تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله يكى از اصحاب خود را غمگين مى‏ديدند، با شوخى او...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797173157




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت با کنترل قيمت ها بخشي از تورم را کاهش داد/ضرورت جدي گرفتن تامين مالي بنگاه ها


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۱۵:۴۶ب.ظ)
پورابراهيمي: دولت با کنترل قيمت ها بخشي از تورم را کاهش داد/ضرورت جدي گرفتن تامين مالي بنگاه ها موج - نايب رئيس کميسيون ويژه اقتصادي مجلس گفت: موضوع تامين مالي، يکي از پر اهميت ترين موضوعات اقتصادي قلمداد مي شود و لذا در اقتصاد کشورمان که امروز دچار يک تورم ساختاري است، نياز به تامين مالي رنگ و لعاب جدي تري به خود مي گيرد.
محمدرضا پورابراهيمي نائب رئيس کميسيون ويژه اقتصادي مجلس شوراي اسلامي درباره سياست کاهش نرخ سودهاي بانکي در راستاي حمايت از توليد به خبرنگار خبرگزاري موج اظهارکرد: تامين مالي بنگاه هاي اقتصادي يکي از مهمترين اولويت هايي است که همواره وظيفه آن در اقتصاد، بر دوش بانک ها بوده و بر اهميت درست اجرايي شدن آن نيز بسيار تاکيد شده است.
وي ادامه داد: در تمامي دنيا موضوع تامين مالي، يکي از پر اهميت ترين موضوعات اقتصادي قلمداد مي شود و لذا در اقتصاد کشورمان که امروز دچار يک تورم ساختاري است، نياز به تامين مالي رنگ و لعاب جدي تري به خود مي گيرد.
نماينده مردم در خانه ملت با اشاره به آنکه تورم بالا همواره مشکل اصلي اقتصاد ما از قبل از انقلاب تا زمان حال بوده نيز گفت: متاسفانه اقتصاد کشور طي 50سال گذشته همواره با تورم درگيري ها بسياري را داشته که حتي در اين مدت ما شاهد نرخ تورم تک رقمي هم در اقتصاد نبوده ايم ؛ لذا وضعيت کاهش نرخ تورم بايد اثرات خود را بر نرخ سودهاي سپرده و نرخ تامين مالي بگذارد.
عضو ناظر مجلس در شوراي پول و اعتبار تصريح کرد: بنابراين موضوع کاهش نرخ تورم و تاثير مستقيم اين شاخص بر کاهش سودهاي بانکي يک موضوع اولويت دار است که مجلس به عنوان دستگاه نظارتي نمي تواند نسبت به آن و در راستاي خروج از رکود بي تفاوت باشد.
پورابراهيمي در ادامه درباره آنکه کاهش تورم بخاطر سياست هاي انقباضي بوده و فنر فشرده شده تورم بخاطر اين سياست هاي انقباضي، امکان انفجار هم دارد نيز خاطرنشان کرد: مسئله کاهش قيمت را مي توان به دو بخش تقسيم کرد ، ابتدا کاهش تورم بخاطر پرس قيمتي بود که ما هم اين موضوع را قبول داريم که دولت اجازه افزايش برخي از نرخ ها را در جامعه نداد و حتي در بعضي از مواقع بخشنامه داشته که يک کالا را با فلان قيمت بايد بفروشند اما اين موضوع فارق از آنکه توليد را در رکود بيشتري قرار مي دهد باعث مي شود که قيمت تمام شده اي که در واحدهاي توليدي ما بسيار بالاست، با اين پرس قيمت عملا به رکود هم دامن زده شود.
وي افزود: اما در نقطه مقابل، دوست سياست هاي کاهش حجم نقدينيگ و سياست هاي پولي، مالي و ارزي را هم اجرايي ساخت که انصافا در کاهش نرخ تورم در اقتصاد نيز چندان بي تاثير نبود.
عضو کميسيون اقتصادي مجلس در پايان درباره افزايش برخي از کالاهاي مصرفي نيز گفت: مجلس نسبت به هر نوع افزايش قيمتي در بحث کالاهاي مصرفي و مايحتاج اساسي مردم حساس بوده و به جد پيگير ثبات در بازار با تشديد نظارت ها است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن