تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر گاه بنده‏اى هنگام خوابش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد، خداوند به فرشتگان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798557851




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهرداری تهران با شعار ایمنی غذا از مزرعه تا سفره به استقبال هفته سلامت می رود


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: تشریح ویژه برنامه های فرهنگی آموزشی شهرداری تهران در هفته سلامت
شهرداری تهران با شعار ایمنی غذا از مزرعه تا سفره به استقبال هفته سلامت می رود
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداري تهران گفت:ویژه برنامه هاي فرهنگی، آموزشی و ترویجی شهرداری تهران در هفته سلامت با شعار ايمني غذا از مزرعه تا سفره در قالب جشنواره های میوه های قرآنی و غذای سالم، راه اندازی غرفه های خدمات سلامت، و برنامه های آموزشی سلامت، و برپایی تور سلامت ویژه شهروندان در سراسر پایتخت اجرا می شود.
میثم امرودی در گفت و گو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، با اشاره به آغاز هفته سلامت از يکم تا هفتم ارديبهشت ماه به تشريح برنامه هاي اداره کل سلامت شهرداري تهران پرداخت و اظهار كرد: شعار امسال سازمان بهداشت جهاني ايمني غذا از مزرعه تا سفره است  و در کنار اين شعار امسال در هفته سلامت شعارهمدلي و همزباني براي ارتقاي عادلانه سلامت مدنظر قرار گرفته است.


وي  گفت: سه شنبه اول اردیبهشت روز سلامت و ارتقای ایمنی غذا، چهارشنبه2 اردیبهشت روز سلامت و سبک زندگی ایرانی- اسلامی، پنج شنبه 3 اردیبهشت روز عدالت در سلامت و ارتقای خدمات بهداشتی-درمانی، جمعه 4 اردیبهشت روزسلامت، آموزش همگانی و خودمراقبتی، شنبه5 اردیبهشت روزسلامت و مشارکت های اجتماعی، یکشنبه 6 اردیبهشت روز سیاست های کلی سلامت، همکاری بین بخشی و دوشنبه 7 اردیبهشت روزاقتصاد سلامت و توسعه سرمایه گذاری نامگذاری شده است.


 امرودي اعلام کرد: اداره کل سلامت شهرداری تهران به مناسبت هفته سلامت برنامه های متنوعی را در قالب برپایی پایگاههای ارائه خدمات سلامت، اجرای نمایشهای میدانی، برگزاری همایشها و کارگاههای آموزشی، نواختن زنگ سلامت در مدارس، عیادت از بیماران و معلولان، برپایی تورهای آموزشی و تفریحی، برگزاری مسابقات فرهنگی و آموزشی، برگزاری ایستگاه سلامت درسایر سازمانها، برگزاری همایش منطقه ای ویژه با محوریت شعار سال، تقدیر از فعالان عرصه سلامت و افراد مشارکت جو، برگزاری جشنواره های سلامت غذا و ... تهیه و توزیع اقلام آموزشی، تبلیغات محیطی، برگزاری جلسات تخصصی و ... را در سطح مناطق 22 گانه تدارک دیده است.


اجراي جشنواره هاي عسل و زيتون و برنامه از مزرعه تا سفره


وی از برپايي برنامه از مزرعه تا سفره همزمان با هفته سلامت در شهر تهران خبر داد و گفت: اين برنامه درکنار برپايي جشنواره ميوه هاي قرآني در منطقه 14، جشنواره زيتون و عسل در سطح بوستان ها و ميادين ميوه و تره بار شهر تهران اجرا مي شود.


معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداري تهران افزود: در برنامه از مزرعه تا سفره، جشنواره نوشيدني هاي سالم در منطقه 9 تهران اجرا مي شود و منطقه 21 ميزبان جشنواره زيتون و منطقه 4 ميزبان جشنواره عسل خواهد بود.


امرودي افزود: برگزاري سفره هاي غذاي سالم شامل نوشيدني ها و غذاهاي رژيمي و لبنيات، با هدف آشنايي شهروندان با ميوه هاي قرآني وخواص آن و ارتقاي سطح آگاهي شهروندان در خصوص شاخص هاي غذاهاي سالم و نحوه طبخ آن از ديگر برنامه هاي هفته سلامت است که با همکاری کانونها و عموم شهروندان برگزار و پس از داوری به بهترین آثار هدایای ارزشمندی اهدا می شود.


 امرودی از برپايي دهکده سلامت با راه اندازي غرفه هاي خدمات سلامت در بوستان ها و ميادين اصلي شهر خبر داد و گفت: این غرفه ها به منظور معرفي توانمندي هاي حوزه سلامت، ارائه خدمات به شهروندان و جلب همکاری و مشارکتهای بین بخشی و مردمی از سوی مناطق 22گانه شهرداری تهران برپا می شود.


معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداري تهران افزود: در اين غرفه ها، ايستگاه هاي فرهنگي ايجاد شده است تا با برنامه هاي سخنراني علمي، برگزاري مسابقه ، معرفي افراد سلامت انديش و فعال حوزه سلامت در جهت جلب مشارکت هاي مردمي حرکت کند.


اجرای برنامه های آموزشی و مشاوره ای برای ارتقای سطح سلامت شهروندان 
وی، آموزش سلامت را از دیگر برنامه های شهرداری تهران به مناسبت هفته سلامت عنوان کرد و افزود: این برنامه ها با هدف حساس سازی شهروندان نسبت به سلامت خود و جامعه و همچنین ارتقا سطح سلامت شهروندان از سوی مناطق 22گانه، سازمانها و نهادهای ذیربط در شهرداری نظیر اتوبوسرانی، سازمان میادین، مترو، سازمان فرهنگی و... اجرا می شود.
امرودی، از برگزاري کلاس هاي آموزشي، مشاوره هاي تغذيه، اجراي نمايش هاي ميداني در خانه هاي سلامت، مدارس ، مساجد و فضاهاي فرهنگي آموزشي متناسب با شعار هفته سلامت و نیازهای شهروندان خبر داد و اظهارکرد: در اجراي اين برنامه ها تلاش مي شود از مشارکت هاي سازمان هاي مردم نهاد و دانشگاه ها بهره ببريم.
 
همدلی مديران شهري از بیماران و تلاش برای رفع مشکلات مراکز درماني


معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداري تهران از برنامه عيادت از بيماران در بيمارستان ها ، منازل سالمندان و به ويژه پدران و مادران شهدا خبر داد و تصريح کرد: سنت حسنه عيادت در حالي در ايام هفته سلامت ترويج مي شود که در کنار آن مديران شهر تلاش مي کنند در جهت رسيدگي به مشکلات بيمارستان ها و بيماران با نهادهاي درماني همکاري کنند و در کنار آن همکاري مديران مراکز درماني براي اجراي برنامه هاي سلامت در شهر تهران جلب شود.


وی اعلام کرد: در روز جمعه چهارم اردیبهشت همزمان با روز «سلامت، آموزش همگانی و خودمراقبتی»، پایگاههای سیار انتقال خون متناسب با ظرفیت سازمان انتقال خون با همکاری کانونهای داوطلبین اهدای خون در سطح مراکز پرتردد مناطق برپا می شود.


 اجراي برنامه پياده روي خانوادگي در 5 منطقه


معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداري تهران از برنامه پياده روي خانوادگي و اجراي برنامه هاي فرهنگي و هنري در قالب برنامه هم گام با سلامت در مناطق 22 گانه خبر داد و افزود : همزمان با روز جمعه ، چهارم ارديبهشت که به نام روز سلامت ، آموزش همگاني و خودمراقبتي نامگذاري شده است اين برنامه به صورت پهنه ای برای تمامی شهروندان تهرانی در مناطق 1، 5 ، 15 ، 11 و 19 با حضور خانواده ها در بوستان های یاس، جوانمردان، آزادگان، رازی و ولایت اجرا مي شود.


وی یادآور شد: در برنامه پیاده روی خانوادگی شهروندان به مناسبت هفته سلامت برنامه های فرهنگی ورزشی در محل اجرای مراسم (مسابقه، قرعه کشی، موسیقی، سخنرانی علمی، اهدای جوایز و...) و با حضور مدیران شهری و نخبگان علمی، ورزشی، فرهنگی هر منطقه تدارک دیده شده است.
امرودی با اشاره به برنامه آدينه سلامت در روز جمعه چهارم ارديبهشت ماه تاکيد کرد: در اين برنامه که ادارات کل سلامت مناطق  5 و 6 و 15 مجري آن هستد؛ پايگاه هاي خدمات سلامت در ميعادگاه نماز جمعه، خدمات پزشکي همچون مشاوره پزشکي ، تست قند خون ، فشارخون و مشاوره تغذيه به نمازگزاران ارائه مي دهند.


 برپایی تور سلامت ویژه شهروندان تهرانی 


وی از اجرای تورهای تفریحی آموزشی ویژه شهروندان تهرانی خبر داد و گفت: در این برنامه بازدید از جاذبه های سلامت محور سطح شهر بویژه منطقه 12 به منظور ارتقای سطح سلامت شهروندان و آشنایی با جاذبه های سلامت محور شهر انجام می شود.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداري تهران خاطرنشان ساخت: آموزشهای سلامت محور در قالب تورهای تفریحی آموزشی برای عموم شهروندان بویژه اعضای کانونهای سلامت محلات از سوی یک یا چند مربی ارائه می شود. همچنین جاذبه های گردشگری حوزه سلامت درسطح مناطق شناسایی و تورهای ویژه برای شهروندان برگزار می شود.  


سفیر سلامت به سراغ شهروندان تهرانی می رود


وی از اجرای برنامه سفیر سلامت در قالب ارسال پیامکهای سلامت محور و توزیع اقلام آموزشی به شهروندان خبر داد و گفت: پیامکهای سلامت محور متناسب با شعار سال تهیه و از طریق بانک اطلاعاتی مناطق به مخاطبین ارسال می شود. همچنین تولیدات آموزشی با محتوای کیفی نیز تهیه شده که در برنامه های مختلف در اختیار شهروندان قرار می گیرد. 


 اجرای برنامه های هفته سلامت در سازمان ها و شرکت های شهرداری تهران


معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداري تهران یادآور شد: همچنین برنامه های دیگری نیز  برای سازمان های شهرداری تهران درنظر گرفته ایم که می توان به معرفی و عرضه محصولات ارگانیک در دهکده های سلامت مناطق 22گانه، چاپ ونصب بنر، توزیع اقلام آموزشی، ایستگاه های مشاوره تغذیهBMI، برگزاری جشنواره های غذا و درج پیام های آموزشی و لگوی سلام سلامتی بر روی نایلکس های توزیع میوه از سوی سازمان میادین و تره بار اشاره کرد.


 وی افزود: مترو تهران نیز با چاپ ونصب بنر  در سطح ایستگاه ها، توزیع اقلام آموزشی، پخش کلیپ های آموزشی از تلویزیونهای ایستگاه ها و قطارها و راه اندازی ایستگاه مشاوره تغذیه و قد و وزن BMI به استقبال هفته سلامت می رود.


معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداري تهران خاطرنشان ساخت: همچنین چاپ و نصب بنر در بزرگراهها ، معابر و میادین پرتردد ،عرشه پلها و... از سوی سازمان زیباسازی، نصب پوستر برروی اتوبوسها، طراحی برروی اتوبوسها با موضوع تغذیه و امنیت غذایی و نمایش پیام های آموزشی سلامت محور در مانیتورهای اتوبوسهای BRT توسط سازمان اتوبوسرانی اجرا می شود.


انتهای پیام/



اخبار مرتبط

رفع سد معبر مصالح ساختمانی و حذف زوائد بصری از معابر منطقه 6




۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 202]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن