تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر چیز دارای سیماست ، سیمای دین شما نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

صندوق تضمین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803359561




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زیاده خواهی آمریکا نباید خطوط قرمزمان را دستخوش تغییر کند/ ما به آمریکا اعتماد نداریم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: خانلری درنطق میان دستور:
زیاده خواهی آمریکا نباید خطوط قرمزمان را دستخوش تغییر کند/ ما به آمریکا اعتماد نداریم
نماینده ارامنه شمال کشور گفت: یکی از موارد نگران کننده در بیانه سوئیس، راستی آزمایی تعهدات هسته‌ای کشورمان توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.
به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، کارن خانلری نماینده ارامنه شمال در نطق میان دستور خود درصحن علنی امروز سه شنبه (یکم اردیبهشت) با بیان اینکه شاید مهمترین مولفه دولت یازدهم تدوین مجموعه راهکارهای دیپلماتیک موثر در عرصه سیاست خارجی کشورمان باشد گفت: در این میان مذاکرات با گروه 1+5 از اهمیت خاصی برخوردار است.


عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با تشکر از زحمات دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: مهمترین دستاورد در زمینه مذاکرات هسته‌ای از دیدگاه بنده انتقال این پیام است که ملت ایران برای حل مشکلات انرژی خود، مصارف خاص درمانی، تامین منابع آب قابل شرب، استقلال ملی خود آگاهانه و در راستای بهره‌برداری از انرژی صلح آمیز هسته‌ای گام برمی‌دارند.


وی در ادامه افزود: ملت ایران در این راه مشقات فراوان تحمل می‌کنند و این پیام در راستای همان حماسه سیاسی است که نشات گرفته و به خون شهدا آغشته است با این وجود تیم مذاکره کننده هسته‌ای مرحله تفاهم را پشت سر گذاشته و وارد مرحله توافق می‌شود لذا نگرانی‌هایی در این میان وجود دارد.


خانلری بیان داشت: زیاده خواهی‌ها و تهدیدات نظامی امریکا و متحدان وی نباید خطوط قرمزمان را دستخوش تغییر و جا به جایی نماید، ما به امریکا اعتماد نداریم و مسئولیت این عدم اعتماد متوجه خودامریکاست لذا ما چگونه می‌خواهیم به کشوری اعتماد کنیم که از یک سو با ما مذاکره می‌کند و از سوی دیگر مرتب از گزینه‌های روی میز خود سخن می‌گوید.


نماینده ارامنه شمال کشور اظهار داشت: فرافکنی‌ها و خرابکاری‌های دیپلماتیک کشورهای مرتجع منطقه نیز نباید خللی در مواضع اصولی کشورمان ایجاد کند، شعارهای جنگ طلبانه اسرائیل با هیاهوی تبلیغاتی عربستان سعودی و ترکیه در آمیخته و جو بازدارنده‌ای را برای کشورمان به وجود آورده است که باید با اقدامات متفاوت به تقابل با انها پرداخت.


وی در ادامه افزود: این موضوع نباید کشورمان را از تداوم در کمک رسانی انسان دوستانه به سوریه ودیگر ملل قربانی تروریست در منطقه بازدارد.


خانلری گفت: ساز و کار لغو تحریم‌ها شدیدا نامشخص و نگران کننده است و از آنجاییکه قسمتی از این تحریم‌ها به صورت ناعادلانه در مورد مسائل مربوط به حقوق بشر و یا سیستم‌های راهبرد دفاعی کشورمان است این نگرانی وجود دارد که همانند نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای کشور از این پس نظارت در هر عرصه دلخواه آنها گسترش و تعمیم یابد که این نوعا غیر قابل پذیرش است.


عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اظهار داشت: یکی از موارد نگران کننده در بیانه سوئیس راستی آزمایی تعهدات هسته‌ای کشورمان توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است زیرا مادامی که استقلال سیاسی این آژانس و ساختار غیر دموکراتیک آن و همچنین سابقه عملکرد بی طرفانه حکام آن در قبال ایران زیر سوال است چگونه می‌توان راستی آزمایی آژانس را ملاک قطع و یا ادامه تحریم‌ها دانست.


خانلری تصریح کرد: در زمینه سیاست خارجی مواضع دیگری از سوی دستگاه دیپلماسی کشورمان اتخاذ شد که از جمله می توان به پاسخ مناسب دستگاه دیپلماسی به سیاست‌های ضد ایرانی عربستان سعودی اشاره کرد لیکن در قبال اظهارات اخیر رئیس جمهور ترکیه که کشورمان را صریحا متهم به تحریک منطقه و جنگ های نیابتی و درگیری‌های مذهبی و حمایت‌های سیاسی و نظامی از گروه‌های متخاصم کرده است مواضع غیر قابل قبول و نامناسبی داشت.


وی در ادامه افزود: اتهامات اردوغان حاوی بار حقوقی نیز بود که نه تنها با قاطعیت تکذیب نشد بلکه علی رغم گوشزدهای گروهی از نمایندگان مجلس با سفر وی به تهران بی پاسخ ماند.


نماینده ارامنه شمال کشور با اشاره به اینکه جامعه ارامنه ایران درآستانه یکصدمین سالگرد نسل کشی ارمنیان یعنی دردناک‌ترین زخم ارامنه قرار دارد گفت: در میان سال‌های 1294 تا 1297 دولت وقت ترکیه یعنی عثمانی به کشتار جمعی و مهاجرت اجباری مسیحیان کرد و 1.5 میلیون ارمنی 800هزارنفر آشوری و 500هزار نفر یونانی را قربانی این نسل کشی پی در پی کرد و دولت های ترکیه در سال‌های بعد کردها و علویان مسلمان را نیز موردنسل کشی قرار دادند.


وی تاکید کرد: بنده امروز حامل پیام‌های مختلفی از حوزه انتخابی خودم بودم که از هموطنان مسلمان و مسئولان جمهوری اسلامی ایران که با همدردی با ارامنه در قبال این نسل کشی انجام داد‌ند قدردانی کنند.


عضوکمیسیون آموزش،تحقیقات و فناوری مجلس گفت: ایران از جمله کشورهای اندک منطقه و جهان بود که به خاک پر گوهرش هیچ گروهی تحت کشتار قرار نگرفته است وسنن به جا مانده از ایران باستان و روش‌های برخاسته از آموزش شیعی نبوت آنچنان شواهد فرهنگی و دینی را در ایران رقم زده است که گروه های قومی ودینی گوناگون در سال‌های متفاوت با صلح و آرامش در آن زیسته‌اند  این حقیقت تاریخی حقی برای جمهوری اسلامی ایران رقم زده است.


وی در ادامه افزود: این حق براساس مفاهیم زیربنایی اصل دوم قانون اساسی کشور هر گونه ستمگری و سلطه گری را نفی کرده است.


خانلری در پایان خاطرنشان کرد: از این رو جامعه ارامنه ایران از حکومت برخاسته از بطن این ملت بزرگ یعنی جمهوری اسلامی ایران تقاضای شناسایی رسمی مسئولان کشتار ارامنه را دارد.


انتهای پیام/






۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن