تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802443939




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درخواست هندی‌ها از شرکت ملی نفت ایران |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: درخواست هندی‌ها از شرکت ملی نفت ایران
هندی ها به مقامات شرکت ملی نفت ایران درخواست داده اند که پس از لغو تحریم ها توسعه میدان فرزاد بی که میان ایران و عربستان مشترک است به آنها واگذار شود.
کد خبر: ۴۹۳۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹ - 22 April 2015


هندی ها به مقامات شرکت ملی نفت ایران درخواست داده اند که پس از لغو تحریم ها توسعه میدان فرزاد بی که میان ایران و عربستان مشترک است به آنها واگذار شود.

به گزارش ایرنا، شرکت او.ان.جی.سی ویداش، بازوی خارجی شرکت نفت و گاز طبیعی هند، شرکت اکتشاف نفت هند به همراه شرکتهای اویل ایندیا و ایندین اویل، پیش از شروع تحریم ها حدود یکصد میلیون دلار در میدان فرزاد بی سرمایه گذاری کرده بودند که پس ازآغاز تحریم ها، فعالیت آنها متوقف شد.

تخمین زده می شود که میدان گازی فرزاد بی دارای 12.5 تریلیون فوت مکعب گاز باشد که البته بیشتر ذخایر این میدان گازی به ایران تعلق دارد و بخش کوچکی از آن در آب های عربستان سعودی واقع شده است.

ایران طی اولتیماتوم های مختلف از هند خواست تا درباره انجام قرارداد با حداکثر سرعت زمانی اقدام کند که به دلیل تحریم های یکجانبه غرب علیه ایران این اتفاق رخ نداد.

براساس قرارداد هند باید طی سه فاز توسعه ای ظرفیت تولید این میدان را به 2.2 میلیارد فوت مکعب می رساند که به دلیل تحریم، هنوز در این زمینه اتفاق خاصی رخ نداده و روند کار بلاتکلیف است.

در این خصوص، روزنامه وال استریت ژورنال خبر داد که یک مقام ارشد دولتی هند اعلام کرد که هند موضوع بازگشت و مشارکت دوباره در یک میدان هیدروکربوری ایران را، جایی که شرکتهای ایران سرمایه گذاری کرده اند اما به دلیل تحریمهای بین المللی علیه ایران، تولید گاز از آن آغاز نشده، مطرح کرده است.

این شرکتها در سال ٢٠٠٨ میلادی نفت و گاز کشف و استخراج کرده بود؛ میدان فرزاد بی دارای حدود ١٣ تریلیون فوت مکعب ذخایر قابل برداشت است.

یک مقام وزارت نفت و گاز هند که خواست نامش فاش نشود، به وال استریت ژورنال گفت: تولید از این میدان به دلیل تحریمها علیه تهران نمی توانست آغاز شود.

دهلی نو نگرانی های خود را درباره این سرمایه گذاری ها به تهران اعلام کرده و از این کشور خواسته است تا در پی قوانین جدید اکتشافی که می تواند آن سرمایه گذاری ها را در معرض خطر قرار دهد، توسعه این بلوک را دوباره به سرمایه گذاران هندی بازگرداند.

وی گفت: مقامهای ایرانی گفته اند که درخواست طرف هندی را بررسی می کنند و هم اکنون گفتگوها میان مدیران شرکتهای هندی و شرکت ملی نفت ایران آغاز خواهد شد.

گفتگوها در سطح عالیرتبه هند و ایران که هفته گذشته برگزار شد، چند هفته پس از توافق اولیه ایران با قدرتهای غرب درباره برنامه هسته ای تهران اتفاق افتاده است.

دی کی صراف، رئیس شرکت او ان جی سی گفت که گفتگوها درباره این موضوع با هدف راضی نگه داشتن دو طرف بوده است.

این مقام هندی اعلام کرد: به عنوان بخشی از گفتگوها، دهلی نو همچنین درباره طرح معلق خط لوله گازی ایران - پاکستان -هند گفتگو کرده است.

وی افزود: مقامهای ایرانی همچنین اصرار داشته اند که هند واردات نفت خامش را از ایران افزایش دهد.

به گزارش اکونومیک تایمز، منابع آگاه نیز اعلام کردند که علاوه بر بازگشت هند به میدان فرزاد بی، گفتگو با طرف ایرانی روی پروژه های پتروشیمی بخصوص در منطقه اقتصادی ویژه ایران (پارس) و بندر چابهار واقع در جنوب شرق ایران متمرکز بود.

هند، بزرگترین مشتری نفت ایران پس از چین به شمار می رود، این در حالی است که واردات نفت هند از ایران زیر فشارهای غرب، بسیار کم شده است.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن