تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر کس دو رکعت نماز بخواند و بداند چه می گوید، از نماز فارغ می شود، درحالی که میا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819658010




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سلامت اقتصاد ومقابله با مفاسد موجب رونق فعاليت هاي اقتصادي مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۱ فروردين ۱۳۹۴ (۲۲:۱۶ب.ظ)
نايب رييس کميسيون اقتصادي مجلس: سلامت اقتصاد ومقابله با مفاسد موجب رونق فعاليت هاي اقتصادي مي شود موج - نايب رييس کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي با تاکيد بر شفاف سازي اقتصاد و سالم سازي آن گفت: سلامت اقتصاد و مقابله با مفاسدي از جمله پولشويي باعث سالم سازي و رونق فعاليت هاي اقتصادي مي شود.
به گزارش خبرگزاري موج ازقم، محمدرضا پور ابراهيمي در همايش آموزشي دولت، ملت همدلي و همزباني در اجراي اقتصاد مقاومتي در قم از اقتصاد دولتي و تصدي گري دولت در اقتصاد انتقاد کرد.
وي افزود: نحوه اجراي اصل 44 قانون اساسي که مورد تاکيد رهبر معظم انقلاب بوده به نحو درست و مطلوبي انجام نشده و شرکت ها و موسسات دولتي به جاي واگذاري به آحاد ملت مجددا به شرکت هاي سرمايه دار دولتي از جمله شستا و صندوق هاي بازنشستگي واگذار شده و اين تصدي گري در قالب ديگر تداوم يافته است.
پور ابراهيمي گفت: امروز وزير رفاه و تامين اجتماعي به اندازه پنج وزير در جايگاه و نفوذ در شرکت هاي دولتي مرتبط با وزارت خانه هايي که شرکت هاي تابعه آنان واگذار شده است دارد و اين امر به چالشي براي کشور تبديل شده است.
وي افزود: تعدادي از مديران کشور عضو هيات مديره شرکت هايي شده اند که 40 درصد سهام آنان را سهام عدالت تشکيل مي دهد و بجاي اينکه بر عملکرد مديرعامل نظارت کرده و او را کنترل کنند به کارمند او تبديل شده و به مافيايي در اقتصاد ايران تبديل شده اند.
پور ابراهيمي گفت: مردم بايد به معني واقعي کلمه وارد اقتصاد شوند چراکه تجربه حضور مردم در عرصه ها قبلا از جمله در دفاع مقدس تجربه مطلوب و مثبتي بوده است.
وي گفت: عده اي از مسوولان ناکارآمدي و ضعف مديريت خود را گردن تحريم ها انداخته و خود را پشت تحريم ها پنهان کرده اند.
وي افزود: سلامت اقتصاد و مقابله با مفاسدي از جمله پولشويي باعث سالم سازي و رونق فعاليت هاي اقتصادي مي شود و امروز جلوي عدم کارايي اقتصاد را بدون شفاف سازي نمي توان گرفت.
پور ابراهيمي گفت: امروز برخي موسسات هستند که فعاليت هاي مالي کلاني دارند اما شفافيتي ندارند و در يک مورد 40 هزار موسسه خيريه هستند که هيچگونه گزارش مالي از فعاليت هاي آنان وجود ندارد و حتي مشخص نيست به چه کساني خير مي رسانند.
وي گفت: مديريت مصرف با تاکيد بر اجراي سياست هاي کلي اصلاح الگوي مصرف بخش مهم ديگري در اقتصاد مقاومتي است که خريدار در آن بايد رو به مصرف کالاي توليد داخل بياورد و توليد کننده نيز کيفيت کالاي خود را افزايش دهد.
پور ابراهيمي با بيان اينکه يکي از سياست هاي اصلي اقتصاد مقاومتي پيشتازي اقتصاد دانش بنيان است که با هدف افزايش سهم توليد و صادرات محصولات دانش بنيان صورت مي گيرد ادامه داد: امروز خيزش علمي کشور که به همت جوانان دانشمند کشور محقق شده است مستکبرين را به شدت عصباني کرده است.
وي گفت: اقتصاد مقاومتي که امروز در دنيا نيز امري پذيرفته شده در واقع تاب آوري اقتصادي در مقابله با مشکلات پيش روي اقتصاد است که خواسته يا ناخواسته در مسير اقتصاد ظهور مي يابد و ممکن است ناشي از بحران هاي اقتصادي، بروز حوادث طبيعي غير قابل کنترل و يا وجود تحريم هاي اقتصادي باشد.
همايش آموزشي دولت، ملت همدلي و همزباني در اجراي اقتصاد مقاومتي با هدف آموزش 20 هزار نفر از مبلغين طرح تابستانه در سالن اجتماعات مدرسه دارالشفاي قم برگزار شد.
وي در بخش ديگري گفت :مذاکرات لوزان سوييس و ساير مذاکرات براي رفع تحريم هاي کشور حداکثر 20 درصد مشکلات کشور را حل مي کند درحالي که 80 درصد مشکلات اقتصادي کشور ناشي از ساختار غلط اقتصادي است که بايد اصلاح شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن