تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):منتظران ظهور امام مهدى(ع) برترينِ اهل هر زمان‏اند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820635425




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سینماهای کوچک در محله ها ایجاد شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: سینماهای کوچک در محله ها ایجاد شود خبرگزاری پانا: محمود رحمانی، كارگردان سینمای مستند، برای ایجاد فضای شهری مطلوب پیشنهاد داد که هر محله یك سینمای كوچك داشته باشد.
۱۳۹۴ دوشنبه ۷ ارديبهشت ساعت 15:04

خبرگزاری پانا+

به گزارش سرویس فرهنگی پانا؛ محمود رحمانی، كارگردان سینمای مستند، اذعان داشت: در خصوص ارتقا فضای شهری مناسب و مطلوب شهر  پیشنهاد می كنم كه مسئولان برای هر محله، سینمای كوچكی راه اندازی کند، همچنین محله های شهر تهران به خاطر بافت فرهنگی و تاریخی شان این قابلیت را دارند که موزه داشته باشند.

وی در ادامه افزود:  اگر مسئولان به محله ها  بهای بیشتری دهند و مكانهایی كه همه مردم بتوانند همدیگر را ببینند؛ ایجاد کنند؛ به تغییر روند کنونی شهر کمک شایانی خواهد کرد. به عنوان مثال ایجاد بازارچه های محلی که همه ما نسبت به این بازارچه های محلی حس نوستالوژیک داریم؛ فضای شهری  دلپذیری ایجاد خواهد کرد.

کارگردان فیلم مادرم بلوط درباره وضعیت کنونی شهر ادامه داد: اتفاقاتی که در  شهر می افتد اتفاقات خوبی نیست. بایستی تعریفی درستی از شهر برای شهروندانمان داشته باشیم. تا هر شهروند معنای واقعی شهری بودن را درک کند.  باید كاری كنیم تا شهروندان شهرشان را  دوست داشت باشند و درگیر عادت ها نشوند. چرا که ما در این شهر تنفس می کنیم ،خاطره داریم و در این شهر است که زندگی می کنیم.

وی در ادامه به كمبود فضای شخصی برای كسب آرامش در شهر  اشاره كرد و گفت: متاسفانه  فضای شهری تهران برای من شهروند، مكانی مناسب  برای پیاده روی لذت بخش اختصاص نداده است.  اگر هم در نظر گرفته شده  یا مسیر كوتاه است یا در  كنار بزرگراه ها  همراه با صدای مهیب ماشینها است که احساس آرامش و امنیت به ما منتقل نمی کنند. 

رحمانی معتقد است كه فضای شهری تهران متغیر است و هر جای تهران دارای هویت و فرهنگ خاص  است . یكدست نیست و این ویژگی خوبی برای یك شهر نیست. این امر نشان می دهد که  در خصوص مسایل شهری خیلی خوب عمل نكردیم . از ابعاد مختلفی مسئله پیدا كرده ایم؛ ببینید من به پاریس سفر داشتم. این شهر برای همه شهروندانش تشخص دارد. وقتی از فردی كه یک شهروند شهر پاریس است؛ می پرسیم كجایی هستی؟ با افتخار می گوید من پاریسی هستم!  و به شهرش می بالد. در حالیكه در مورد شهروندان شهر تهران، تهرانی بودنشان به منطقه ای كه در‌ آن زندگی می كنند؛ منوط می شود.

این کارگردان سینما در ادامه به نقش مهم  شهروندان اشاره کرد و افزود:  در گذشته شهرداری  مباحثی در خصوص ایجاد نهادی در مدیریت استراتژی فرهنگی  بر اساس نقش شهروند  مطرح شده بود و قرار بود که  نهاد شهروند به عنوان عنصری پویا و فعال نقش تاثیر گذار و شكل دهنده در شهرداری  ها ایفا کند.

وی در پایان از مهندسان و مدیران بخش فنی شهر خواست تا از تجربیات مشاوران فرهنگی بهره کافی ببرند تا از اقدامات صرفا تجاری و کمتر فرهنگی بپرهیزند و کمتر شاهد اتفاقات ناخوشایند در شهر باشیم.

نخستین مسابقه سراسری عکس و کارتون «نقد فضا و بنای شهری»  در دو بخش «سیما و منظر شهری» و «زندگی در فضای شهری» توسط معاونت شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی،  در هفته اول خرداد ماه در خانه هنرمندان برگزار خواهد شد..













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن