تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):حق را بگو اگر چه نابودى تو در آن باشد، زيرا كه نجات تو در آن است... تقواى ال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798288726




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بنویسید «فیلترینگ هوشمند» بخوانید دسترسی همراه با زجر! |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: بنویسید «فیلترینگ هوشمند» بخوانید دسترسی همراه با زجر!
این مشکلات تنها گریبانگیر اینستاگرام نشده بلکه مدتی است که کاربران پر شمار وایبر نیز در کشورمان با مشکلاتی دست به گریبان هستند که علتش را نمی‌دانند؛ نمی‌دانند که اگر وایبر بد است، چرا در کشورمان این همه مخاطب دارد، چرا به سرنوشت «وی چت» مبتلا نمی‌شود و به چه دلیل مستحق چنین فیلترینگی شناخته شده؟
کد خبر: ۴۹۳۸۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰ - 22 April 2015




ظاهرا ماجرا از آنجا آب می‌خورد که از چسبیدن اصطلاح «هوشمند» به دنباله همه چیز همه چیز خوشمان آمد؛ یخچال هوشمند، لباسشویی هوشمند، گوشی هوشمند و... بالاخره فیلترینگ هوشمند!

به گزارش «تابناک»، در حالی که روز به روز به کاربران شبکه اشتراک گذاری تصاویر و فیلم کوتاه «اینستاگرام» افزوده می‌شود و تخمین زده می‌شود که تعداد کاربران ایرانی این شبکه اجتماعیِ خاص، چند میلیون نفر باشند، مدتی است که دسترسی به این شبکه در کشورمان با مشکلاتی عجیب همراه شده است.

کافی است تا به سراغ اینستاگرام خود بروید یا از آن دسته کاربران ایرانی این شبکه که می‌شناسید درباره آن پرس‌وجو کنید تا دریابید از زمانی که بحث اعمال فیلترینگ هوشمند در کشورمان بر سر زبان‌ها افتاد، دنیای خوش و رنگ و لعاب این شبکه جهانی در کشورمان تیره و تار شده است. به این صورت که برخی تصاویر لود نمی‌شود، الا با استفاده از فیلترشکن!

اینکه اینستاگرام هم به مانند دیگر شبکه های اجتماعی اسیر آفت هایی است و بهتر است با آن آفت های مقابله‌ای هوشمند ترتیب داد، حقیقتی غیر قابل انکار به نظر می‌رسد اما مشکل از آنجا آغاز می‌شود که می‌بینیم با اعمال فیلترینگ جدید، تصاویری که توسط کاربران مختلف پست شده، چند در میان بارگزاری نمی‌شوند و قابل دیدن نیستند، در حالی که ممکن است این تصاویر با تمامی معیارهای اخلاقی همخوانی داشته باشند.

از سوی دیگر شاهدیم که دسترسی به بسیاری از تصاویر مشکل دار (معیارهای موثر در تشخیص مشکل دار بودن یا نبودن، به رغم نانوشته بودن، برای اغلب مان آشنا به نظر می‌رسد و به نظر نیاز نیست در این باره توضیحی داده شود!) با هیچ خللی مواجه نشده تا این سوال پیش بیاید که براستی فیلترینگ اعمال شده، هوشمند است؟!

البته این مشکلات تنها گریبانگیر اینستاگرام نشده بلکه مدتی است که کاربران پر شمار وایبر نیز در کشورمان با مشکلاتی دست به گریبان هستند که علتش را نمی‌دانند؛ نمی‌دانند که اگر وایبر بد است، چرا در کشورمان این همه مخاطب دارد، چرا به سرنوشت «وی چت» مبتلا نمی‌شود و به چه دلیل است که با استفاده از نرم افزارهای فیلتر شکن، دسترسی به آن تسهیل می‌شود؟

این دست سوالات، به سلسله پرسش هایی منجر می‌شود که هرچند بسیاری از کاربران ایرانی اینستاگرام، وایبر و امثال آنها بارها و بارها از خود پرسیده‌اند، جوابی برایش نیافته‌اند. شاید به این دلیل که مسئولان می‌دانند علت این اختلالات چیست و ترجیح داده‌اند درباره آن سکوت کنند.

جالب اینجاست که همه ماجرا به فیلترینگی نسبت داده می‌شود که لقب «هوشمند» دارد و کمترین انتظار از آن، محقق کردن برخی اهداف از پیش تعیین شده، بدون ایجاد اختلال در دسترسی کاربران به محتواهای مورد تایید است نه اینکه به صورت کاملا اتفاقی، مانع دیده شدن برخی تصاویر معمولی شود و در کاربری شبکه مجازی، ایجاد اختلال کند.

با این تفاسیر، سخت است که هوشمندی خاصی در فیلترینگ اعمال شده بر این شبکه ها در دولت یازدهم دیده و به این ابهام نرسیم که آیا فیلترینگ اعمال شده بر این شبکه ها، راهی برای رنج دادن کاربران این شبکه ها و گریزان کردنشان از عضویت و فعالیت در شبکه هایی مانند اینستاگرام نیست؟!













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 131]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن