تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 3 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه مؤمن بيمار شود سپس خداوند شفايش دهد، آن بيمارى كفّاره گناهان گذشته و پندى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801783764




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئیس دانشکده ادبیات دانشگاه شهید چمران اهواز: تمامی کتب نفیس دانشکده سه گوش اهواز به پردیس دانشگاه منتقل شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئیس دانشکده ادبیات دانشگاه شهید چمران اهواز:
تمامی کتب نفیس دانشکده سه گوش اهواز به پردیس دانشگاه منتقل شد
رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: تمامی کتب نفیس چاپ سربی، خطی، سنگی و نسخه‌های دستی موجود در دانشکده سه گوش به پردیس دانشکده ادبیات منتقل شده است.

خبرگزاری فارس: تمامی کتب نفیس دانشکده سه گوش اهواز به پردیس دانشگاه منتقل شد



علیرضا جلیلی‌فر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: تمامی کتب نفیس چاپ سربی، خطی، سنگی و نسخه‌های دستی موجود در دانشکده سه گوش به پردیس دانشکده ادبیات منتقل شده است.  رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید چمران اهواز افزود: با اشاره به اینکه شمار این کتاب‌ها یک هزار و 200 نسخه است، اظهار کرد: پیش از این کتاب‌های مذکور در بخش فرانسه دانشکده سه‌گوش نگهداری می‌شد که با انتقال دانشکده به پردیس دانشگاهی این کتاب‌ها نیز پس از مدتی به مکان جدید منتقل شده‌اند. 
وی با بیان اینکه این کتاب‌ها بیش از 40 سال در کتابخانه فرانسه دانشکده سه گوش نگهداری می‌شد، گفت: در حال حاضر بیش از 60 درصد از این کتاب‌ها در گروه ادبیات دانشکده و باقی کتاب‌ها نیز به دلیل اهمیت ویژه در دفتر ریاست دانشکده نگهداری می‌شود. 
جلیلی‌فر گفت: اقدامات لازم مانند غبار روبی و ترمیم این نسخه‌های کم یاب در حال انجام است و اقدامات لازم برای نگهداری از این کتب نفیس صورت می‌پذیرد. 
وی افزود: قدم بعدی در این راستا، فهرست بندی، معرفی و درجه بندی کتب بوده و در صورت تامین اعتبارات لازم، با تهیه عکس، فیلم و فایل فشرده، اطلاعات و متون ارزشمند این گنجینه علمی ادبی در اختیار علاقمندان و دوستداران به خصوص دانشجویان قرار خواهد گرفت. 
رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی تصریح کرد: اکثر این کتب در کشور تک نسخه‌ای و منحصربه‌فرد است که می‌توان با اتخاذ ساز و کارهایی توسط متخصصان، بخشی از این کتب را از طریق دانشگاه در معرض نمایش عمومی قرار داد و بخش دیگری را در موزه دانشگاه به نمایش گذاشت. 
جلیلی‌فر افزود: در حال حاضر تعدادی از مجله‌های مربوط به گروه‌های مختلف در دانشکده سه گوش باقی مانده که تا چند روز آینده این مجله‌ها نیز از دانشکده خارج می‌شود. 
گفتنی است از چندی پیش با پیگیری‌های رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی و همکاری دانشجویان این دانشکده کار انتقال، تفکیک و دسته بندی گنجینه ارزشمندی از کتب چاپ سنگی، چاپ سربی و نسخ خطی از محل قدیم دانشکده واقع در فلکه سه گوش به دانشکده ادبیات و علوم انسانی انجام شده است. 
کتب مذکور از جمله نسخه‌های منحصربه‌فرد بوده و از ارزش مادی و معنوی بالایی برخوردار هستند که در برخی از این موارد قدمت این کتاب‌ها به بیش از 500 سال می‌رسد. تعدادی از این کتاب‌ها به زبان فارسی و چاپ مصر، استانبول، کلکته، کابل و دهلی بوده و با قدمتی صد ساله دارای موضوعاتی فقهی، علوم بلاغی، ستاره‌شناسی، تاریخ و ترجمه و تفسیر قرآن کریم و ترجمه‌های نفیس از صحیفه سجادیه است. انتهای پیام/2329/ح30

94/02/06 - 09:35





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن