تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداى عزوجل به موسى وحى كرد: اى موسى در هيچ حالى مرا فراموش نكن و به ثروت زياد شاد نش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819710711




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شرکت نفتی ایتالیا خواهان حضور دوباره در ایران


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


نشریه فایننشال تایمز؛
شرکت نفتی ایتالیا خواهان حضور دوباره در ایران
شرکت نفتی بزرگ ایتالیا اِنی (Eni) از علاقه خود به حضور دوباره در بازار ایران خبر داد.




به گزارش سرویس اقتصادی جام نیوز، اِنی که یکی از بزرگترین شرکت‌های نفت و گاز اروپا به شمار می‎رود  همچنین عنوان کرد که تغییر محتمل در قرارداهای نفتی ایران که متضمن دریافت سهمی از تولید پروژه برای شرکت خارجی است مشوق تسریع روند بازگشت به بازار ایران است.

نشریه فایننشال تایمز به نقل از کلودیو دسکالزی، مدیر اجرایی اِنی گزارش داد: «این امر شروع فعالیت دوباره در ایران را سرعت می‌بخشد.»

بنا بر گزارش‌ها، وی پیشتر در نشست سال 2014 اوپک در وین، ابراز علاقه شرکت متبوع خود به حضور دوباره در ایران را در نشستی شخصی با بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران مطرح کرده بود.

تاکنون شرکت‌های نفت و گاز مطرح سراسر جهان از جمله توتال، لوک اویل، شِل و نیز شرکت‌های نفتی چین مواضع مشابهی را اتخاذ کرده‌اند.

زنگنه پیش از نشست با دسکالزی در وین به خبرنگاران گفته بود وی خواهان بازگشت هفت شرکت نفتی بین‌المللی به صنعت نفت ایران است. وی از شرکت‌هایی نظیر بی‌پی، استات‌اویل، اکسون موبیل و کونوکو‌فیلیپس نام برد اما نام انی، توتال و شل را ذکر نکرد.

چشم‌انداز بازگشت به بازار نفت ایران پنج‌شنبه گذشته در نشستی با حضور شرکت‌هایی همچون شِوْرون و آمِک در وین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ایران و کشورهای 1+5 - روسیه، چین، فرانسه، انگلیس، آمریکا و آلمان-  پس از هشت روز مذاکرات فشرده و حساس در شهر لوزان سوئیس، سرانجام 13 فروردین (دوم آوریل) درباره چارچوب توافق نهایی بر سر مناقشه غرب در مورد برنامه هسته‌ای ایران به تفاهم دست یافتند.

هر دو طرف تلاش می‌کنند تا تاریخ 10 تیر که پیشتر به عنوان آخرین ضرب‌الاجل تعیین شده بود، به یک توافق نهایی دست یابند.

یک محور اساسی در این توافق لغو تحریم‌های اقتصادی علیه ایران، بویژه در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی در پروژه‌های نفت و گاز ایران است.

شرکت انی پیش از آن که بر اثر تحریم‌های مهندسی شده آمریکا، بازار ایران را ترک کند، در مجموعه‌ای از پروژه‌های بخش نفت و گاز از جمله در توسعه فازهای 4 و 5 پارس جنوبی و نیز میادین نفتی درود و بلال مشارکت داشت./پرس تی وی/110



۳۱/۰۱/۱۳۹۴ - ۰۷:۲۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 145]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن