تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):اى آن كه يادش مايه شرافت و بزرگى ياد كنندگان است و اى آن كه سپاسگزاريش موجب دست يافت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819502707




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیش از 900 هزار انگلیسی نیازمند بانک‌های غذا


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


تْراسِل تْراست؛
بیش از 900 هزار انگلیسی نیازمند بانک‌های غذا
بنا بر یک گزارش جدید، شمار شهروندان انگلیسی نیازمند دریافت کمک از بانک‌های غذا رو به افزایش است و در آستانه آمار یک میلیون نفر قرار دارد.




به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، بر اساس گزارش «تْراسِل تْراست» بزرگترین سازمان‎ مردم نهاد هماهنگ‌کننده شبکه سراسری بانک‌‌های غذا در انگلیس که شنبه (29 فروردین) منتشر شد، 913 هزار و 138 نفر در سال‌های 2013 تا 2014 از بانک‌های غذا (سازمان‌های خیریه و غیر انتفاعی که مواد غذایی در بین افراد نیازمند توزیع می‌کنند) خدمات دریافت کرده‌اند که این آمار در مقایسه با سال گذشته 128 هزار و 697 مورد افزایش داشته است.

تراست می‌افزاید در حال حاضر شمار افراد نیازمند بسیار بیشتر از آمار ثبت شده در سال‌های 2005 تا 2006 است؛ در آن زمان 2 هزار و 814 نفر سه روز غذای اضطراری از تراست دریافت می‌کردند.

این گزارش تصریح می‌کند که رقم واقعی بسیار بالاتر از آمار کنونی است که دربرگیرنده همه نیازمندان نمی‌شود، از جمله «کسانی که از سایر مراکز خیریه توزیع مواد غذایی کمک دریافت می‌کنند و کسانی که در مناطقی هستند که در آنجا هیچ بانک غذایی وجود ندارد و افرادی که از درخواست کمک معذب هستند و نیز افراد بسیاری که با کاهش مصرف و خرید غذای ارزان قیمت سر می‌کنند.»

بنا بر این گزارش، دلیل مراجعه نیمی از کسانی که سال گذشته به یکی از بیش از 400 بانک غذای تراست مراجعه کرده‌اند ناشی از تأخیر و تغییر در پرداخت مزایای رفاهی‌ است.

این گزارش می‌افزاید: «در سال گذشته، شاهد آن بوده‌ایم که اوضاع بسیاری از اقشار کم‌درآمد به جای بهبود دچار تشدید وخامت شده است. بسیاری از مردم در شرایط بسیار سختی به سر می‌برند و بسیاری از والدین امکان تأمین خوراک فرزندانشان را ندارند. شمار فزاینده‌ای از اقشار جامعه در معرض محرومیت‌های سخت و ناروای حذف خدمات دولتی قرار دارند.»

تراست هشدار داد اگر دولت اقدام لازم را صورت ندهد تا مزایای بهبود اقتصادی شامل حال خانوارهای کم‌درآمد نیز بشود، همچنان شاهد وخامت اوضاع فقرا خواهیم بود.»

این گزارش در جهت مقابله با این معضل، خواستار تعیین دستمزد مکفی و افزایش حداقل حقوق و دستمزد شد.

راشل ریوز، وزیر کار و مستمری دولت سایه انگلیس اخیراً در نامه‌ای به دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس خواستار کاهش شمار افراد نیازمند دریافت کمک از بانک‌های غذا شد.

ریوز عنوان کرد در دوره تصدی کامرون دریافتی بسیاری از افراد شاغل آنقدر ناچیز است که قادر به تأمین خوراک خانواده خود نیستند و بسیاری ار مردم انگلیس مورد بی ‎اعتنایی نظام تأمین اجتماعی قرار دارند که از جمله آن می‌توان «به تأخیر در پرداخت مزایا، حذف ناعادلانه خدمات و مالیات اتاق خواب اشاره کرد که سبب شده بسیاری به بانک‌های غذا پناه بیاورند.»

یک سخنگوی حزب محافظه‌کار کامرون در پاسخ گفت: «میدانیم خانواده‌های بسیاری به خاطر رکود شدید سال‌های اخیر دوران سختی را می‌گذرانند.»

دولت ائتلافی کنونی انگلیس پس از آنکه در سال 2010 به قدرت رسید به منظورمهار بدهی فزاینده و رشد کند اقتصادی کشور به اجرای سیاست‌های ریاضت اقتصادی روی آورد. این امر مخالفت و اعتراضات عمومی را در سال‌های اخیر به دنبال داشته است.

این محدودیت‌ها با تاثیر شدید بر ضعیف ترین خانوارها، آنان را مجبور ساخته که بین هزینه خوراک و سوخت یکی را انتخاب کنند./پرس تی وی/110



۳۱/۰۱/۱۳۹۴ - ۰۸:۲۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن