تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):صله رحم، انسان را خوش اخلاق، با سخاوت و پاكيزه جان مى‏نمايد و روزى را زياد مى‏كند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820756644




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نسبت دادن سگ کشي به شيراز هنوز اثبات نشده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۱ فروردين ۱۳۹۴ (۱۸:۵۷ب.ظ)
ابراهيمي کارنامي: نسبت دادن سگ کشي به شيراز هنوز اثبات نشده است موج - شيراز – مديرکل محيط زيست فارس گفت: به دليل اينکه هنوز هويت افرادي که در فيلم سگ کشي هستند احراز نشده نمي توان گفت کجا اين اتفاق رخ داده و کسي يا دستگاهي را نبايد متهم کرد .
به گزارش خبرگزاري موج، حسينعلي ابراهيمي کارنامي ظهر دوشنبه در نشست خبري با اشاره به موضوع سگ کشي که به شيراز نسبت داده شده، گفت: درباره اين بحث پيگيري هاي زيادي از طرف تشکل هاي زيست محيطي و حتي گروه هاي مردمي که نسبت به اين قضيه احساساتشان جريحه دار شده بود، انجام گرفت.
وي با بيان اينکه محيط زيست فارس نيز به عنوان يکي از اعضاي کارگروه استاني کنترل حيوانات ناقل بيماري بين انسان و حيوانات موضوع را پيگيري کرده است، بيان کرد: طبق ماده يک قانون شکار و صيد سازمان محيط زيست موظف به حفظ، تکثير و احياي حيات وحش و نه حيوانات اهلي است از طرفي در بند ۵۵ قانون شهرداري ها صراحت دارد که مديريت حيوانات بلاصاحب در شهرها به عهده شهرداري ها است.
مدير کل محيط زيست فارس با بيان اينکه فيلم گرفته شده از اين حادثه از فاصله تقريبا هفت متري گرفته شده و چهره دو نفر براي لحظات کوتاهي در آن مشخص است، گفت: هنوز مشخص نيست که اصالت اين فيلم متعلق به شيراز است يا نه و يا اينکه اين اتفاق در اثر کوتاهي چه افرادي رخ داده است.
ابراهيمي کارنامي با اشاره به اينکه شکوايه محيط زيست با ضميمه فيلم اين حادثه به مراجع قضايي ارسال شده است، اظهار داشت: تا دستگاه هاي تخصصي اين ماجرا را بررسي کنند و اگر واقعا ربطي به شيراز دارد مشخص شود.
وي افزود: ضمن اينکه در اين ميان بايد اعاده حيثيتي براي برخي از دستگاه هاي نيز انجام شود چرا که مقصر کردن شهرداري، شرکت شهرک هاي صنعتي و يا هر نهاد ديگري، تا زماني که چيزي به تاييد نرسيده، کار درستي نيست.
مدير کل محيط زيست فارس با بيان اينکه هر مطالبه اي بايد در چارچوب قوانين و مقررات باشد، گفت: محيط زيست فارس به عنوان عضوي از کارگروه استاني اين کار را به علت اين که خارج از چارچوب بوده، محکوم مي کند و خواستار پيگيري اين قضيه تا زمان حصول نتيجه است.

ابراهيمي کارنامي در بخش ديگري از سخنان خود بيان کرد: هر سال با توجه به مسائل زيست محيطي که استان با آن دست به گريبان است راهبردي براي استان تعريف مي شود که در سال ۹۳ اين راهبرد حفاظت از منابع آب و خاک بود که به زير مجموعه هاي اين سازمان ابلاغ و سعي شد با استفاده از امکانات و ظرفيت هاي موجود در جهت مديريت منابع آب و خاک استان فعاليت شود.
وي با اشاره به فعاليت هايي که در سال گذشته در عرصه محيط زيست استان انجام گرفت، گفت: در اواخر سال ۹۳ طرح جامع مديريت پسماند که سال ها دغدغه مردم بود مجوز محيط زيست را دريافت کرد که اميدواريم در کارگروه پسماند استان تاييد و براي اجراي به شهرداري هاي استان ابلاغ شود.
مدير کل محيط زيست فارس گفت: محيط زيست فارس به عنوان آزمايشگاه مرجع و نماينده دولت در استان فاقد ايستگاه هاي سنجش آلودگي کيفيت منابع آب بود، که در سال گذشته سه ايستگاه بر رودخانه کر، يک ايستگاه قبل از پتروشيمي، يکي در طول مسير و ديگري بعد از پتروشيمي است، نصب شد تا وضعيت اين رودخانه مهم به شکل آنلاين پيگيري شود.
ابراهيمي کارنامي گفت: در سال گذشته ويال بي او دي و سي او دي براي اولين بار در اداره کل محيط زيست فارس ساخته شد و گواهي لازم را از دانشگاه شيراز دريافت کرد.
وي بيان کرد: براي اولين بار در سطح ملي دستورالعمل نحوه مديريت خاک هاي آلوده تهيه، تدوين و ابلاغ شد که اميدواريم اجرايي شود.
مدير کل محيط زيست فارس با بيان اينکه مهم ترين کار محيط زيست در زمينه حفظ منابع زيست محيطي آموزش هاي همگاني و جلب مشارکت مردمي است، گفت: در اين حوزه از دستگاه هاي دولتي فراتر رفته و کار را به تشکل هاي مردم نهاد واگذار کرديم که هم باعث گسترش تشکل ها شد هم ضمن آن مردم آموزش هاي لازم را دريافت کردند.
پروژه هاي اولويت دار محيط زيست براي مطرح شدن در سفر هيئت دولت مشخص شد
ابراهيمي کارنامي همچنين گفت: ۹ پروژه اولويت دار زيست محيطي و هشت پروژه ذيل دستگاه هاي اجرايي براي مطرح شدن در سفر هيئت دولت مشخص شده اند.

وي پروژه هاي داراي اولويت را برشمرد و اظهار داشت: استفاده از فناوري هاي نوين در راستاي پايش و کنترل مناطق يکي از آن هاست که اگرچه نمي تواند جاي کمبود نيروي انساني را بگيرد ولي مي تواند اثر گذار باشد.
مدير کل محيط زيست فارس با بيان اينکه درخواست براي ايستگاه هاي سنجش آلودگي هوا يکي ديگر از اين موارد است، گفت: در استان فارس دو ايستگاه ثابت و دو ايستگاه سيار براي سنجش آلودگي هوا وجود دارد که با توجه به ورود ريز گردها در استان شاهد هستيم که تعداد آن ها کافي نيست و در حال حاضر درخواست ۱۵ ايستگاه را کرده ايم.
ابراهيمي کارنامي با عنوان اينکه درخواست براي درمانگاه قرنطينه منطقه اي حيات وحش يکي ديگر از پروژه هاست، گفت: اين درمانگاه علاوه بر مجوز احداث که مکان آن در بمو مشخص شده به اعتباري بالغ بر ۲۶ ميليارد ريال نيازمند است که با توجه به تهديداتي که براي حيات وحش وجود دارد احداث حداقل يک درمانگاه منطقه اي با مرکزيت فارس نياز است.
وي افزود: احداث و ايجاد مرکز بازديدکنندگان پارک ملي بمو، جذب نيرو براي پست هاي بلامانع و آموزش افکار عمومي از ديگر اولويت هاي ما هستند که در مجموع براي همه آن ها اعتباري بالغ بر ۳۲ ميليارد نياز است.
مدير کل محيط زيست فارس گفت: مهم ترين موضوعات پروژه هاي زيست محيطي که ذيل ديگر دستگاه ها هستند نيز تکميل تصفيه خانه شماره دو شيراز است که سال ها به علل مختلف متوقف شده بود و به اعتباري ۷۰ ميليارد توماني و ۱۳ ميليون يورويي نيازمند است و ديگري خط انتقال آب از سد نرگس به درياچه پريشان است که ۶۰ ميليارد تومان اعتبار نياز دارد.
ابراهيمي کارنامي درباره پروژه سد تنگ سرخ نيز گفت: از لحاظ قانوني شروع اين پروژه يک اشتباه بود و همين الان نيز اگر متوقف شود به صلاح است از لحاظ کارشناسي نيز اين پروژه محيط زيست فارس را به مخاطره مي اندازد.
وي تاکيد کرد: اين پروژه به هيچ وجه مورد تاييد محيط زيست نيست.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن