تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دو خصلت است كه هيچ كار خوبى بالاتر از آن دو نيست : ايمان به خدا و سود رساندن به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819480945




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مرجع اعلام کننده سلامت محصولات غذايي سازمان غذا و دارو است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۴:۱۱ب.ظ)
مرجع اعلام کننده سلامت محصولات غذايي سازمان غذا و دارو است موج - رئيس کميسيون بهداشت و درمان مجلس در همايش ملي سلامت گفت: تنها 30 درصد مسؤوليت سلامت کشور با وزارت بهداشت اما هميشه، پاسخگوي حوزه سلامت وزير بهداشت است.
به گزارش خبرگزاري موج، دکتر حسينعلي شهرياري ضمن بيان اين مطلب گفت: وزارت جهاد کشاورزي در محصولات توليدشده خود ازجمله محصولات پروتئيني، لبني، ميوه‌جات و سبزيجات، مسؤول غذاي سالم است.
وي بابيان اينکه سازمان دامپزشکي کشور نيز در اين زمينه مسئوليت دارد گفت: در صنايع غذايي نيز وزارت بهداشت و سازمان ملي استاندارد ايران دخيل هستند.
رئيس کميسيون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به برخي اختلاف‌نظرها ميان سازمان‌هاي مسؤول سلامت مواد غذايي گفت: درست است که در بين سازمان‌هايي نظير غذا و دارو، استاندارد و دامپزشکي برخي اختلاف‌نظرها وجود دارد اما به دليل پاسخگو بودن وزارت بهداشت در عرصه سلامت مطابق قانون، بايد سازمان غذا و داروي اين وزارتخانه حرف آخر را در اين خصوص بزند.
دکتر شهرياري خاطرنشان کرد: بايد اعلام‌کننده سلامت مواد غذايي سازمان غذا و دارو باشد.
وي افزود: امروزه متأسفانه شاهد به‌کارگيري نادرست برخي از آفات، سموم و کودهاي شيميايي در مواد غذايي کشاورزي هستيم و کميسيون بهداشت و فرهنگستان علوم پزشکي در اين خصوص جلسات متعددي با وزارتخانه‌هاي جهاد کشاورزي، وزارت بهداشت برگزار کرده است تا به راهکارهايي براي حل اين معضل برسيم.
وي شناسنامه‌دار نبودن برخي از محصولات توليدي کشاورزي در مزارع را مورداشاره قرارداد و گفت: بر اساس قانون برنامه بايد تا آخر برنامه پنجم توسعه کشور به مرحله‌اي مي‌رسيديم که تمام محصولات غذايي به‌صورت ارگانيک به دست مردم مي‌رسيد ولي به دليل شناسنامه‌دار نبودن مزارع، نمي‌توان سلامت مواد غذايي که به دست مردم مي‌رسد را رصد و نظارت کرد.
وي افزود: در بخش نظارت‌ها نيز کمبودهاي زيادي وجود دارد که يکي از علل آن کاهش نيروهاي نظارتي در سازمان‌هايي مثل غذا و دارو است.
وي اظهار داشت: نيروهاي نظارتي اين سازمان‌ها حتي از قبل از انقلاب هم کمتر شده است درحالي‌که جمعيت کشور از آن زمان بيش از دو برابر شده است.
وي بومي‌سازي استانداردهاي بين‌المللي توليد و توزيع و مصرف مواد غذايي بر اساس الگوي تغذيه بومي را مورد تأکيد قرارداد و گفت: رهبر معظم انقلاب بارها در خصوص رواج سبک زندگي سالم در جامعه تأکيد کرده‌اند که يکي از اصول اوليه آن رواج تغذيه سالم است.
وي در ادامه بيان داشت: مصرف فست فودهايي که مراکز تهيه و توزيع آن مانند قارچ در جامعه رشد کرده است باعث افزايش چاقي، ديابت، فشارخون و سرطان‌ها در جامعه شده است به‌طوري‌که گاهي بايد صدها ميليون هزينه کرد تا بتوان يک بيمار سرطاني را يک سال بيشتر زنده نگه داشت.
وي سودجويي و رقابت ناسالم بين شغل‌هاي مختلف در کشور را مورداشاره قرارداد و گفت: واقعاً چند درصد از ماليات ارزش‌افزوده که بر نرخ کالاها افزوده و از مردم اخذ مي‌شود براي سلامت مردم هزينه مي‌شود؟
وي در پايان با قدرداني از ساماندهي بوفه‌هاي مدارس که با همکاري وزارت بهداشت و آموزش‌وپرورش صورت گرفت از تمام سازمان‌هاي ذي‌ربط خواست براي تحقق بهتر شعار «ايمني غذا از مزرعه تا سفره» بيش‌ازپيش همکاري و تلاش کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن