تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى آورد كه : واى برمن ، واى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803082525




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معاون وزير: كارنامه ضعيف دوساله در بخش مسكن تقصير بانك‌ها است!


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: معاون وزير: كارنامه ضعيف دوساله در بخش مسكن تقصير بانك‌ها است!
معاون وزير راه و شهرسازي با اعلام اينكه طرح جامع مسكن ارديبهشت ماه رسماً رونمايي مي‌شود، گفت: در كشور ما شاخص دسترسي به مسكن ۱۲ سال است يعني اگر يك خانوار متوسط ۱۲ سال تمام درآمد خود را جمع كند و هيچ چيز نخورد مي‌تواند صاحب خانه شود.


معاون وزير راه و شهرسازي با اعلام اينكه طرح جامع مسكن ارديبهشت ماه رسماً رونمايي مي‌شود، گفت: در كشور ما شاخص دسترسي به مسكن ۱۲ سال است يعني اگر يك خانوار متوسط ۱۲ سال تمام درآمد خود را جمع كند و هيچ چيز نخورد مي‌تواند صاحب خانه شود.
 حامد مظاهريان در برنامه «تيـتر امشب» شبكه خبر از عقب‌ماندگي‌هاي بخش مسكن در ايران سخن گفت و زمين رايگان در مسكن مهر را افسانه دانست.
 وي گفت: دولت يازدهم نقش تسهيل‌گر دارد و در اولين اقدامي كه انجام داديم طرح جامع مسكن را بازنگري كرديم، سند آن آماده شده است و ارديبهشت ماه به صورت رسمي منتشر مي‌شود.
مظاهريان با اشاره به چهره‌نمايي مسكن گفت: طبق آمار، سهم مسكن از اشتغال مستقيم كشور 12 درصد، سهم مسكن از تشكيل سرمايه ثابت 30 درصد و از بودجه خانوار نيز 33 درصد است و اين نشان مي‌دهد كه دسترسي قشر كم‌در‌آمد به مسكن محدود است و 12 سال طول مي‌كشد.
معاون وزير راه گفت: در طول آغاز به كار دولت يازدهم توجه ويژه‌اي به بخش مسكن شده است و مي‌توان گفت منظم‌ترين برنامه را براي بخش مسكن پيش‌بيني كرده است كه طرح جامع مسكن براي افق 1405 به تمام نيازها و رفتارهاي مردم پاسخ داده و به آن پاسخ خواهد داد.  مظاهريان با اشاره به اينكه در مجموع براي 500 هزار واحد مسكوني نظام مالي پيش‌بيني شد كه حركت بزرگي بود ادامه داد: تصويب 1300 ميليارد تومان در مجلس براي پرداخت مابه‌‌التفاوت سود را به افراد مي‌دهيم كه در بافت فرسوده به سازنده‌ها پرداخت شود و دولت كمك بزرگي كرد و مجلس حمايت كرد تا اين دو وام در بودجه سال 94 ديده شده و در ابتداي امسال از طرف بانك مركزي سهميه بانك‌ها در اين خصوص ابلاغ شده است. وي افزود: اعطاي 300 هزار وام براي ساخت بافت فرسوده به مدت شش سال رقم بزرگي است و تحولي در ساخت بافت فرسوده ايجاد خواهد كرد.  مظاهريان در پاسخ به سؤال مجري برنامه كه از او پرسيد گفته مي‌شود عملكرد در طي سال‌هاي 93 و 92 كاهش يافته است، گفت: اين ناشي از وضعيتي بود كه بانك‌ها درگير آن بودند و طي اخباري كه امروز منتشر شد بانك‌ها 100 هزار ميليارد تومان معوقه دارند كه بدون ضمانت است و اين باعث شده است كه قدرت وام‌دهي بانك‌ها كاهش پيدا كند.  مظاهريان تأكيد كرد: مسكن تحت تأثير شاخص‌هاي كلان اقتصادي است ضمن اينكه بانك‌ها آلوده بودند به كل مسائل بنابراين ما در حال گفت‌وگو و ايجاد هماهنگي هستيم و اعتقاد ما اين است كه دولت وارد عرصه ساخت و ساز نشود.

  از استانداردهاي جهاني 7 تا 8 سال عقب هستيم
وي افزود: تمام هدف برنامه طرح جامع مسكن اين است كه بتواند اين عدد را كاهش دهد به طوري كه بتواند تا افق 1405 اين عدد 12 سال را به 8 سال كاهش دهد.  مظاهريان گفت: طبق جمع‌بندي كه انجام داده‌ايم به اين وضعيت رسيديم كه اگر سالي يك ميليون و 50 هزار واحد مسكوني در كشور ساخته شود به طور متوسط طي 12سال همه خانوارهاي نيازمند مي‌توانند صاحب خانه شوند.
معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه اين برنامه شعار نيست ادامه داد: البته طبق اين برنامه همه گروه‌ها شناسايي و تقسيم‌بندي شده‌اند ضمن اينكه يك پروژه بزرگي با عنوان مسكن مهر در دست دولت يازدهم است كه درگير اين پروژه است و دغدغه ما اين است كه اين واحدهاي مسكوني هر چه زودتر تحويل داده شوند.
 
 برنامه مشترك براي تأمين مسكن اجتماعي طراحي شد
مظاهريان در پاسخ به رضايي نايب رئيس كميسيون عمران مجلس كه معتقد بود طرح مسكن اجتماعي درحد حرف باقي مانده است گفت: مسكن اجتماعي يك برنامه مشترك تأمين مسكن ميان وزارت راه و شهرسازي و وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي است و اين دو وزارتخانه بر مبناي وظيفه‌اي كه دارند يك برنامه مشترك براي تأمين مسكن طراحي كرده‌اند.  وي افزود: اين دو وزارتخانه متن فرايند كار را نهايي كرده‌اند كه سالي يك ميليون و 50 هزار خانه ساخته شود كه اكنون نيز 20 هزار واحد آن براي خانواده‌هاي كه دو فرزند معلول دارند شروع شده است.  وي ادامه داد: ساخت اين 20 هزار واحد مسكوني از سال گذشته آغاز شده است كه در واقع تخصيص زمين و تأمين منابع صورت گرفته است و البته شناسايي اين افراد از طريق كميته امداد و سازمان بهزيستي صورت مي‌گيرد.  به گفته وي، اين برنامه مشترك در حقيقت سالي 125 هزار واحد مسكوني در 6 سال يعني 750 هزار واحد مسكوني براي اقشار كم‌درآمد (دهك يك و دو) ساخته خواهد شد.
 
 زمين رايگان در مسكن يك افسانه است
مظاهريان با بيان اينكه زمين رايگان در مسكن يك افسانه است گفت: زمين كه رايگان نمي‌تواند باشد بلكه در پروژه مسكن مهر به دنبال اين بودند كه مسكن را در بيرون از شهر بسازند تا قيمت زمين ارزان تمام شود.
وي افزود: اينكه قيمت زمين صفر باشد اينگونه نيست، چون آماده‌سازي زمين 450 هزار تومان هزينه دارد و زمين بيرون شهر كه به نظر مجاني است در عمل با زير‌ساخت‌ها و آماده‌سازي كه صورت مي‌گيرد مشخص مي‌شود كه چه هزينه هنگفتي دارد.  مظاهريان در خصوص ثبات قيمت مسكن و ركود مسكن گفت: بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه در سال 93 قيمت مسكن در بحث خريد 5 درصد و در بحث اجاره نيز 9 تا 10 درصد افزايش داشته كه وزارت راه و شهرسازي در اين ثبات نقش داشته است. معاون مسكن و ساختمان وزير راه و شهرسازي افزود: ركود در مسكن واقعي است چون تحت تأثير اقتصاد كلان است البته اين ركود در مسكن تحت تأثير بسياري از عوامل حتي بين‌المللي نيز هست. وي تصريح كرد: ما بايد بتوانيم با افزايش قدرت خريد و عرضه مسكن بتوانيم براي زمان بعدي پيش‌بيني و برنامه‌ريزي كنيم تا بتوانيم از ركود خارج شويم.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن