تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات دانش، آموزش به كسانى كه شايسته آن‏اند و كوشش در عمل به آن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819186107




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

براى رسيدن به توافق، آمريکا بايد اقدامات عملى و اطمينان بخش انجام دهد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۹:۲۳ق.ظ)
ظريف در ديدار با همتاي ژاپني: براى رسيدن به توافق، آمريکا بايد اقدامات عملى و اطمينان بخش انجام دهد موج - وزير امور خارجه کشورمان با اشاره به روند جاري در مذاکرات هسته اي ايران و 1+5 گفت: حفظ وضعيت نامطمئن و ناپايدار براى ما قابل پذيرش نيست و براى رسيدن به توافق جامع هسته‌اى، آمريکايي‌ها بايد اقدامات عملى و اطمينان بخشى را انجام دهند.
به گزارش خبرگزاري موج، محمد جواد ظريف، وزير امور خارجه کشورمان، در حاشيه نهمين اجلاس بازنگرى معاهده عدم اشاعه (ان پى تى)، با «کي شيدا» همتاى ژاپنى خود ديدار و گفت‌وگو کرد. ظريف در اين ديدار با اشاره به روابط تاريخى دو کشور، آينده مناسبات في مابين را روشن دانست و تنوع زمينه‌هاى همکارى ميان تهران و توکيو را قابل توجه خواند.
وى با تشريح وضعيت جارى روند مذاکرات هسته‌اى تاکيد کرد: حفظ وضعيت نامطمئن و ناپايدار براى ما قابل پذيرش نيست و براى رسيدن به توافق جامع هسته‌اى، آمريکايي‌ها بايد اقدامات عملى و اطمينان بخشى را انجام دهند.
وزير خارجه کشورمان ضمن اعلام آمادگى براى انجام همکاري‌هاى نزديک‌تر مربوط به کنفرانس بازنگرى معاهده ان پى تى با هيات ژاپنى، همکارى دو کشور در زمينه ايمنى هسته‌اى و خلع سلاح هسته‌اى را نيز از جمله فرصت‌هاى مهم و مورد توجه مسئولان دو کشور دانست.
ظريف در بخش ديگرى از اين ديدار، با اشاره به تحولات جارى منطقه، ضرورت تلاش همه کشورها براى مقابله با تهديدات و نگراني‌هاى مشترک و همچنين استفاده از راه حل‌هاى سياسى براى حل و فصل بحران‌هاى منطقه‌اى را مورد تاکيد قرار داد.
وزير خارجه ژاپن نيز در اين ملاقات با اشاره به هفتادمين سالگرد انفجار بمب هسته‌اى در ژاپن، آمادگى کشورش را براى همکارى مشترک در نهادهاى بين‌المللى مربوط به خلع سلاح هسته‌اى و همچنين در حوزه فناورى مسالمت‌آميز هسته‌اى اعلام داشت.
کي شيدا افزايش گفت‌‌وگوهاى دوجانبه براى تقويت همکاري‌ها در حوزه اقتصادى و بازرگانى را مهم توصيف کرد و انجام مشورت‌هاى سياسى در سطوح مختلف مسئولان وزارتخارجه دو کشور را نيز مورد تاکيد قرار داد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن