تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خوشى و آسايش، در رضايت و يقين است و غم و اندوه در شكّ و نارضايتى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821179619




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اصلانی: مرگ یک هنرمند مرگ آثار هنری است/ تاسف می‌خورم که درباره روزهای رفته باید صحبت کنم


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: اصلانی: مرگ یک هنرمند مرگ آثار هنری است/ تاسف می‌خورم که درباره روزهای رفته باید صحبت کنم
محمدرضا اصلانی گفت: برای اینکه یک هنرمند، هنرمند شود جامعه تلاش زیادی می‌کند، پس مرگ یک هنرمند مرگ آثار هنری است.
به گزارش نامه نیوز، به مناسبت ۷ اردیبهشت ماه که روز تولد «زاون قوکاسیان» است، صدمین برنامه سینما تک که در خانه هنرمندان برگزار شد، به نمایش دو فیلم مستند کمتر دیده شده از این هنرمند اختصاص یافت و به دلیل همزمانی این برنامه با روزهای برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، این برنامه در جدول جشنواره قرار گرفت.


در این مراسم پس از نمایش یک مستند از مجموعه ادیان توحیدی به کارگردانی قوکاسیان، سید محسن هاشمی تهیه کننده این اثر درباره قوکاسیان گفت: آشنایی من با قوکاسیان به سال ۷۶ بر می‌گردد، زمانی که برای کارهای متعدد از وی دعوت به همکاری کردم و این آغاز همکاری‌های متعدد در طول این سال‌ها شد.

او با توجه به اینکه قوکاسیان عاشق سینما بود، ادامه داد: قوکاسیان فردی به دنبال یادگیری بود، لحظه به لحظه عمرش در پی آموختن بود. خصلت دیگری که او داشت این بود که فردی بسیار صادق و بی‌ادعا بود و به تعریف دیگر مومنی موحد بود.

پس از نمایش کلیپ درباره زندگی و هنر زاون قوکاسیان، «محمدرضا اصلانی» از پیشکسوتان مستندسازی درباره قوکاسیان گفت: تاسف می‌خورم که درباره روزهای رفته باید صحبت کنم. سلامتی روحی قوکاسیان اجازه نمی‌داد که بیماری جسمی‌اش نمود، پیدا کند. اگر مشکلات مالی نبود شاید چند ماه زودتر می‌توانست به بیماری‌اش رسیدگی کند.

وی با توجه به عدم بیمه برای هنرمندان بیان کرد: نمی‌دانم تا چه زمانی باید شاهد این ضایعات باشیم اما بیمه‌ای برای هنرمندان ایجاد نشود. هنرمندان ما در خطر نابودی هستند و اکثریت در مشکلات مالی و دچار پریشان احوالی هستند. همه هنرمندان عدم ایمنی در برابر مشکلات دارند. نباید فکر کنیم که فقط و فقط خانه‌هنرمندان باید به فکر هنرمندان باشد، تمام جامعه باید به این موضوع بپردازند، زیرا برای اینکه یک هنرمند به جایگاه بالا برسد جامعه برای آن زحمت می‌کشد و مرگ یک هنرمند مرگ هنری و آثار هنری است.

اصلانی با توجه به کارهای فراوان قوکاسیان اظهار کرد: او کارهای زیادی برای فرهنگ و هنر ایران انجام داده بود اما کارهای ناتمام زیادی داشت که باید به آنها رسیدگی می‌کرد. قوکاسیان با دست خالی و فقط و فقط با عشق برای سینما جنگید.

این کارگردان در انتهای سخنانش گفت: زاون خود مایه زندگانی برای باقی افراد بود و حیف که دیگران برای او مایه زندگی نشدند. متاسفم که زاون در میان ما نیست و متاسفم که افرادی مثل او در جامعه کم هستند.

در ادامه این برنامه دکتر ناصر فکوهی با قرائت مقاله‌ای با عنوان «سهم و نقش ارامنه در فرهنگ و سینمای ایران»به سهم بزرگ این اقلیت مذهبی از گذشته تا به امروز درفرهنگ و هنر ایران، پرداخت.

در انتهای این مراسم نیز مستندی دیگر از کارهایی کمتر دیده شده زاون قوکاسیان برای حاضران نمایش داده شد.



منبع: ایسنا


۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن