تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر اراده قوى باشد، هيچ بدنى براى انجام دادن كار، ناتوان نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818736561




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهره‌برداری کامل ایستگاه‌های خط 3مترو تا خردادماه امسال


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: عضو شورای شهر تهران به پانا خبر داد؛ بهره‌برداری کامل ایستگاه‌های خط 3مترو تا خردادماه امسال خبرگزاری پانا: عضو شورای اسلامی شهر تهران از بهره برداری کامل خط 3 متروی تهران تا خردادماه سال جاری خبر داد و گفت: در برنامه دوم پنجساله شهرداری تهران در کل 148 کیلومتر توسعه مترو در نظر گرفته شده که اگر تا سال 96 انجام شود، تهران 300 کیلومتر مترو خواهد داشت.
۱۳۹۴ شنبه ۲۹ فروردين ساعت 09:10

خبرگزاری پانا+

ابوالفضل قناعتی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با اشاره به ساخت مترو در پایتخت گفت: در برنامه پنجساله شهرداری تهران قرار بر این شد تا سالانه 30 کیلومتر توسعه مترو را در پایتخت داشته باشیم. نگاه شورای شهر این است که سالانه 30 کیلومتر خط مترو به بهره برداری برسد که نگاه شهرداری این است که 30 کیلومتر ساخت تونل و 20 کیلومتر بهره برداری باشد که ما در شورای شهر اعلام کردیم آنچه تکلیف شهرداری است باید انجام شود.
عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: از سال گذشته که برنامه دوم پنجساله شهر تهران آغاز شد 28 کیلومتر بر شهرداری تهران تکلیف شد که بیشتر این 28 کیلومتر در خط 3 سرمایه گذاری شد. همچنین کار ساخت متروی خط 6 و 7 نیز از اعتباری که دست شهرداری است، آغاز شده است.
وی با بیان اینکه خط 3 متروی تهران حدود 28 ایستگاه دارد، افزود: 7 کیلومتر از خط 3 مترو در سال 91 حدفاصل چهارراه ولیعصر تا خیابان سهروردی با 6 ایستگاه به بهره برداری رسید. همچنین در اواخر سال گذشته 12 کیلومتر از خط 3 حدفاصل ایستگاه آزادگان تا چهارراه ولیعصر افتتاح شد و فاز سوم آن که 18 کیلومتر از سهروری شروع می شود تا شهرک قائم مینی سیتی و محدوده اتوبان نیز کارهای پایانی خود را انجام می دهد که تا خردادماه سال 94 به بهره برداری می رسد.
مشکل کمبود واگن های قطار
قناعتی در ادامه با اشاره به مشکل کمبود واگن های قطار گفت: مشکلی که هم اکنون با آن روبرو هستیم کمبود قطار برای مترو است که طبق گفته های مدیرعامل مترو قطارها وارد شده و بخشی از آن باید به خط 4 مترو و بخشی از آن نیز به خط 3 توزیع شود.
این عضو شورای شهر تهران درخصوص فاصله زمانی رسیدن قطار به ایستگاه ها نیز گفت: در حال حاضر زمان استفاده از قطار در خط 3 پانزده دقیقه است که باید به 4 دقیقه برسد و در خط چهار نیز 7 دقیقه است که باید کمتر شود.
افتتاح ایستگاه فرودگاه مهرآباد تا پایان نیمه نخست امسال
وی با تأکید بر اهمیت توسعه مترو در بحث استفاده مردم از حمل و نقل عمومی دارد و کاهش آلودگی هوا یادآور شد: البته دو کیلومتر از خط 4 مترو که از آزادی تا فرودگاه مهرآباد است باقی مانده و کار تونل ها تمام شده که تا پایان نیمه نخست سال 94 به بهره برداری می رسد.
اتمام فاز اول خط 6 مترو تا پایان سال 94
قناعتی با اشاره به توسعه خطوط 6 و 7 متروی تهران اظهار داشت: خط 6 مترو با طول 32 کیلومتر و 30 ایستگاه از شهرک کن شمال غرب تهران شروع می شود و به بزرگراه دولت آباد جنوب تهران ختم می شود. این خط باید در 3 فاز به افتتاح برسد. فاز اول آن به طول 10 کیلومتر تا پایان سال 94 به بهره برداری می رسد.
وی ادامه داد: همچنین فاز دوم خط 6 مترو به طول 20 کیلومتر از صیاد تا سولقان است که تا پایان سال 95 باید بهره برداری شود و فاز سوم آن نیز از دولت آباد تا حرم حضرت عبدالعظیم است که تا پایان سال 96 بهره برداری می شود. البته طبق اعلام مدیرعامل مترو اگر 6 هزار میلیارد تومان در اختیار مسئولان مترو باشد کار توسعه خطوط مترو در سال 95 به پایان می رسد.
هر کیلومتر توسعه مترو 100 میلیاردتومان اعتبار نیاز دارد
عضو شورای شهر تهران در ادامه با بیان اینکه توسعه هر یک کیلومتر مترو به 100 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: 60 کیلومتر مترو به 6 هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد که اگر دولت در این موضوع کمک کند و سهم خود را بپردازد کار توسعه مترو تا پایان سال 95 تمام می شود و این کار موجب صرفه جویی در هزینه هاست.
قناعتی همچنین به توسعه خط 7 مترو نیز اشاره کرد و گفت: خط 7 مترو به طول 27 کیلومتر و 28 ایستگاه است که از سعادت آباد شمال غرب تهران شروع شده و به ورزشگاه تختی در بزرگراه هجرت شرق تهران ختم می شود. فاز اول این خط به طول دوازده کیلومتر است که حدفاصل نواب تا صنعت را پوشش می دهد و فاز دوم پانزده کیلومتر از نواب تا میدان بسیج ادامه دارد.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد که بخشی از خط 7 متروی تهران در سال 94 به بهره برداری برسد.  













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 140]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن