تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):هر كس در هيچ كارى به مردم اميد نبندد و همه كارهاى خود را به خداى عزوجل واگذارد، خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815148127




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لاريجاني: پورمحمدي عقل‏گرا و توسعه‏گرا است


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: لاريجاني: پورمحمدي عقل‏گرا و توسعه‏گرا است
وي ادامه داد: آقاي پورمحمدي به دليل سابقه‌ تحصيل در حوزه و سابقه‌اي كه در حوزه‌ امنيت داشت، همچنين تلفيق اين دو و ذهنيت خلاق، روزآمدي را به عنوان صفتي مناسب به همراه خود و در واقع نگاهي تازه به مسائل داشت.
نماينده‌ رهبر انقلاب در شوراي عالي امنيت ملي در مراسم توديع پورمحمدي، وي را فردي عقل‌گرا و توسعه‌گرا خواند و گفت: پورمحمدي نسبت به شرايط كشور واقع‌ بين و براي خود داراي يك ذهنيت جاافتاده در امر توسعه است.

به گزارش مهر، علي لاريجاني درمراسم توديع مصطفي پورمحمدي وزيركشور و معرفي سرپرست جديد اين وزارتخانه گفت : يكي از اعمال شاق، سخنراني در مجالس ختم است، در بدو ورود حجت الاسلام پورمحمدي به وزارت كشور، بنده توفيق سخنراني براي ايشان را داشتم، و از اينكه فرصت ايشان در اين وزارتخانه كوتاه بود، متاسفم.

وي وزير سابق كشور را فردي لايق خواند و با پراهميت خواندن كار همه وزارتخانه‌ها، افزود: برخي از وزارتخانه‌ها در كشور شأن استراتژيك دارند وتاثير آن‌ها بسيارزياد است، ودرحقيقت قوه‌ محركه‌ كشور محسوب مي‌شوند كه يكي از آنها وزارت كشور است كه اين امر ناشي از تنوع كاري و جايگاه بالايي است كه زيرمجموعه‌ آن يعني استانداران و فرمانداران دارند به همين دليل شخص وزير كشور نيز بايد متناسب با اين جايگاه تعريف شود تا بتواند بار كار را به درستي به دوش بكشد.

لاريجاني همچنين با بيان اين‌كه وزير كشور بايد يك نگاه عميق و يك نظريه‌ صحيح و نو و متناسب با مقتضيات زمان نسبت به مسائل امنيتي داشته باشد، گفت: چون امنيت يك مساله‌ ساكن نيست، متناسب با آن بايد روشها نيز تغيير كند، وزير كشور نيز بايد نگاهي روشن و آگاه به مساله‌ امنيت داشته باشد و بر ذهنيت قبلي خود جمود نداشته باشد، بلكه با نگاهي متناسب با مقتضيات زمان نسبت به مساله‌ امنيت باعث ايجاد آرامش و امنيت و حفظ حريم مردم ‌شود.

وي ادامه داد: آقاي پورمحمدي به دليل سابقه‌ تحصيل در حوزه و سابقه‌اي كه در حوزه‌ امنيت داشت، همچنين تلفيق اين دو و ذهنيت خلاق، روزآمدي را به عنوان صفتي مناسب به همراه خود و در واقع نگاهي تازه به مسائل داشت.

نماينده رهبر انقلاب درشوراي عالي امنيت ملي درادامه با بيان اينكه وزير كشور بايد رويكردي توسعه‌گرا نيز داشته باشد، گفت: وزير كشور اگربخواهد جايگاه مناسب استراتژيك اين وزارتخانه را حفظ كند بايد يك نظريه‌ توسعه‌گرا در ذهن خود ترسيم و اين نظريه را به افراد زيرمجموعه‌ خود القا كند؛ اما اگر خالي از اين ذهن باشد، كشور كم‌كم به سمت رخوت پيش مي‌رود؛ چرا كه ما مي‌دانيم وزارت كشور موتور حركت پيشرفت در كشور است و اگر رخوت در اين وزارتخانه ايجاد شود ساير دستگاه‌ها را نيز به خمودگي و رخوت تشويق مي‌كند.

لاريجاني، پورمحمدي را فردي عقل گرا و توسعه ‌گرا خواند كه نسبت به شرايط كشور واقع ‌بين و براي خود داراي يك ذهنيت جاافتاده در امر توسعه است.

وي افزود: آقاي پورمحمدي سابقه‌ اجرايي قوي و دانش خوبي نيز در علوم اسلامي دارد، همچنين تحرك براي يافته‌هاي جديد، و اين ويژگي‌ها از او فردي ساخته كه علاقه‌مند به پيشرفت كشور و داشتن نظريه باشد؛ چرا كه اگر يك مدير استراتژيك، نظريه نداشته باشد، نمي‌تواند در راستاي پيشرفت چندان موثر باشد.

نماينده‌ رهبري در شوراي عالي امنيت ملي همچنين با بيان اين كه وزير كشور بايد رويكردي درست نسبت به ايجاد وحدت ملي در كشور داشته باشد، اظهار كرد: اكنون به دليل شرايطي كه داريم به همگرايي و همدلي و وحدت ملي بيشتر نياز داريم و در واقع به نظريه‌اي درست در راستاي همگرايي و همبستگي براي ايجاد وحدت ملي نيازمنديم، به‌ويژه در شرايط فعلي و ضد اين مساله يعني تنگ ‌نظري و ايجاد حلقه‌ي بسته براي مديريت.

لاريجاني ادامه داد: آقاي پورمحمدي يك نگاه باز براي استفاده از نيروهاي خدوم داشت و اين نگاه براي وزارت كشور، نگاه ضروري و مناسبي است.

وي همچنين گفت: يك مدير استراتژيك بايد يك تئوري درست براي نهادهاي مدني در كشور داشته باشد؛ زيرا يكي از لوازم مهم دموكراسي، ايجاد تشكيلات مدني در كشور است و من متاسفم كه برخي افراد فكر مي ‌كنند ايجاد تشكيلات مدني، احزاب و سازمان‌هايي كه باعث هرچه غني‌ترشدن دموكراسي مي ‌شوند، اشكالي براي كشور هستند. من فكر مي‌كنم اين نگاه، نگاه عميقي نيست. ما اگر مي‌خواهيم مثلا براي انتخابات، مشاركت مردم پرشورتر و دقيق‌تر باشد بايد نهادهاي مدني و بانشاط در كشور داشته باشيم و آقاي پورمحمدي به واقع اعتقاد راسخي به وجود نهادهاي مدني داشت و اين مساله را با جديت دنبال مي‌كرد.

لاريجاني همچنين به مزاح گفت: مباحثي كه من مطرح كردم محاسن آقاي پورمحمدي هستند، از معايب مي‌گذريم، زيرا اينجا فرصت براي گفتن آنها نيست.

لاريجاني در ادامه گفت: آقاي پورمحمدي سه سال با علاقه و تلاش زياد در وزارت كشورحضور داشت و درواقع خدمت صادقانه كرد و من از ايشان تشكر مي‌كنم. ما در شوراي عالي امنيت ملي از نزديك شاهد فعاليت‌هاي ايشان بوديم. ايشان در امور، ديدگاه و ذهني نو داشتند و قطعا براي ايشان جاهاي مختلفي در كشور هست كه از خدمات و تجارب وي در آن جاها استفاده شود و اميد است ايشان هرچه زودتر در جايگاه مناسب قرار گيرند؛ چرا كه در دوران بلوغ كاري خود به سر مي‌برند و بايد از ايشان بهره‌ مناسب را برد.

منتخب مردم قم در مجلس هشتم، همچنين به سوابق هاشمي سرپرست جديد وزارت كشور اشاره كرد و گفت: من ضمن قدرداني از آقاي پورمحمدي، از برادر عزيزمان آقاي هاشمي مي‌خواهم منهج آقاي پورمحمدي را پيگيري و خصوصيات مطلوبي را كه داشتند در دوران تصدي خود دنبال كنند و در واقع در دوران سرپرستي خود، راهي را كه طي شده پي‌ بگيرند.
 دوشنبه 30 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 265]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن