهي آنرا به خود و جهانيان عرضه داشت.
نظري با اشاره به اينكه همدان شهري دانش محور است يادآور شد : در حال حاضر حدود 70 هزار دانشجو در رشته هاي مختلف از جمله معماري ، سازه ، مكانيك و فيزيك دارد كه مي توان از ظرفيت علمي اين شهر در راستاي پيشرفت و توسعه شهري بهره گرفت.
رضا ميرزايي عضو شوراي اسلامي شهر همدان با اشاره سفر توريستي خاوير پنيا به ايران و همدان، اظهار كرد : انتظار مي رود با توجه به اينكه وي يكي از اساتيد مجرب دانشگاه اياك بارسلونا است با ديدن و امنيتي كه در ايران وجود دارد به عنوان سفير ايران در كشور خود باشد .
ميرزايي با بيان اينكه ايران يكي از كهن ترين كشورها با فرهنگ جهان است اضافه كرد : ايران از آزادي ، امنيت ، رعايت حقوق اقليت ها و عدم آسيب در اقليت ها برخوردار است و با توجه به تبليغات منفي كه بر عليه ايران شده گردشگران و توريستها مي توانند به عنوان سفيران و مبلغان ايران در رابطه با انعكاس و انتقال واقعيت ها در كشور خود باشند.
در ادامه خاوير پنيا استاد دانشگاه اياك بارسلونا ضمن قدرداني از ميهمان نوازي شورا و شهرداري همدان اظهار كرد : همدان پتانسيل ها و ظرفيت هاي خوبي در حوزه گردشگري دارد كه در نگاه اول گردشگران قابل مشاهده است.
خاوير پنيا با اشاره به بافت تاريخي و ميدانهاي شعاعي شهر همدان افزود : اين ميادين ظرفيت هاي خوبي براي ساخت المانهاي فاخر و قوي دارند كه مي تواند در جذب گردشگر بسيار تاثير گذار باشد.
وي كه تخصص معماري شهري دارد همدان را شهري زيبا و تاريخ دانست و گفت : همدان در دو بعد فضاي شهري و فضاي سبز براي گردشگران جذابيت دارد و هر دوي اين ابعاد شخصيت قوي به اين شهر مي بخشد كه مي تواند در حوزه گردشگري و سرمايه گذاري اثرگذار باشد و اين شهر را از ديگر شهرهاي كشور متفاوت كند.
استاد دانشگاه اياك بارسلونا با تاكيد بر اينكه نهادهاي مديريت شهري بايد براي جلب مشاركتهاي بخش خصوصي اعتماد سازي كنند افزود : مديريت شهري بايد همزمان با اينكه در خصوص جذب توريست و اجراي پروژه هاي گردشگري تصميم گيري مي كنند بايد مراقب مردم و اتفاقاتي كه پس از اجراي طرح مي افتد، باشد تا اجراي يك پروژه باعث سلب آسايش شهروندان نشود.
خاوير پنيا با اشاره به ترافيك شهر همدان و اجراي طرح بي آرتي در اين شهر اظهار كرد : اجراي طرح هاي حمل و نقل و ترافيك از جمله بي آرتي تناقضي با بافت تاريخي شهر همدان ندارد چرا كه در كنار گسترش شهر و شهرنشيني و در راستاي كاهش بار ترافيكي، همزمان بايد از تكنولوژي و علم روز بهره گرفت اما در صورتي كه طرح با برنامه ريزي و طراحي درستي اجرا شود.
به گفته وي همزمان با اينكه شهر تغيير مي كند بايد زيرساختهاي آن نيز با توجه به موقعيت شهر تغيير كند و در نتيجه لازم است از قبل از اجرا برنامه ريزي هاي مناسبي صورت پذيرد.
اين استاد دانشگاه اياك بارسلونا به معرفي همدان با عنوان شهر سبز پايدار نيز اشاره كرد و گفت : لازم است با برنامه ريزي پروژه هايي را براي اين شهر طراحي كرد كه مطابق با شهر سبز پايدار باشد به عنوان مثال در ورودي هاي اين شهر بايد طراحي اجرا شود كه در نگاه اول ميهمانان يا گردشگران سبز بودن شهر همدان را القاء كند و نيز شاخصه اي باشد كه همدان را با ديگر شهرها متفاوت نشان دهد .
خاوير پنيا در پايان آمادگي خود را جهت همكاري و مشاوره براي طراحي پروژه هاي شهري با شورا و شهرداري همدان اعلام كرد و به تبليغات منفي بر عليه ايران نيز اشاره كرد و يادآور شد : قطعاً گردشگران و توريستها با سفر به ايران متوچه امنيت و آرامشي كه در ايران وجود دارد مي شوند و بنده نيز چندين بار است كه به اين کشور سفر كرده و پس از بازگشت خلاف تيليغات را براي دوستان و همكاران خود بيان كرده ام.
گفتني است وي همچنين از پروژه هاي در دست اجراي شهرداري همدان نيز بازديد كرد.
شايان ذكر است : وي در زمينه هاي ارائه طرح هاي شهر هوشمند ، مصالح هوشمند و ساختمانهاي هوشمند فعاليت دارد













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن