تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): بهشتى‏ها چهار نشانه دارند: روى گشاده، زبان نرم، دل مهربان و دستِ دهنده.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813241276




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سعدي، تمدن و فرهنگ را با جهانگردي پيونده زده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ (۹:۳۲ق.ظ)
معاون رئيس‌جمهور در استان فارس؛ سعدي، تمدن و فرهنگ را با جهانگردي پيونده زده است موج - سعدي تمدن، فرهنگ، هنر و ادبيات را با موضوع سفرو جهانگردي پيوند زده است، سعدي يک شاعر دنيا ديده است که مسير وي ارزش هاي تمدني را براي مردم ما و ساير ملل به همراه دارد.
به گزارش خبرگزاري موج، مسعود سلطاني فر معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري دوشنبه‌شب 31 فروردين‌ با حضور در مراسم بزرگداشت سعدي که در آرامگاه اين شاعر پرآوازه ايراني در شهر شيراز برگزار شد، گفت: سعدي شاعر همه قرن‌هاست که به دليل جهانگردي و ارتباط با انسان‌ها، دوستدار انسانيت است و درس اخلاق را با معاني قابل‌فهم براي عموم جهان ارائه مي‌کند.
معاون رئيس‌جمهور تصريح کرد: از ديرباز اخلاق بافرهنگ زندگي مردم پيوند عميق دارد که سعدي يکي از مؤثرترين انسان در ايجاد پيوند اخلاق بافرهنگ مردم جهان است.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي بابيان اينکه، کلمه دنياديده در فرهنگ و زبان فارسي به معناي فهم و حکمت است، اضافه کرد: در طول تاريخ جهانگردي با افزايش علم، خرد و آگاهي همراه بوده و سعدي پيش‌قراول انديشمندان جهان در سفر و جهانگردي است.
وي با اشاره به اينکه، سعدي تمدن، فرهنگ و هنر و ادبيات را با موضوع سفر و جهانگردي پيوند زده است، يادآور شد: سعدي يک شاعر دنياديده است که مسير وي ارزش‌هاي تمدني را براي مردم ما و ساير ملل به همراه دارد.
معاون رئيس‌جمهور، سعدي را شاعر حکمت، سفر و صلح دانست و گفت: اين شاعر نامي حکمت، آگاهي، اخلاق، شعر و بارور کردن فکر و انديشه را با سفر پيوند زده است و لذا سعدي را يکي از نخستين شاعران جهانگردي بايد دانست که با گردشگران پيوند عميق ايجاد مي‌کند.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي ادامه داد: سعدي اين شاعر پارسي گوي ايران نماد دروني از پيوند حکمت، شعر و سفر به مخاطبان خود مي‌دهد که بي‌شک بايد ايرانيان را در چهره مردان بزرگي مانند سعدي به‌عنوان آغازگر جهانگردي در جهان دانست.
سلطاني فر اضافه کرد: سعدي ترسيم‌گر فرهنگ و تجربه است، نام سعدي در فهرست جهانگردان تمدني و فرهنگي جهان مي‌درخشد که اين افتخاري براي مردم ايران است.
سلطاني فر در ادامه يکي از دلايل کمتر خلق شدن شاهکارهاي ادبي و فرهنگي در تاريخ معاصر کشور را، کاهش جابجايي، هجرت، سفر و جهانگردي فرهنگي و تمدني انديشمندان، شاعران، نويسندگان و اهالي فرهنگ و هنر دانست.
معاون رئيس‌جمهور بابيان اينکه، سفر و جهانگردي، سعدي را به يک چهره برجسته ادبيات جهان تبديل کرده است، گفت: سعدي دو اثر فاخر خود با عنوان‌هاي بوستان و گلستان را به دليل برخورداري از تجربه‌ها و جهانگردي به اين نام گذاشته است.
وي گفت: هنر و ادبيات مبتني بر سفر، ايران را به سرزمين صلح و دوستي اقوام و فرهنگ‌ها بدل کرده است که اين ادبيات قرن به قرن منتقل‌شده و به قلب مردم ايران و جهان راه‌يافته است.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري تصريح کرد: بر اين اساس اشعار و پندهاي بزرگاني چون سعدي، مولوي، فردوسي و خواجوي حکمت ناب را وارد زندگي مردم کردند.
معاون رئيس‌جمهور با تأکيد بر اينکه، زبان و ادبيات فارسي به‌عنوان ميراث تمدني کشور ما حاصل همراهي و همفکري همه اقوام بوده است، اضافه کرد: سعدي شاعر پرآوازه جهاني اين زبان را باتجربه جهانگردي پيوند زده است.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي در ادامه از فعاليت انجمن حاميان ميراث فرهنگي که سال‌ها در کشور متوقف‌شده بود و طرح احياي دوباره اين انجمن‌ها در کشور همزمان با بزرگداشت روز سعدي، در آيين ويژه‌اي در شيراز خبر داد.
سلطاني فر، انجمن‌هاي ميراث فرهنگي را يکي از عرصه‌هاي مهم تجلي شعار امسال دانست و اضافه کرد: اين طرح باهدف کمک، حمايت و همراهي مردم در عرصه‌هاي مختلف ميراث فرهنگي در کشور اجرا خواهد شد.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري، انجمن‌هاي ميراث فرهنگي را ظرفيت عظيمي براي حفظ ميراث گران‌بهاي کشور دانست که در دوره جديد، فعاليت مجدد خود را در سطح مختلف و تا سطح روستاها گسترده خواهد کرد.
يادآور مي‌شود، آيين بزرگداشت روز سعدي با حضور مسوولان کشوري و استاني در آرامگاه اين شاعر بزرگ کشور در شيراز برگزار شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن