تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1835867152
پاسخهای بخش دولتی به ابهامها درباره بینال ونیز
واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹
سرپرست موزه هنرهای معاصر و مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت ارشاد به برخی ابهامها و پرسشها دربارهی هفتمین حضور ایران در دوسالانه ونیز پاسخ داد. مجید ملانوروزی در گفتوگو با خبرنگار بخش هنرهای تجسمی ایسنا، دربارهی نقش بنیاد «فیضنیا» بهعنوان بخش خصوصی و مارکو منگوتزو (کیوریتور ایتالیایی غرفه ایران) در ونیز، اظهار کرد: بنیاد فیضنیا قرار بود بهصورت جداگانه در ونیز حضور داشته باشد، اما با صحبتهایی که با هم داشتیم، تصمیم گرفتیم این کار را با هم انجام بدهیم. قرار شد این حضور به نام جمهوری اسلامی باشد. پولش را هم خود فیضنیا بدهد. آقای فیضنیا دکتری کیوریتوری دارد و کارش همین است. مارکو منگوتزو هم استادی است که بیش از 20 جلد کتاب و مقاله در زمینه هنرهای معاصر چاپ کرده است. او در مدت 10 سال گذشته دوبار به ایران دعوت شده و سخنرانی کرده است. او افزود: فیضنیا با پول خودش میخواست یک نمایشگاه در ونیز بگذارد، ما هم گفتیم یک فضای 400 متری به ما بدهید تا چهار هنرمند را از طرف دولت ایران به ونیز ببریم. بخش خصوصی اگر بخواهد نفع اقتصادی ببرد، میرود آرتفر برگزار میکند و هنرمندان را میفروشد. فیضنیا یک بنیاد هنری نیست که نگارخانه داشته باشد و بخواهد یکسری هنرمند خاص را انتخاب کند، بلکه یک بنیاد غیرانتفاعی است که به کارهای فرهنگی کمک میکند. ملانوروزی همچنین بیان کرد: این بنیاد در کنار کارهای اقتصادی، فعالیت فرهنگی هم دارد. سال قبل هم با همکاری این بنیاد اثر «پومودورو» - هنرمند ایتالیایی - را که در زیر بارانهای اسیدی در تهران آسیب دیده بود، ترمیم کردیم. فیضنیا یک بنیاد غیرانتفاعی است ملانوروزی دربارهی هدف بنیاد فیضنیا از حضور در دوسالانه ونیز گفت: دو نوع بخش خصوصی داریم. بخش خصوصی فقط انتفاع نیست. یک زمان، بخش خصوصی در حوزهی گالری، اکسپو و آرتفر فعال است و منافعی دارد، اما فیضنیا یک بنیاد غیرانتفاعی است. آنها یک امکان مالی دارند و میخواهند برای فرهنگ و هنر ایران هم کاری بکنند. ما هم این نگاه را پسندیدیم، به شرطی که زیر چتر جمهوری اسلامی ایران باشد. او افزود: کار مجموعهداری این است که کار چند نفر را ببری، آنها را مهم کنی و سود خود را ببری؛ اما فیضنیا گالریدار و مجموعهدار نیست، یک بنیاد مردمنهاد است که کار خیریه انجام میدهد. بنیادی که تازه تأسیس شده و آمادگی کار فرهنگی - هنری دارد. ما معمولا کارها را براساس بودجههایمان برنامهریزی میکنیم. به همین دلیل، فکر کردیم که اگر در ونیز باشیم خیلی بهتر از نبودن است. امیدوار بودیم با این امکان، زمینه حضور و معرفی هنر ایران پررنگتر شود. این حضور به نفع حاکمیت و فضای دیپلماسی کشور است. اگر هم یکی دو اشتباه کوچک رخ داده، نباید این زحمت بزرگ نادیده گرفته شود که بعد از این، نه بخش خصوصی وارد کار شود و نه هنرمندان. مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی همچنین گفت: در بعضی نگارخانهها که در دست دولت یا شهرداری است، توجهی به آثار هنرمندان نمیشود، کارها فروش نمیرود و یک بار سنگین روی دوش هنرمند میماند. هنرمند هم به معیشت توجه دارد. ما اگر امکانات داشته باشیم باید زیرساختها را فراهم کنیم، اما نمیتوانیم در همهی دنیا بینال و گالری داشته باشیم. بنابراین باید دست گروهها و نهادهایی را که امکانات دارند بفشاریم. اگر بخش خصوصی را حذف میکنیم ممکن است این امکان از بین برود. ما هرگز نمیخواهیم و نمیتوانیم در وزارت ارشاد اسلامی، کار غیرانقلابی انجام دهیم. ماجرای حضور هنرمندان خارجی در غرفه ایران چیست؟ ملانوروزی دربارهی حضور هنرمندانی از برخی کشورهای منطقه در غرفهی ایران گفت: علاوه بر هنرمندان ایرانی، هنرمندانی از کشورهایی مانند عراق، افغانستان، جمهوری آذربایجان، تاجیکستان (غیر از عربها و ترکها که فرهنگ جدا داشتند) نیز در غرفه ی ما حضور دارند. این هنرمندان در گسترهی فرهنگ و هنر ایران فعالیت کردهاند و بنیاد فیضنیا از هر کشور، یک یا دو هنرمند معروف را که تأثیر هنر اسلامی - ایران در آثار تجسمی آنها دیده میشود برای حضور در دوسالانه ونیز انتخاب کرده است. او افزود: برخلاف بسیاری از نظراتی که خواندم و عدهای گفتهاند مبنی بر اینکه حضور هنرمندان خارجی، غرفه ایران را از حالت ملیتی خارج میکند، معتقدم اینطور نیست. مگر دو سال پیش ایتالیا همراه جمهوری آذربایجان در دوسالانه حاضر نبود؟ حتی بهخاطر غرفهی بزرگ ما، موسسه میراث ایتالیا از ما خواسته که دوره بعد با هم حضور داشته باشیم. از سوی دیگر، برخی هنرمندان ایرانی که دورههای قبل، بهشکل مستقل از دولت ایران در ونیز شرکت میکردند، در غرفهی کشورهای دیگر بودند. مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی همچنین اظهار کرد: خیلی از کشورها دوست دارند هنرمندشان را در کنار هنرمندان دیگر کشورها داشته باشند و این اتفاقا برای کار بعضی هنرمندان یک امتیاز خوب است که بخش قدرتمند هنر ایران در ونیز حضور داشته باشد و کشورهایی که سالها از آبشخور فرهنگ و هنر ایران تغذیه میکردند نیز در کنار آنها باشند. هنرمندانی که همهی آنها به فرهنگ پویای ایران اسلامی و شرقی واقف هستند و از حضور فرهنگ غرب ناراحتاند. او خاطر نشان کرد: اگر به 300-200 سال قبل مراجعه کنید، میبینید که حاکمیت فرهنگ و هنر ایران به بسیاری از مناطق از جمله افغانستان، پاکستان، هند، کشمیر و ... رسیده بود. در این 200 سال به جهت تهاجم فرهنگی، از پرداختن به نقش ایران در فرهنگ و هنر این کشور کاسته شد و امروزه میبینیم که شاید مناسبات هنری ما حتی در شهرستانهای کشور هم تأثیری ندارد و هر روز میبینیم معماری ما وارد فضای پیچیدهتری میشود که نشانی از هویت ندارد. این نگاهی بوده که فیضنیا و منگوتزو پیشنهاد کردند که ایران یک نگاه جهانی به دوسالانه ونیز داشته باشد. صدها سال قبل از این، فرهنگ و هنر ایران در این سرزمینها وجود داشته و قبل از اینکه با نگاه سیاسی به کشورها بنگریم، نگاه فرهنگی وجود داشته و آنها زیر پرچم ایران بودهاند. ملانوروزی همچنین بیان کرد: ما قبل از این اتفاقات، مناسبات فرهنگی با این کشورها داشتیم. نگاه ما به این موضوع، بیان اقتدار فرهنگ جمهوری اسلامی بوده، اما خیلیها موضوع را برعکس برداشت کردند. اگر اینطور نبود میرفتیم هنرمند اروپایی انتخاب میکردیم، نه هنرمند مسلمان. چرا باید به ونیز برویم؟ ملانوروزی در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت حضور ایران در دوسالانه ونیز اشاره کرد و گفت: دوسالانه ونیز مهمترین رویداد تجسمی در دنیا است. این رویداد خیلی قدیمی است و هر دو سال یکبار بهطور مرتب برگزار شده و به نوعی المپیاد و المپیک هنر است. دوسالانه ونیز محل رجوع و حضور بسیاری از گالریها، هنرمندان و جریانهای هنری است. همچنین برای کسانی که میخواهند هنرشان را معرفی کنند محل خوبی است. سرپرست موزه هنرهای معاصر ادامه داد: متأسفانه ایران پس از انقلاب، فقط چهار دوره در این دوسالانه شرکت کرده، چون ونیز شهر گرانی است و حضور در آنجا دهها برابر بیشتر از دیگر بینالها هزینه دارد. هر وقت هم ایران در بینال ونیز شرکت کرده، نهایتا یک پاویون 100 تا 150 متری در اختیار داشته است. ما مایل بودیم در دولت جدید در راستای تعامل و دیپلماسی فرهنگی با هنر جهان، در بسیاری از رویدادهای هنری که اهمیت دارند شرکت کنیم، اما کل بودجه یک نهاد، محدود است و 130 بینال نیز در دنیا وجود دارد که از میان آنها 30 بینال مهم هستند. مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی همچنین بیان کرد: ما گریزی نداریم که برای حضور در رویدادهای بزرگ دنیا از امکانات مختلفی از جمله نهادها، موسسات و بخش خصوصی استفاده کنیم. بیش از 50 دانشگاه هنر داریم که هر سال تعداد زیادی دانشجو از آنها فارغالتحصیل میشوند و زمینهی جذبشان توسط دولت وجود ندارد. اینها باید کارهایشان را بفروشند و ارتزاق کنند. بنابراین باید بسترهایی را فراهم کنیم که آثار هنری ما در خارج از ایران دیده شوند و از اقتصاد و ظرفیت جهانی برای معرفی هنرمان استفاده کنیم. شئونات جمهوری اسلامی رعایت شده است ملانوروزی همچنین به نحوهی انتخاب هنرمندان شرکتکنندهی ایرانی برای حضور در بینال ونیز 2015 اشاره کرد و گفت: ما در حوزهی خودمان کارشناسانی داریم که از نظراتشان استفاده کردیم و به این نتیجه رسیدیم که از مدیاها و نسلهای مختلف، هنرمندانی را برای حضور در ونیز معرفی کنیم. محمد احصایی (خوشنویس) که تا به حال در دوسالانه ونیز حضور نداشته، جمشید بایرامی (عکاس) که با مشورت برخی عکاسها انتخاب شد، سمیرا علیخانزاده و محمود بخشی بهعنوان قسمت هایلایت ایران انتخاب شدند و بقیه هنرمندان نیز با نظارت ما توسط بنیاد فیضنیا در بخشی با عنوان «بازی بزرگ» حضور خواهند داشت. او توضیح داد: «بازی بزرگ» نام کتابی است دربارهی به وقایع سال 1888 میلادی که انگلیس و روسیه در منطقهی ما درصدد جدا کردن افغانستان، هند و پاکستان بودند و به اختلافات بهوجود آمده در آن دوره میپردازد. «بازی بزرگ» یک تم است که هنرمندانی از ایران و این کشورها را زیر پرچم ایران جمع کرده است. 30 هنرمند ایرانی از نسلهای مختلف انتخاب شدهاند. سرپرست موزه هنرهای معاصر دربارهی میزان تأثیر وزارت ارشاد در انتخاب این هنرمندان نیز گفت: وقتی قرار شد با فیضنیا همکاری کنیم، به آنها گفتیم که حاضریم در کنار شما باشیم به این شرط که شئونات جمهوری اسلامی حفظ شود. اگر قرار است پرچم جمهوری اسلامی در غرفه باشد، باید برخی مسائل را رعایت کرد. قرار شد ما این اختیار را داشته باشیم که کارهایی را که انتخاب میشود رد کنیم. همچنین هنرهای تجسمی بهدلیل فضای خاصی که دارد نیاز زیادی به دولت ندارد و برخی هنرمندانی که از قبل قرار بود با فیضنیا در ونیز حضور داشته باشند، بهخاطر همکاری آنها با دولت و وزارت ارشاد کنار کشیدند، حتی برخی هنرمندان و نهادهایی که قرار بود در کنار فیضنیا باشند نیز به همین دلیل انصراف دادند. همه کارها بررسی شده است ملانوروزی با اشاره کردن به برخی اظهار نظرها مبنی بر اینکه هنرمندان و آثار انتخابشده برای دوسالانه ونیز ضد دین و ضد نظام هستند، اظهار کرد: ما خودمان جزو هنرمندان انقلاب هستیم و علاقه و عرقمان به نظام ثابت شده است، اما نمیگوییم اشتباه هم نمیکنیم. من به شخصیت خانم فرمانفرماییان کاری ندارم، اما کارهای او براساس هندسه اسلامی و آیینهکاری است. به همین دلیل، گفتیم خوب است او در ونیز باشد، اما مجموعهدارها و گالریهایی که قرار بود کارهای او را بدهند، ندادند. نیوشا توکلیان هم عکاس نوگرایی است، او سال قبل در فرانسه بهخاطر اینکه مسوول نمایشگاه میخواست نام کتاب آثارش را «نسل سوخته» بگذارد، از قبول جایزهاش صرف نظر کرد. او افزود: البته ممکن است کارهای بعضی دورههای این هنرمندان براساس سلیقهی ما نباشد، اما کارهایی که به ونیز میرود، باید در چارچوبهای جمهوری اسلامی باشد. آثار شادی قدیریان هم از دورههایی از هنر او انتخاب شده که نگاه بدی به ایران نداشته است. ما کار هنرمندان را دیدهایم و چک میکنیم که مشکلاتی مثل عناد نداشته باشند، اما نمیشود همهی دورههای آنها را مورد مطالعه قرار داد. گاهی آنها در فضایی مانند فیسبوک، کاری میگذارند که دولتی و عمومی هم نبوده است. با این وجود باید حساسیت و دقتمان بیشتر باشد. مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی همچنین بیان کرد: باید این را هم در نظر داشته باشیم که حضور ما در ونیز یک کار شتابزده است؛ ما از قبل امکان مالی نداشتیم که برنامهریزی کنیم که چه شورایی و چه تیمی برای این کار داشته باشیم. فقط سهماه است که این کار شروع شده است. ما بهخاطر بدهی که داشتیم که هنوز حقوق بینالهای خود را پرداخت نکردهایم و نمیتوانیم بهدنبال برگزاری بینال خارجی با هزینههای هنگفت باشیم. هر اثر و هنرمند جای مناسب برای عرضه میخواهد. باید آنقدر فضا و ظرفیت وجود داشته باشد که همه حضور داشته باشند. البته اکنون چارچوب و مقررات وزارت ارشاد در آثاری که انتخاب شده، مورد توجه قرار گرفته است. انتظار گرفتن «شیر طلایی» نداریم سرپرست موزه هنرهای معاصر دربارهی هماهنگ بودن موضوع آثار ارائهشده در ونیز، گفت: جایزهای که در دوسالانه ونیز میدهند «شیر طلایی» است که به هنرمندان میدهند نه به غرفه. تفاوت دوسالانهها با بسیاری از گالریها و موزهها این است که اصول آنها بر نوآوری و جسارتهای هنری و فرمهای جدید استوار است. ما انتظار نداریم هنرمندان ما حتما شیرطلایی را بگیرند. آنهایی که سالهای گذشته برنده این جایزه شدهاند از تمام مدیاها مانند رقص، موسیقی، تئاتر و دیجیتالآرت استفاده کردهاند، اما فضای هنری ما نسبتا سنتی است و خیلی به هنرهای نو وارد نشدهایم. به همین دلیل وقتی سه هنرمند با یک غرفه کوچک از طرف ایران در ونیز باشد، توجه زیادی به آن نمیشود؛ اما وقتی ایران بعد از ایتالیا بزرگترین غرفه را داشته باشد، خیلیها به آن مراجعه میکنند و آثار از این نظر بهتر دیده و نقد خواهد شد. او ادامه داد: تا امروز فقط آقای تناولی - هنرمند مجسمهساز - یک جایزه از ونیز گرفته است. ما خیلی به گرفتن این جایزه فکر نکردهایم. فضای آنها نوآوری است. خیلیها به ما انتقاد کردهاند که چرا بین هنرمندان انتخاب شده، هنرمندان سنتی نیستند. ونیز جای هنرهای سنتی نیست، بلکه جای هنرهای ملی با بیان جدید و خوانش نو است. اکنون ما در موزه هنرهای شرقی رم یک نمایشگاه داریم که هنرهای ملی و سنتی خود را در آنجا بهنمایش گذاشتهایم. امسال تم کلی ونیز، «جهانهای آینده» است، اما ما تم «بازی بزرگ» هنرهای تجسمی در منطقه را دنبال کردهایم. ملانوروزی در پایان سخنانش اضافه کرد: من بعد از 10 سال که کار دولتی نکرده بودم، به موزه هنرهای معاصر و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمدم، بهخاطر اینکه قهر هنرمندان با دولت را از بین ببرم. کاری ندارم هنرمندان مقصر بودهاند یا دولت. بهخاطر ارتباطی که با هنرمندان داشتم تلاش کردم این قهر پایان یابد. البته گروهی هستند که وقتی نام دولت به میان میآید، جلو نمیآیند و ما با آنها کاری نداریم؛ اما به کسانی که با نگاهی فرهنگی کار میکنند، اما به هر دلیلی قهر بودند، سعی کردیم نزدیک شویم. انتهای پیام
کد خبرنگار:
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 175]
صفحات پیشنهادی
اظهارات مرادخانی درباره نمایش هنر ایران در ونیز
دوشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳ ۴۶ معاون امور هنری وزیر ارشاد دلیل کمتوجهی به هنر ایران در دنیا و مجامع بینالمللی را حضور نداشتن کامل و کافی ایران در این مجامع و رویدادهای هنری دانست به گزارش خبرنگار بخش هنرهای تجسمی ایسنا علی مرادخانی در نشست خبری پنجاهوششمین دوسالانه بینالمللفارس منتشر کرد قیمت متراژ غرفههای بخش خصوصی، دولتی و بینالملل نمایشگاه کتاب
فارس منتشر کردقیمت متراژ غرفههای بخش خصوصی دولتی و بینالملل نمایشگاه کتابمتراژ غرفههای بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در بخش خصوصی دولتی سازمانها و بینالمللی منتشر شد به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهرانتوضیحات بخش رسانهای تیم ملی درباره اتفاقات فدراسیون فوتبال
چهارشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۷ ۲۸ بخش رسانهای تیم ملی فوتبال درباره اتفاقات رخ داده در محل فدراسیون فوتبال توضیحاتی ارائه کرد به گزارش ایسنا بخش رسانه ای تیم ملی درباره اتفاقی که پس از جلسه امروز کارلوس کی روش و عباس ترابیان رخ داد بیانیه ای صادر کرد در این بیانیه آمده است پبخشنامه مهم دولت درباره مجوز گرانیها |اخبار ایران و جهان
بخشنامه مهم دولت درباره مجوز گرانیها معاون اول رئیس جمهور در بخشنامه ای کلیه دستگاههای دولتی و غیردولتی و مراجع قیمت گذاری را از افزایش قیمتها به هر نحو و بدون هماهنگی با دولت منع کرد کد خبر ۴۹۰۲۸۸ تاریخ انتشار ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴ ۲۹ - 11 April 2015 معاون اول رئیس جمهور دبخشنامه مهم دولت درباره قیمت کالاها
بخشنامه مهم دولت درباره قیمت کالاها معاون اول رئیس جمهور در بخشنامه ای کلیه دستگاههای دولتی و غیردولتی و مراجع قیمت گذاری را از افزایش قیمتها به هر نحو و بدون هماهنگی با دولت منع کرد خبرگزاری مهر در بخشنامه مهم معاون اول رئیس جمهور برای کنترل قیمت ها با تاکید بر اینکه افزایبخشنامه مهم جهانگیری درباره قیمتها
تراز معاون اول رئیس جمهور در بخشنامه ای کلیه دستگاههای دولتی و غیردولتی و مراجع قیمت گذاری را از افزایش قیمتها به هر نحو و بدون هماهنگی با دولت منع کرد به گزارش تراز در بخشنامه مهم معاون اول رئیس جمهور برای کنترل قیمت ها با تاکید بر اینکه افزایش قیمتها به هر نحو و بدوتصویب تعرفههای پرستاری بخش خصوصی؛بزودی/گزارش به رییس جمهور درباره شیرمدارس
سهشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳ ۵۱ وزیر بهداشت با تاکید بر لزوم تعیین مالیات بر عرضه کالاهای آسیب رسان در عین حال گفت رتبهبندی شرکتهای غذایی و دارویی باید انجام شود به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا سیدحسن هاشمی در حاشیه مراسم پنجمین دوره مدیریت کیفیت دربیانیه بخش رسانهای تیم ملی درباره اظهارات کیروش |اخبار ایران و جهان
بیانیه بخش رسانهای تیم ملی درباره اظهارات کیروش کد خبر ۴۹۱۸۳۴ تاریخ انتشار ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲ ۴۳ - 16 April 2015 بخش رسانهای تیم ملی فوتبال ایران درباره نشست خبری کارلوس کی روش توضیحاتی ارائه کرد به گزارش ایسنا در این بیانیه آمده است شاید تصویر مشتهای گره کرده سرمربی تبخش دولتی در طرح سلامت دهان و دندان حضوری فعال داشته باشد/ ضرورت توجه به مناطق محروم در طرح
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بخش دولتی در طرح سلامت دهان و دندان حضوری فعال داشته باشد ضرورت توجه به مناطق محروم در طرح اجرای طرح سلامت دهان و دهان راهی مناسب برای افزایش رقابت میان بخش دولتی و خصوصی است چرا که پیش از این طرح بخش عمدهای از خدمات دهان و دندان در بخش خصوصی اراستاندار خراسان رضوی خبر داد اختصاص بیش از یک میلیارد تومان یارانه دولتی به بخش عشایری خراسان رضوی
استاندار خراسان رضوی خبر داداختصاص بیش از یک میلیارد تومان یارانه دولتی به بخش عشایری خراسان رضویاستاندار خراسان رضوی از اختصاص یک میلیارد و 600 میلیون تومان یارانه دولتی به بخش عشایری این استان در سال گذشته خبر داد به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار علیرضا رشیدیان سه شنبه شب درورزشگاه انقلاب کرج در پنالتی به اعتبارات باخت/ بخش دولتی دفاع کند
مهر گزارش می دهد ورزشگاه انقلاب کرج در پنالتی به اعتبارات باخت بخش دولتی دفاع کند شناسهٔ خبر 2539979 پنجشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸ ۱۷ استانها > البرز کرج - ورزشگاه انقلاب کرج همیشه در ضربات پنالتی با اعتبارات بازنده بوده است به همین منظور بخش دولتی با تخصیص اعتبارات مناسب ازامروز صورت گرفت نامه 15 نماینده مجلس به روحانی درباره واردات انحصاری 2 میلیارد دلاری به دست دو شرکت دولتی
امروز صورت گرفتنامه 15 نماینده مجلس به روحانی درباره واردات انحصاری 2 میلیارد دلاری به دست دو شرکت دولتی15 نفر از نمایندگان مجلس درباره تصمیم دولت در زمینه واردات 2 میلیارد دلاری به شکل انحصاری به دست دو شرکت دولتی نامهای به رئیسجمهور ارسال کردند به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگبخشنامه جدید دولت درباره ارز مبادله ای
بخشنامه جدید دولت درباره ارز مبادله ای معاون اول رئیس جمهور در بخشنامه ای تصویب نامه هیات وزیران در خصوص ایجاد شرایط لازم توسط بانک مرکزی برای تبدیل ریال به ارز با نرخ رسمی به منظور بازپرداخت تسهیلات ارزی دریافتی تولیدکنندگان برق بخش خصوصی را ابلاغ کرد تسنیم اسحاق جهانگیرمعافيت حقوق سالانه حقوق بگيران بخش دولتی و خصوصی تا سقف 138 ميليون ريال
معافيت حقوق سالانه حقوق بگيران بخش دولتی و خصوصی تا سقف 138 ميليون ريال رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور با صدور بخشنامه اي از معافيت حقوق سالانه حقوق بگيران بخش دولتي و خصوصي تا سقف 138 ميليون ريال خبر داد به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رسانه مالياتي ايران عفرماندار منوجان تأکید کرد لزوم فعالیت بخش غیردولتی در بحث مبارزه با مواد مخدر
فرماندار منوجان تأکید کردلزوم فعالیت بخش غیردولتی در بحث مبارزه با مواد مخدرفرماندار منوجان گفت فعالیت انجمنهای مردمنهاد و غیردولتی در بخش اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر ضروری است به گزارش خبرگزاری فارس از منوجان ایوب فلاحی ظهر امروز ضمن بازدید از بخشهای مختلف کمپ ترک اعبخشنامه مهم دولت درباره افزایش قیمتها
بخشنامه مهم دولت درباره افزایش قیمتها معاون اول رییس جمهور در بخشنامهای کلیه دستگاههای دولتی و غیردولتی و مراجع قیمت گذاری را از افزایش قیمتها به هر نحو و بدون هماهنگی با دولت منع کرد و آنان را مکلف کرد در صورت لزوم قبل از هرگونه اقدام و تغییر قیمت مراتب را با دلایل توجیهیتوضیح بخش رسانهای تیم ملی درباره اتفاقات فدراسیون |اخبار ایران و جهان
توضیح بخش رسانهای تیم ملی درباره اتفاقات فدراسیون کد خبر ۴۸۹۵۵۱ تاریخ انتشار ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸ ۴۹ - 08 April 2015 بخش رسانهای تیم ملی فوتبال درباره اتفاقات رخ داده در محل فدراسیون فوتبال توضیحاتی ارائه کرد به گزارش ایسنا بخش رسانه ای تیم ملی درباره اتفاقی که پس از جلسه ام-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها