تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 4 آذر 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1833365938




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كارخانه صابون پزى و املاك و دكاكين محله بسته ورنوسفادران


واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:
كارخانه صابون پزى و املاك و دكاكين محله بسته ورنوسفادران
كارخانه صابون پزى و املاك و دكاكين محله بسته ورنوسفادران موقوفه : كارخانه صابون پزى و املاك و دكاكين محله بسته ورنوسفادران واقف : كلبعلى اياغى ورنوسفادرانى ( حاج آقا ) تاريخ وقف : 14 ربيع الاول 1335 ه . ق نوع سند : اصل شماره رايانه‏اى : 001 شماره پرونده : 10 ـ ك 630

هو الواقف على السرائر و الضمائر بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و به نستعين و بعد الحمد و الصلاة و السلام ؛ باعث بر تحرير و ترقيم اين كلمات شرعية الدلالات واضحة المضامين و البيّنات اين است كه : چون توفيقات سبحانى شامل حال عالى شان (1) سعادت اقتران ، آقا عبد الحسين ـ زيد عزّه ـ خلف مرحمت پناه جنت مكان حاجى آقا كلبعلى اياغى ـ غفر له ـ ورنوسفادرانى گرديد حاضر عالى محل شرع مطاع گرديد و وقف صحيح شرعى و حبس مخلّد اسلامى نمود تمامت و كلّيت رقبات ملكى خود مفصلة الذيل را با جميع توابع و لواحق شرعيه هر يك از رقبات خمسه ذيل را بر مسجد آقا على اكبر ـ رحمة اللّه‏ عليه ـ : [ رقبات مفصله : ] 1 ـ فقره يك قطعه ملك بيرون آب واقعه در اراضى دكمنج (2) كه تقريبا چهار جريب ( بيتى رسم ؟ ) است [ به ] محدوده ذيل : حدى به ملك ورثه محمد كريم حدى به باغ ورثه حاجى محمد كاظم حدى ايضا به باغ ورثه حاجى محمد كاظم و ورثه رضا سلطان حدى به شارع عام 2 ـ فقره يك باب كارخانه صابون پزى واقعه در محله بسته (3) محدوده ذيل : حدى به مسجد مرقوم حدى به خانه ورثه على عباس و ورثه رضا رحمان و غيره حدى به خانه ورثه عباس على حقى ( ؟ ) و رجبعلى و على نظر و حدى (4) 3 ـ فقره يك باب دكان بقالى شش دانگ تمام ، محدود به حدود ذيل در محله بسته : حدى به دالان كارخانه صابون پزى حدى از دو طرف به مسجد مرقوم و دكان وقفى حدى به شارع 4 ـ فقره شش دانگ دكان بقالى واقعه در محله بسته ورنوسفادران محدوده ذيل : حدى به شارع عام حدى به دكان وقفى حدى به مسجد مرقوم حدى به دكان وقفى ديگر 5 ـ فقره شش دانگ يك باب دكان واقعه در محله مرقوم جنب فقره چهارم محدوده ذيل : حدى به شارع حدى به دكان وقفى فقره چهارم حدى از دو طرف به مسجد مرقوم كه همه ساله منافع و عوائد رقبات خمسه مرقومه را بعد از وضع ماليات ديوانى و مصارف برقرارى اعيان مرقومه خمسه ، مابقى منافع و عوائد آنها را به مصارف [ ذيل : ] [ مصارف : ] 1 ـ تعميرات 2 ـ و حصير 3 ـ و روشنايى 4 ـ و دلو و طناب و آب كشى حوض مسجد مرقوم 5 ـ و آنچه را كه متولى صلاح داند ، برساند . و توليت رقبات خمسه موقوفه فوق را مادام الحياة (5) خود واقف موفّق ، با خود مقرّر ، و بعد از وفات واقف با ارشد اولادِ ذكور خود ، نسلاً بعد نسل مفوّض داشت و با انقراض اولاد ذكور از ذكور با ذكور از اناث و با انقراض اولادِ ذكور از ذكور و ذكور از اناث ، توليت رقبات مرقومه با اكبر اولاد مرحمت پناه حاجى آقا كلبعلى نسلاً بعد نسل بوده باشد ، وقفا صحيحا شرعيا . و صيغه شرعيه وقف رقبات خمسه فوق با تصرف اعيان خسمه مرقومه به وقفيت ، مطابق مقررات مزبوره بالفارسية و العربية واقع و متحقق گرديد . « فمن بدّله بعد ما سمعه فإنّما اثمه على الذين يبدلونه » (6) . و لدى الوقوع المراتب (7) المرقومة ، واقفِ موفقِ مرقوم ، اقرار شرعى و اعتراف اسلامى نمود بر اين كه فعلاً تصرفات من در رقبات خمسه مرقومه موقوفه فوق بعنوان توليت است و لا غير . و كان تحرير ذلك فى چهاردهم شهر ربيع المولود من شهور سنة خمس و ثلاثين و ثلاث مائة بعد الألف ( 1335 ) من الهجرة النّبوية على هاجرها آلاف سلام و تحية مباركة زاكية متظافرة متكاثرة . [ سجع مهر / بيضوى : ] « عبد الحسين » . [ سجلات : ] [ فراز سند : ] 1 ) بسم اللّه‏ تعالى ؛ اعترف الواقف بخير المواقف بصحة ما رقم فيه لدىّ ، و كان فى 17 شهر ربيع المولود 1335 . [ سجع مهر / بيضوى : ] « محمد صالح بن [ . . . ] ميردامادى » . 2 ) بسم اللّه‏ تعالى شأنه ، قد وقع الوقف و التصرف بالوقفيّة بعد اعترافه بصحة ما رقم فيه لدىّ ( و كان ذلك ) (8) فى 14 ربيع الاول 1335 . [ سجع مهر / بيضوى : ] « عبده الراجى على اكبر بن محمد صادق » . 3 ) بسمه تعالى ؛ اعترف الواقف بصحة ما رقم فيه لدىّ فى شهر شوال 1340 . [ سجع مهر / بيضوى : ] « عبده الراجى [ . . ] احمد » . [ حاشيه راست : ] 1 ) عالى جاه كهف الحاج حاجى محمد على خان اخ الواقف . [ سجع مهر / مربع : ] « لا اله الا اللّه‏ الملك الحق المبين (9) محمد على 1290 (10) » . 2 ) آقا على محمد ولد مرحوم حاجى حسين [ . . ] . [ سجع مهر / بيضوى : ] « عبده الراجى على محمد » . پی نوشت ها : 1) واژه « شأن » با همزه ، در بسيارى از اسناد به جهت رعايت سجع « شان » با الف خوانده مى‏شود نظير اين سند به جهت هم سجع بودن با « سعادت اقتران » . بنابراين تبديل آن به « شأن » با همزه صحيح نيست . در زبان عربى نيز تبديل همزه به الف در چنين مواردى صحيح دانسته شده است . 2) در متن واضح نيست . 3) چنين خوانده مى‏شود . 4) جاى اين حد در وقفنامه خالى مانده است . 5) در متن « الحيوة » آمده است كه رسم الخط قديمى مى‏باشد . 6) سوره بقره : 181 . 7) كذا ، صحيح « وقوع المراتب » مى‏باشد . 8) عبارت داخل پرانتز به قرائن چنين خوانده شد . 9) الخصال : 199 ، باب كان لأمير المؤمنين عليه‏السلام اربعة خواتيم . 10) اين سال و سالهاى مشابه كه در سجع مهرها مذكور شده ربطى به سال وقف ندارد ، بلكه بعضى از صاحبان مهر هنگام ساختن مهر ، سال ساخت يا تواريخ ديگر را مدّ نظر داشته‏اند و آن تاريخ ضمن مهر حك شده است . /ن





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: راسخون]
[مشاهده در: www.rasekhoon.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 962]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن