تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820431976




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حذف يارانه ثروتمندان ممکن نيست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۱ فروردين ۱۳۹۴ (۱۷:۰ب.ظ)
يک نماينده مجلس مطرح کرد؛ حذف يارانه ثروتمندان ممکن نيست موج- يک نماينده مجلس معتقد است دولت نمي تواند يارانه افراد ثروتمند را قطع کند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، براساس تکليف مصرح در قانون بودجه سال ۹۴ کل کشور، دولت موظف است يارانه خانوارهاي پردرآمد را قطع کند. خانوارهاي پردرآمد به تشخيص دولت و براساس شرايط اقليمي، بعد خانوار و محل سکونت و ميزان درآمد تعيين مي شود.
امروز هم خبري در خروجي خبرگزاري ها قرار گرفت که يارانه برخي از گروه هاي پردرآمد از جمله پزشکان، مالکان خودروهاي گران قيمت لوکس، صاحبان صرافي‌ها، اعضاي هيات مديره بانک‌ها و هيات مديره شرکت‌هاي خصوصي قطع شده است.
همزمان با انتشار اين خبر اولين نکته اي که به ذهن آمد اين بود که بالاخره اراده حذف پردرآمدها در دولت به وجود آمده است. با اين حال اين وعده را سال گذشته وزير تعاون داده بود. هر چند عده اي از صاحبنظران سياسي و اقتصادي معتقد بودند که دولت دست به اين کار نخواهد زد. در مجلس هر چند اتفاق نظر وجود دارد ولي به علت مسايل سياسي پيش از انتخابات اراده اي بر انجام آن وجود ندارد.
با اين حال سخنگوي دولت هم خبر حذف 5 گروه درآمدي از دريافت يارانه را تکذيب کرد.
از طرفي يکي ديگر از مسولين وزارت رفاه حذف يارانه برخي خانوارهاي پردرآمد را تاييد کرده است. به هر حال معلوم نيست دولت بالاخره يارانه چه کساني را حذف کرده است که اينچنين در سکوت خبري، به ناگاه خبرساز شده اند.
عليرضا محجوب، عضو کميسيون اجتماعي در اين باره به موج گفته است: غربالگري در يارانه ها قابليت عملياتي ندارد. از طرفي مگر قرار است ما به هر کس که نيازمند است به جاي کار پول تعارف کنيم.اينطور پرداخت ها صف سازمان هاي امدادي را زياد مي کند.
وي معتقد است: احمدي نژاد در ابتدا مايل به اين قانون نبود. مجلس مجبورش کرد. با اين حال وزارت کار به حسب وظيفه مي تواند مسئول غربالگري باشد. هر چند من صراحتا گفتم نمي توانيم ثروتمندان را شناسايي کنيم. چرا که جرم و خلاف قانون است که ما به شخصي بگوييم چقدر درآمد داري. ما برحسب درخواست خودش مي توانيم تجسس کنيم.
محجوب گفت: با اين حال دولت موافق غربالگري نيست. قرار بوده کساني که سپرده هاي بزرگ دارند از دريافت يارانه حذف شوند. اين وبالي است که به سادگي کسي نمي تواند از آن فرار کند. يارانه کسي را قطع کنند به مجلس فشار مي آورند که يارانه شان دوباره برقرار شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن