تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):امّتم همواره در خير و خوبى اند تا وقتى كه يكديگر را دوست بدارند، نماز را برپا دارن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806753593




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احمدي مقدم : افغانستان با ثبات در راستاي منافع ملي ايران است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: احمدي مقدم : افغانستان با ثبات در راستاي منافع ملي ايران است
اجتماعي.

" اسماعيل احمدي مقدم " مدير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر و مشاور رييس جمهوري گفت : افغانستان امن و با ثبات در راستاي منافع ملي جمهوري اسلامي ايران است و ايران همه گونه همكاري را با مسوولان اين كشور در اين جهت داشته است.

احمدي مقدم در ديدار با كاي ايدي نماينده ويژه سازمان ملل متحد در امور افغانستان اظهار داشت: مواد مخدر بزرگترين چالش مابين ايران و افغانستان است چرا كه مواد مخدر مشكلات فراواني را براي جمهوري اسلامي ايران ايجاد كرده است.

وي افزود: جمهوري اسلامي ايران طولاني‌ترين مرزها را با كشور افغانستان دارد و بي‌ثباتي در اين كشور طبيعتا بخش‌هاي زيادي از مرزهاي مشترك ايران را تحت تاثير قرار داده است.

مشاور رييس جمهوري اظهار داشت: منفعت و مصالح ملي جمهوري اسلامي ايران ايجاد مي‌كند كه كشور افغانستان يك كشور آباد، با ثبات و داراي اقتصاد پويا باشد از اين رو از نخستين روزهاي سقوط طالبان، مسوولان ايران همه گونه گام عملي را در جهت تداوم ثبات در افغانستان برداشته‌اند و هيچگاه از ابزارهاي در اختيار براي تداوم بي‌ثباتي در اين كشور استفاده نكرده اند.

وي به هزينه‌هاي ايران در مبارزه با مواد مخدر اشاره كرد و گفت: حدود ‪۵۰‬ هزار نفر در زمينه مبارزه با مواد مخدر فعاليت مي‌كنند و سالانه ‪۶۰۰‬ ميليون دلار براي مبارزه با مواد مخدر در كشور هزينه مي‌شود.

وي افزود: در طول ‪ ۳۰‬سال گذشته ، جمهوري اسلامي ايران سه هزار و ‪ ۶۰۰‬شهيد و ‪ ۱۲‬هزار مجروح در زمينه مبارزه با مواد مخدر تقديم كرده است كه لازمه كاهش تلفات و هزينه‌هاي ايران ، دستيابي افغانستان به يك ثبات كامل در اين كشور است.

احمدي مقدم افزود: ايران تاثير گذارترين كشور همسايه افغانستان است و از طرفي با افغانستان داراي تاريخ، فرهنگ و دين مشترك است و حدود سه ميليون پناهنده افغاني از ‪ ۳۰‬سال پيش تاكنون در ايران زندگي مي‌كنند كه به نظر مي‌رسد ايران را بيش از كشور خود مي‌شناسند.

وي افزود: جمهوري اسلامي ايران در طول اين سال‌ها ، به رغم جنگ هشت ساله و فشارهاي مختلف، ميزبان خوبي براي پناهندگان افغاني بود و هيچگاه از پذيرش پناهندگان افغان اجتناب نكرده است.

احمدي مقدم در ادامه به ارزيابي حضور كشورهاي بيگانه در افغانستان پس از خروج طالبان پرداخت و گفت: به رغم اينكه حضور كشورهاي بيگانه در افغانستان براي ايران فرصت‌هايي از جمله خروج طالبان را به همراه داشته است اما جمهوري اسلامي ايران به ادامه حضور اين كشورها در افغانستان خوشبين نيست چرا كه به رغم پيش بيني‌ها كه گمان مي‌رفت با حضور آن ها ميزان توليد مواد مخدر در افغانستان كاهش يابد، شاهد افزايش توليد آن بوده ايم.

مشاور رييس جمهوري گفت: بايد بر نقش نيروهاي خارجي در مبارزه با توليد مواد مخدر در افغانستان تاكيد بيشتري شود تا نقش فعالتري در اين زمينه داشته باشند.

دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: زيبنده به نظر نمي‌رسد كه نيروهاي قدرتمند خارجي حاضر در افغانستان در زمينه مهار و كنترل توليد روزافزون مواد مخدر ناتوان باشند.

مشاور رييس جمهوري در ادامه به تلاش‌هاي دولت افغانستان در مبارزه با توليد مواد مخدر در اين كشور اشاره كرد و گفت: باوجودي كه توافقات خوب و مطلوبي مابين مقامات عالي رتبه دو كشور ايران و افغانستان صورت گرفته است اما دولت افغانستان انسجام كامل رادر زمينه مهار توليد مواد مخدر در اين كشور ندارد و همچنان در اجراي توافقات في مابين تاخيراتي دارد.

دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اجلاس دو هفته گذشته مقامات عالي رتبه مبارزه با مواد مخدر كشورهاي ايران، افغانستان و پاكستان در تهران گفت: توافقات خوبي در مقابله با مواد مخدر ميان مقامات سه كشور صورت گرفت كه اميدواريم دولت افغانستان ظرفيت‌هاي كامل را براي تحقق توافقات ايجاد كند.

كاي ايدي نماينده ويژه سازمان ملل متحد در امور افغانستان نيز كه براي نخستين بار به ايران سفر كرده است در اين ديدار با اشاره به اينكه هنوز توليد مواد مخدر در افغانستان و استان‌هاي جنوبي اين كشور ادامه دارد، گفت: سازمان ملل به مشكلات ايران در زمينه مواد مخدر كاملا واقف است.

وي افزود: تاثيرات مخرب مواد مخدر تنها محدود به ايران نمي‌شود و در تمام كشورها تاثيرات منفي خود را بر جاي گذاشته است كه براي مبارزه با آن به تلاش‌هاي بيشتر جامعه جهاني نيازمنديم.

ايدي افزود: ما براي مبارزه با مواد مخدر منشوري را در دست اجرا داريم كه به نظر مي‌رسد قوي تر از منشورهاي پيشين باشد.

وي تصريح كرد: امروز انتظارات از سازمان ملل متحد در زمينه مبارزه با مواد مخدر بيشتر شده است و ما نيز بايد انتظارات را برآورده كنيم .

اين نماينده سازمان ملل ابراز اميدواري كرد: سفرش به ايران سرآغازي براي تداوم همكاري‌ها و ملاقات‌هاي هر چه بيشتر با مقامات مبارزه با مواد مخدر در ايران باشد.

---> ايرنا.احمدي.مقدم.
 دوشنبه 30 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن