تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همانا نفرت انگیزترین مخلوق خدا بنده ای است که مردم از شرّ زبان او پرهیز می کنند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804607198




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پولدارها دلگير نشوند! يارانه حذف شد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: پولدارها دلگير نشوند! يارانه حذف شد
در پي اصرار سخنگوي دولت بر پنهان كردن حذف يارانه بگيران پنج گروه متمول و اذعان سازمان هدفمندي يارانه‌ها بر اين موضوع بالاخره دكتر محمد باقر نوبخت نيز اين خبر را تأييد كرد اما گفت: ما در سال 94 يارانه بگيري را حذف نكرديم بلكه اين گروه‌ها در سال 93 حذف شده اند.
نویسنده : مهران ابراهیمیان 


در پي اصرار سخنگوي دولت بر پنهان كردن حذف يارانه بگيران پنج گروه متمول و اذعان سازمان هدفمندي يارانه‌ها بر اين موضوع بالاخره دكتر محمد باقر نوبخت نيز اين خبر را تأييد كرد اما گفت: ما در سال 94 يارانه بگيري را حذف نكرديم بلكه اين گروه‌ها در سال 93 حذف شده اند!
 اين اقدام شجاعانه اگر چه با نوعي رودربايستي از سوي سخنگوي دولت انجام شده با اين حال در اجراي آن ضرورتي انكار ناپذير و دلايل متقن و جدي بسياري وجود دارد كه منتقدان دليل اين شيوه انكار و اصرار در اطلاع رساني را «ترس سياسي» مي‌دانند، وگرنه دولت بيش از هر نهاد و گروهي بهتر مي‌داند كه اين اقدام قانوني بايد هر چه سريع‌تر به سرانجام برسد تا مديريت منابع در كشور بهتر انجام شود.
با اين حال نحوه اطلاع رساني از سوي سخنگوي دولت باعث شده برخي يارانه بگيران در شكايت و چرايي حذف يارانه هايشان به سازمان هدفمندي يارانه‌ها مراجعه كنند و بسياري از شهروندان كه يارانه آنها از اسفندماه حذف شده است، در تماس با رسانه‌ها اعلام كردند، بر خلاف اعلام معاون رئيس‌جمهور يارانه نقدي دريافتي از ماه گذشته حذف شده و هيچ گونه پاسخگويي انجام نمي‌شود.  بنابر اين گزارش سخنگوي دولت بالاخره در آخرين اظهار نظر خود با بيان اينكه براساس تكليف بودجه سال ۹۴ تا الان هيچ يارانه بگيري از دريافت يارانه‌ها حذف نشده، گفته است: البته كساني كه در خارج از كشور زندگي مي‌كنند يا افرادي كه به نحوي اطمينان حاصل شده كه پردرآمد هستند و قبلاً حذف شده بودند، يارانه آنها همچنان حذف است و ما حذفي جديدي نداشته‌ايم.
وي افزوده: بنابراين آنچه در فروردين امسال اتفاق افتاد، ناشي از تشخيص تبصره ۲۱ بودجه سال ۹۳ كل كشور بوده است كه براساس آن، ايرانيان خارج از كشور حذف  شدند.

يارانه پولدارها را حذف كرده‌ايم اما نه به استناد تبصره 20  
نوبخت در پاسخ به اين سؤال كه براساس تبصره ۲۰ شناسايي و حذف يارانه بگيران پردرآمد از جانب دولت اجرايي شده است يا خير؟ افزوده است: تبصره ۲۰ در باره چگونگي منابع و مصارف و احياناً حذف گروه‌هايي از افراد يارانه بگير است.
وي گفته است: البته براي اجراي اين تبصره بايد آيين نامه اجرايي آن در دولت تصويب شود كه هنوز به اين تبصره نرسيده ايم و در صورتي كه درباره تبصره ۲۰ بودجه سال ۹۴ آيين‌نامه‌اش را مصوب كنيم، حتماً به مردم اطلاع رساني خواهيم كرد.  نوبخت اظهارداشت: آنچه در بند (ه) تبصره ۲۰ قانون بودجه تأكيد شده اين است كه دولت موظف است افراد پردرآمد را مشخص و با تصويب آيين نامه اجرايي يارانه پردرآمدها را قطع كند. در همين حال، تصويب آيين‌نامه اجرايي به دولت واسپاري شده بنابر اين چون اين آيين نامه هنوز تصويب نشده اين اقدام صورت نگرفته است.
نوبخت گفت: البته كساني كه در خارج از كشور زندگي مي‌كنند يا افرادي كه به‌نحوي اطمينان حاصل شده كه پردرآمد هستند و قبلاً حذف شده بودند، يارانه آنها همچنان حذف است و ما حذفي جديدي نداشته‌ايم.
وي افزود: بنابر اين آنچه در فروردين امسال اتفاق افتاد ناشي از تشخيص تبصره 21 بودجه سال 93 كل كشور بوده است كه براساس آن ايرانيان خارج از كشور حذف شدند، البته در صورتي كه درباره تبصره 20 بودجه سال 94 آيين‌نامه‌اش را مصوب كنيم حتماً به مردم اطلاع رساني خواهيم كرد.
نوبخت در پاسخ به اين پرسش كه آيا خبر حذف پنج گروه جديد يارانه بگيران را كه در روزهاي اخير در رسانه‌ها منتشر شده است، تأييد مي‌كنيد؟ گفت: اين صحت ندارد.

تأييد سازمان هدفمندي
پيش از اين نيز نمايندگان مجلس و مسئول بخش يارانه سازمان هدفمندي از حذف پنج گروه پزشكان، صرافان، دانشجويان رشته پزشكي، عضو هيئت مديره بانك‌ها و شركت‌هاي دولتي و دارندگان خودروهاي خارجي از ليست يارانه بگيران خبر داده و گفته بود يارانه آنها از اول فروردين به حسابشان واريز نشده است.
مسئولان پاسخگو به مردم گفته بودند اين پنج گروه طبق بخشنامه از دريافت يارانه محروم شدندو ليست آنها بر اساس بررسي‌هايي تهيه شده كه دولت كد ملي آنها را داده است.

افزايش ۱۵ درصدي حقوق بازنشستگان
همچنين سخنگوي دولت اعلام كرد: در جلسه ديروز هيئت دولت افزايش ۱۵ درصدي حقوق مستمري بگيران و بازنشستگان تأمين اجتماعي در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ تصويب شد.
محمد باقر نوبخت با بيان اينكه هيئت وزيران ديروز همچنين آيين‌نامه‌هاي اجرايي تبصره‌هاي ۱۵ و ۱۷ قانون بودجه سال ۹۴ را به تصويب رساند، گفت: هيئت دولت به تدريج در حال تصويب همه آيين‌نامه‌هاي اجرايي قانون بودجه سال ۹۴ كل كشور است.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن