تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز قلعه و دژ محکمی است که نمازگزار را از حملات شیطان نگاه می دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819081662




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اقتصاد ايران نيازمند عبور از اتکا به درآمدهاي نفتي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۲:۴۹ب.ظ)
جهانگيري: اقتصاد ايران نيازمند عبور از اتکا به درآمدهاي نفتي است موج - معاون اول رئيس جمهور با تاکيد بر اينکه اقتصاد ايران نيازمند عبور از اتکا به درآمدهاي نفتي است، افزود:‌ مصمم هستيم در برنامه ششم بر اساس سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي و تجربه گذشته از نفت فقط در بودجه عمراني استفاده کنيم.
به گزارش خبرگزاري موج، اسحاق جهانگيري در همايش ملي کار با بيان اينکه ما در شرايط ويژه‌اي قرار داريم و هنوز آثار منفي بيماري هلندي از کشور دور نشده است، اظهار کرد: بيماري هلندي در کشور از سال 53 با افزايش قيمت نفت آغاز شد و اثر آن واردات بي‌رويه و کاهش فعاليت‌ بخش خصوصي در اقتصاد بود.
وي ادامه داد: کشورهاي نفت خيز از آن دوره و تجربه درس گرفتند و و صندوق‌هاي درآمد ارزي ايجاد شد. به گونه‌اي که کاهش و افزايش قيمت نفت در اقتصاد آنها تاثيري نداشت، اما؛ کشورهاي معدودي که در موج دوم اين افزايش قيمت نفت آسيب ديدند ونزوئلا و ايران بودند.
جهانگيري در خصوص حساب ذخيره ارزي گفت: اخيرا گزارشي را از دستگاه نظارت ديدم که در آن گفته شده بود که طبق قوانين بودجه و برنامه‌هاي سوم و چهارم مي‌بايست موجودي حساب ذخيره ارزي در زمان ايجاد صندوق توسعه ملي 170 ميليارد دلار بود، اما؛ زماني که اين صندوق تشکيل شد هيچ ارزي در آن نبود و در واقع موجوديت صفر شده بود.
جهانگيري تصريح کرد:‌ اگر 170 ميليارد دلار وارد چرخه توليد شده بود و در اختيار بخش خصوصي قرار مي‌گرفت و اگر بر اساس سياست‌ تشکيل صندوق توسعه ملي حساب ذخيره ارزي باقي مي‌ماند آيا فکر مي‌کنيد ايران به تحريم تهديد مي‌شد و آيا بودجه کارهاي عمراني با رکود مواجه مي‌شد و ديگر کسي مي‌توانست بگويد نفت شما را نمي‌خريم تا از اين طريق به کشور وارد کند؟
وي در ادامه با تاکيد بر اينکه اقتصاد ايران نيازمند عبور از اتکا به درآمدهاي نفتي است، افزود:‌ مصمم هستيم در برنامه ششم بر اساس سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي و تجربه گذشته از نفت فقط در بودجه عمراني استفاده کنيم و بودجه جاري کشور به طور کامل بايد از طريق درآمدهاي غير نفتي جبران شود.
جهانگيري با مورد توجه قرار دادن ضرورت چابک بودن دولت و واگذاي بنگاه ها به بخش خصوصي اظهار کرد: ‌بخش خصوصي بايد ميدان دار اقتصاد باشد و در اين باره نمي‌خواهيم باشعار و تعارف حرف بزنيم. و ما بايد يک ميليون شغل در سال ايجاد کنيم و بدانيم بيکاران امروز با بيکاران گذشته متفاوتند. امروز بيکاران تحصيل‌کرده‌هاي دانشگاهي هستند که درس مي‌خوانند به اين اميد که کار و رفاه بيشتري داشته باشد و مطالبه شان از مجموعه نظام اين است که شرايطي ايجاد شود تا کار مناسبي داشته باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن