تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):گريه مؤمن از (درون) دل اوست و گريه منافق از (ظاهر و) سرش.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821106372




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتشار تازه ترین رمان مرتضی کربلایی‌لو پس از سه سال


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:
انتشار تازه ترین رمان مرتضی کربلایی‌لو پس از سه سال

کربلایی لو


شناسهٔ خبر: 2561216 شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸
فرهنگ > تازه های نشر ایران

تازه ترین داستان بلند مرتضی کربلایی لو با عنوان «سمت کالسکه» منتشر شد. به گزارش خبرنگار مهر، تازه ترین رمان مرتضی کربلایی لو پس از سه سال با عنوان «سمت کالسکه» توسط نشر روزنه منتشر شد.نویسنده در پشت جلد کتاب، سمت کالسکه را یک «رمان-دیوانه» خوانده است. ماجرای رمان در تبریز می­گذرد.به گفته کربلایی لو این اصطلاح ناشی از سبک و ساختار هنجار شکنانه رمان و نیز فضاسازی های خاصی است که او در این رمان حول شخصیت اصلی ایجاد کرده است.راوی دانای کل رمان آشکارا نظر به قرن نوزدهم روسیه دارد و از ناکامی­های معاصر تبریز در رنج است. او با کاوه، شخصیت روشنفکر رمان در صدد ویران کردن اوضاع برمی­آید اما به نتیجه نمی­ رسد. در نهایت و از مجرای داوود، دیگرشخصیت رمان، از واقع­گرایی که بازتاب ­دهنده­ چیزی جز تبریز و تلخی­‌ها و ناکامی­‌هایش نیست به اکسپرسیونیسم گذر می­ کند تا بتواند با تجسم آرزوی درونش در جهان روسیه گام بردارد و نفس بکشد.
سمت کالسکه
کالسکه» در عنوان رمان اشاره به اتاقکی اسرارآمیز در یک صبح برفی دارد که هوای قرن نوزدهم روسیه در آن حبس شده و از پنجره­ اش ویرانه­ آباد دیده می­شود و منتظر است تا داوود و معشوقش را سوار کرده با خود ببرد.در این رمان یک رویداد همچون راز تا پایان رمان باقی می­ ماند و برای خواننده هرگز گشوده نمی­شود. این رمان در سیصد و چهل صفحه توسط نشر روزنه منتشر شده است.   از مرتضی کربلایی لو پیش از این آثاری چون مفید آقا، روباه و لحظه های عربی، زنی با چکمه های ساق بلند سبز، جمجمه ات را قرض بده برادر منتشر شده بود.  









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن