تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سفره هايتان را با سبزى، زينت دهيد ؛ زيرا سبزى با بسم اللّه الرحمن الرحيم، شيطان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812821982




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احمدي مقدم در مراسم روز جهاني مبارزه با مواد مخدر: مواد مخدر مانع رشد، توسعه و ثبات امنيت در جوامع شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: احمدي مقدم در مراسم روز جهاني مبارزه با مواد مخدر: مواد مخدر مانع رشد، توسعه و ثبات امنيت در جوامع شده است


تهران – خبرگزاري ايسكانيوز:احمدي مقدم با تاكيد بر اينكه مصرف و قاچاق مواد مخدر به شدت سلامت، امنيت، تماميت ارضي و حاكميت ملي كشورهاي در معرض خطر را تهديد مي كند، گفت: طي سال هاي اخير اين مساله مانع از رشد، توسعه و ثبات در اين كشورها شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، دكتر اسماعيل احمدي مقدم مشاور رييس جمهور و دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر رياست جمهوري روز گذشته(پنج شنبه) در مراسم روز جهاني مبارزه با مواد مخدر افزود: بر اساس آخرين گزارش سازمان ملل متحد در سال 2008 ميلادي مواد مخدر، جنايت و تروريسم همچنان به عنوان سه تهديد بسيار بزرگ عليه صلح و امنيت جهاني به شمار مي آيد.
وي خاطر نشان كرد: سازمان ملل متحد طي سال 2007 ميلادي به منظور كاهش آسيب مواد مخدر بر سوء مصرف كنندگان و جامعه پيراموني ايشان، قويا بر موضوع كاهش تقاضاي مواد مخدر در جهان تاكيد داشته است.
احمدي مقدم با اشاره به اينكه علي رغم تلاش كشورها اقدامات مجامع جهاني و نهادهاي بين المللي در راستاي كاهش كشت و توليد مواد مخدر متاسفانه جهان شاهد افزايش كشت خشخاش و توليد ترياك طي سال 2007 ميلادي بوده است، گفت: بحراني كه دولت ها و ملت ها را درگير چالشي فراگير و سخت كرده است، در اين ميان كشورهاي همجوار مناطق توليد و كشورهاي در مسير ترانزيت مواد مخدر متحمل بيشترين آسيب ها و خسارت هاي مادي و معنوي ناشي از اين فرآيند مخوف شده اند.
مشاور رييس جمهور تصريح كرد: افزايش جرم و جنايات سازمان يافته، افزايش بيماري هاي ايدز و هپاتيت، رشد مرگ و ميرهاي ناشي از اعتياد، گسترش ناامني، فقر و محروميت تنها از گوشه اي از تبعات شوم اين معضل جهاني است.
**افغانستان 93 درصد توليد ترياك در جهان را به خود اختصاص داده است
وي با بيان اينكه كشور افغانستان در سال 2007 ميلادي، 82 درصد از زمين هاي زير كشت خشخاش در جهان ( معادل 193 هزار هكتار ) را به خود اختصاص داده است، افزود: افغانستان توليدي معادل 93 درصد از مجموع توليد ترياك جهان معادل هشت هزار و 200 تن به كشوري بي بديل و بي رقيب در عرصه توليد مواد مخدر در جهان مبدل شده است.
**توليد مواد مخدر با حضور نيروهاي غربي در افغانستان افزايش چشمگيري يافته است
احمدي مقدم با اشاره به اينكه در شرايطي كه اميد آن مي رفت با تشكيل دولت مركزي در افغانستان و حضور نيروهاي غربي در اين كشور تا حدودي معضل كشت و توليد مواد مخدر تحت كنترل درآيد، تصريح كرد: اما ملاحظه مي شود بيشترين ميزان كشت و توليد ترياك در اين دوران صورت گرفته است.
وي ادامه داد: اين رخداد در نتيجه وجود عواملي همچون ناامني، آشفتگي و بي ثباتي در ساختارهاي اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي، سياسي و نظامي، جنگ هاي داخلي، وجود نيروهاي اشغالگر ناكارآمد، فساد اداري، تروريسم و عدم انجام تعهدات از سوي كشورها و مجامع بين المللي در اين كشور به ظهور پيوسته است.
وي خاطر نشان كرد: افزايش حضور دولت ها در مناطق مركزي و شمالي افغانستان موجب كاهش كشت خشخاش در اين مناطق شده است به نحوي كه تعداد استان هاي عاري از كشت خشخاش در اين مناطق از شش استان در سال 2006 به 13 استان در سال 2007 ميلادي افزايش يافته است.
احمدي مقدم يادآور شد: استان هلمند در جنوب افغانستان در نزديكي مرز با ايران قرار دارد، به تنهايي بيش از 53 درصد از مجموع زمين هاي زير كشت خشخاش را به خود اختصاص داده است و بيشترين لابراتورهاي تبديل مواد به هروئين نيز در مناطق جنوب و شرق اين كشور مستقر است.
مشاور رييس جمهور با بيان اينكه با توجه به اين واقعيت كه مقصد نهايي و مصرف كننده اصلي مواد مخدر توليدي كشور افغانستان كشورهاي اروپايي و غربي هستند، تصريح كرد: بنابراين به نظر مي رسد برقراري سلامت و امنيت در اين كشورها در گرو سرمايه گذاري، حمايت و تقويت امر مبارزه با مواد مخدر در افغانستان و كشورهاي همجوار آن خواهد بود.
احمدي مقدم افزود: به منظور ايجاد جامعه اي توانمند، پويا و پاسخگو در مقابل تهديداتي همچون اعتياد و قاچاق مواد مخدر برخورداري از فاكتورهايي همچون اراده سياسي، تجميع منابع مالي، مشاركت هاي اطلاعاتي، بسيج امكانات، حمايت هاي ملي و بين المللي و اتخاذ سياست هاي كاربردي مبتني بر پشتوانه هايي علمي و تحقيقاتي در تمامي عرصه هاي مبارزه ضرورتي انكارپذير به شمار مي آيد.
وي خاطر نشان كرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر نيز طي سال 1386 همگام با ساير نهادها و دستگاه هاي اجرايي ملي كشور تلاش كرد تا با رعايت دقيق اسناد قانوني،ابلاغي به ويژه سياست هاي كلي نظام بر حوزه هاي مختلف مبارزه با مواد مخدر اين پديده شوم و به تعبير مقام معظم رهبري بلاي بزرگ و تهديد عظيم را در كشور مهار و كنترل كنند و در اين راستا بحمدالله توانست علي رغم وجود توطئه هاي گوناگون عليه كشور و تلاش مردم و مسوولين نظام دستاوردهاي بسيار ارزشمندي را در عرصه هاي مختلف ملي و بين المللي بدست آورد.
مشاور رييس جمهور خاطر نشان كرد: ايجاد انسجام و همگرايي در جهت برقراري امنيت و سلامت اجتماعي و درك عميق از معضلات و چالش هاي موجود در كشور سبب اتخاذ استراتژي هاي متوازن و اثربخش در عرصه هاي مختلف مبارزه با مواد مخدر شد.
احمدي مقدم افزود: مقابله با توزيع و عرضه مواد مخدر، پيشگيري از سوء مصرف و قاچاق مواد مخدر در محيط هاي چهارگانه هدف شامل: محيط آموزشي، كاري، محلات و خانواده، درمان، بازتواني و كاهش آسيب معتادان، حمايت و توانمند سازي سازمان هاي مردم نهاد و فعال سازي ديپلماسي منطقه اي و بين المللي را مي توان از جمله مهمترين سياست هاي كاربردي نظام در عرصه مبارزه با مواد مخدر به شمار آورد.
وي تصريح كرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر در راستاي عملياتي كردن سياست هاي كاهش تقاضاي مواد مخدر در جامعه، استراتژي درمان، بازتواني و كاهش آسيب معتادان را در سال گذشته به عنوان محور مبارزه با مواد مخدر تبديل كرده تا گامي مهم در جهت مهار و كنترل معتادان كشور بردارد.
دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اهداف اين استراتژي ها گفت: پاكسازي چهره شهرها از معتادان ولگرد و خياباني، تقويت حفظ اميد و اعتماد و رضايت مندي مردم، مهار شيوع بيماري هاي ايدز و هپاتيت در كشور، كاهش جمعيت زندانيان كشور، كاهش جرايم و بزهكاري هاي مرتبط با اعتياد در جامعه، جلوگيري از بي سرپرستي خانوادهايي در معرض خطر و كاهش مرگ و ميرهايي ناشي از سوء مصرف مواد مخدر از جمله اين اهداف به شمار مي روند.
** افزايش 44 درصدي كشفيات در سال گذشته
وي به كشف بي سابقه 612 تني انواع مواد مخدر معادل 877 تن ترياك اشاره كرد و گفت: اين ميزان نسبت به مدت مشابه 44 درصد افزايش يافته است.
احمدي مقدم همچنين از افزايش 9 درصدي دستگيري عوامل اصلي قاچاق مواد مخدر خبر داد و دليل آن را توسعه اقدامات اطلاعاتي و حرفه اي دانست.
مشاور رييس جمهور به كاهش 22 درصدي دستگيري معتادان در كشور به واسطه سياست هاي متخذه و اولويت درمان اعتياد اشاره كرد و از رشد شاخص هاي مختلف با عرضه در سال گذشته نسبت به سال 85 از جمله انهدام باندها و شبكه هاي تهيه و توزيع مواد مخدر (پنج درصد)، اجراي عمليات (شش درصد) و درگيري هاي مسلحانه با قاچاقچيان و اشرار 46 درصد خبر داد.
وي افزود: اجراي پنج عمليات و بازسازي مناطق آلوده با دو درگيري مسلحانه با قاچاقچيان و اشرار، انهدام بيش از شش گروه باند مواد مخدر، دستگيري 407 نفر از قاچاقچيان و عاملين توزيع و عرضه مواد مخدر، جمع آوري تعداد 621 نفر معتاد از سطح شهرها و ورود 530 نفر مجرم مواد مخدر به زندان هاي كشور از جمله اقدامات مقابله اي ستاد با مواد مخدر در سال 86 بوده است.
سردار احمدي مقدم خاطر نشان كرد: مجموع افراد تحت پوشش برنامه هاي متنوع درمان، بازتواني و كاهش آسيب در بخش خصوصي و دولتي شامل مراكزي گذري، تيم هاي خدمات سيار، كلينيك هاي مثلثي، سرپناه، مراكز اجتماع درمان مدار و مراكز متادون درماني با تقريبا 28 درصد افزايش به نسبت سال 1385 معادل 587 هزار و 109 نفر است./06/120
 جمعه 7 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 252]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن