تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):صدقه بجا، نيكوكارى، نيكى به پدر و مادر و صله رحم، بدبختى را به خوش بختى تبديل و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821070512




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اضافه شدن 3 منطقه آزاد روي ميز دولت و مجلس


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



اضافه شدن 3 منطقه آزاد روي ميز دولت و مجلس
معاون شوراي عالي مناطق آزاد از بررسي طرح "اضافه شدن شش منطقه بانه - مريوان، مهران، اينچه‌برون، زابل، اردبيل و جاسک" در شوراي عالي مناطق آزاد، دولت و مجلس خبر داد و گفت: منطقه آزاد مهران براي افزايش مراودات، صادرات و واردات با کشور عراق ‌ايجاد مي‌شود و بازارهدف اين منطقه، کشور عراق است.
روز نو : معاون شوراي عالي مناطق آزاد از بررسي طرح "اضافه شدن شش منطقه بانه - مريوان، مهران، اينچه‌برون، زابل، اردبيل و جاسک" در شوراي عالي مناطق آزاد، دولت و مجلس خبر داد و گفت: منطقه آزاد مهران براي افزايش مراودات، صادرات و واردات با کشور عراق ‌ايجاد مي‌شود و بازارهدف اين منطقه، کشور عراق است.


به گزارش روز نو، جعفر آهنگران اظهار کرد: لايحه ايجاد منطقه آزاد مهران در آستانه تقديم به مجلس است و زمان عملياتي شدن آن بستگي به دستور کار مجلس دارد و بايد تمام زيرساخت‌هاي لازم براي ايجاد منطقه آزاد مهران فراهم شود.


طرح ايجاد منطقه آزاد مريوان - بانه نيز در دستور کار کارگروه شوراي عالي مناطق آزاد است


وي گفت: طرح ايجاد منطقه آزاد مريوان - بانه نيز در دستور کار کارگروه شوراي عالي مناطق آزاد است که کلياتش به تصويب رسيده و کارهاي مطالعاتي و محاسباتي آن نيز بايد انجام شود که در رابطه با روابط اقتصادي ايران و عراق نقش مهمي ايفا مي‌کند.


آهنگران افزود: زماني که ايجاد منطقه آزاد مطرح مي‌شود اين موضوع در کارگروه شوراي عالي مناطق آزاد مورد بررسي قرار مي‌گيرد و پس از آن به شوراي عالي مناطق آزاد ارسال و بعد از بررسي و نهايي شدن به دولت و در نهايت از دولت به مجلس ارسال مي‌شود.


هدف از ايجاد منطقه آزاد جاسک توسعه سواحل مکران است


معاون شوراي عالي مناطق آزاد با بيان اين‌که در دولت تدبير و اميد ايجاد مناطق آزاد به عنوان يکي از اهداف مهم در حال پيگيري و اقدام است، تاکيد کرد: ايجاد منطقه آزاد جاسک نيز در حال بررسي است که هدف از ايجاد آن توسعه سواحل مکران است که مورد تاکيد مقام معظم رهبري است.


لايحه ايجاد منطقه آزاد اردبيل در حال ارسال به مجلس است


وي همچنين با بيان اينکه لايحه ايجاد منطقه آزاد اردبيل در حال ارسال به مجلس است، از دستور کار بودن تشکيل منطقه آزاد زابل در کارگروه شوراي عالي مناطق آزاد خبر داد که اين منطقه قرار است سرپلي بين چابهار، افغانستان و کشور‌هاي شمال افغانستان باشد.


معاون مناطق ويژه اقتصادي شوراي عالي مناطق آزاد در بخشي از سخنان خود بيان کرد: منطقه آزاد اينچه برون در گلستان نيز از ديگر مناطقي است که قرار است ايجاد شود و کليات آن در کارگروه شوراي عالي مناطق آزاد به تصويب رسيده و کارکرد آن ايجاد ارتباط با ترکمنستان و کشورهاي آسياي ميانه است.


هيچ منعي براي واردات و صادرات در مناطق آزاد و ويژه وجود ندارد


آهنگران در رابطه با قوانين واردات و صادرات در مناطق آزاد نيز توضيح داد: هيچ منعي براي واردات و صادرات در مناطق آزاد و ويژه وجود ندارد ولي براي ورود کالا از اين مناطق به سرزمين اصلي بايد قوانين گمرکي رعايت شود.


وي در ادامه خاطرنشان کرد: مناطق آزاد و ويژه، محدوده‌هايي در داخل کشور هستند که خارج از قلمرو گمرکي بوده و مقررات صادرات و واردات بر آن‌ها حاکم نيست. در اين مناطق به راحتي مي توان مواد اوليه و قطعات خودرو يا تکنولوژي هاي روز دنيا را وارد و توليد کرد که بخشي از اين توليدات مي تواند صادر شود.




تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن