تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 17 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز دژ محكم خداوند رحمان و وسيله راندن شيطان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799668470




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سالخورده‌ها بازار کار ایران را خالی نمی‌کنند


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: بیزینس مانیتور با اشاره به بیکاری جوانان در ایران نوشت: فرصت های شغلی معدودی توسط نیروهای سالخورده تر برای جوانان خالی می شود و اعضای پیرتر به دلیل تجربه ای که دارند در موقعیت های شغلی خود باقی می مانند.

به گزارش تراز ، بیزینس مانیتور طی گزارشی نوشت: مانع اصلی آزاد شدن پتانسیل بازار کار ایران، وضعیت ضعیف اقتصاد ایران به دلیل تحریم های بین المللی است. این وضعیت نه تنها موجب کمبود فرصت های شغلی برای افراد تحصیلکرده و ماهر می شود، بلکه کمبود فرصت شغلی برای بسیاری از کارگران غیرماهر را نیز به دنبال دارد. ایران از نظر ریسک های بازار کار نمره 47.3 از 100 را می گیرد و در رتبه نهم 18 کشور خاورمیانه و شمال آفریقا جای می گیرد.

این گزارش افزود: از نظر وسعت نیروی کار، ایران دارای جمعیت جوان در حال رشد است. هرچند جمعیت جوان یک فرصت در کشورهای در حال توسعه محسوب می شود، اما این عمل در ایران موجب وارد آمدن فشاری بی سابقه بر بازارهای کار می شود، زیرا فرصت های شغلی معدودی توسط نیروهای سالخورده تر برای جوانانی که در حال ورود به بازار کار هستند خالی می شود.

این نیروهای کار جوان همچنین اغلب نسبت به هم وطنان پیرترشان دارای تحصیلات بالاتری هستند. اما اعضای پیرتر به دلیل تجربه ای که دارند در موقعیت های شغلی خود باقی می مانند و نیروی جوان تحصیلکرده از نرخ بالای بیکاری رنج می برند.

ریسک ها در ایران برای کارفرمایان پایین است، زیرا تعداد بالایی جوان نسبتا تحصیلکرده بیکار در ایران وجود دارد. ریسک اصلی این است که آنها فاقد تجربه و مهارت های شغلی هستند و این موجب می شود تا کارفرمایان تمایلی نسبت به استخدام آنها نشان ندهند. ایران از نظر در دسترس بودن نیروی کار نمره 48 از 100 را می گیرد که این کشور را در رتبه هشتم در بین 18 کشور منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا قرار می دهد.

این گزارش در ادامه نوشت: سیستم آموزشی ایران به طور کلی در مقایسه با کشورهای منطقه در وضعیت خوبی قرار دارد. به خصوص، سیستم دانشگاهی تعداد بالایی از فارغ التحصیلان را در رشته های مفیدی نظیر مهندسی، عمران و علوم تحویل بازار کار می دهد. ایران همچنین دارای دو دانشگاه تحسین شده در سطح جهانی است. اما اخیرا انتقاداتی به سیستم دانشگاهی وارد شده، زیرا سیستم بیشتر از آنکه متمرکز بر کیفیت انتشارات علمی و فارغ التحصیلان باشد، متمرکز بر کمیت است.

به علاوه، وضعیت اقتصادی ایران بدان معناست که حجم بالایی از فارغ التحصیلان ماهر ایران به کشورهای خارجی مهاجرت می کنند. با این وجود ایران از نظر شاخص ریسک بازار کار در ستون آموزش نمره 70.5 از 100 را می گیرد که پس از رژیم صهیونیستی مقام دوم در منطقه است.

ریسک هزینه های نیروی کار در ایران بالاست که عمدتا ناشی از محدودیت های قانونی نسبتا بالا در خصوص نحوه رفتار و قابلیت استخدام شهروندان ایرانی است. به خصوص حداقل دستمزدها، اخطارهای مربوط به اخراج نیروی کار مازاد، مرخصی های با حقوق سالانه، هفته کاری مرسوم شده و بسته های جداسازی همه محدودیت های اعمال شده از سوی دولت هستند که بر میزان انعطاف پذیری رفتار کارفرما با نیروی کار تاثیر می گذارد.

به علاوه، مالیات نیرو ی کار ایرانی به میزان معقولی بالاست و داشتن گذرنامه ایرانی بدان معناست که نیروی کار ایرانی به احتمال فراوان برای سفر به خارج از کشور به روادید نیاز دارد. همچنین اتحادیه های صنفی در ایران بسیار ضعیف هستند و عمدتا تحت کنترل دولت قرار دارند.

با این حال، کارفرمایانی که به دنبال ورود به بازار ایران هستند  درخواهند یافت که ریسک های استخدام نیروی کار ایرانی به دلیل نوع مقررات حاکم بر رفتار با نیروی کار بالاست. در نتیجه، کشور از نظر ستون هزینه های نیروی کار در شاخص ریسک بازار کار نمره 23.5 از 100 را می گیرد که ایران را در رتبه هجدهم در بین 18 کشور منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا قرار می دهد.


منبع: تسنیم



يكشنبه 6 ارديبهشت 1394 ساعت 16:07





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن