تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815503313




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پاسخ معاون مطبوعاتي وزارت ارشاد به اظهارات حسن كامران


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: پاسخ معاون مطبوعاتي وزارت ارشاد به اظهارات حسن كامران
عليرضا ملكيان، اظهارات منتشر شده در برخي پايگاه‌هاي اينترنتي به نقل از "حسن كامران" نماينده قوه مقننه در هيئت نظارت بر مطبوعات را درباره انتشار روزنامه همبستگي، هيئت نظارت بر مطبوعات و وزارت ارشاد خلاف واقع و از مصاديق تهمت و افترا دانست.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از روابط عمومي معاونت امور مطبوعاتي و اطلاع رساني، عليرضا ملكيان دبير هيئت نظارت بر مطبوعات و معاون امور مطبوعاتي و اطلاع‌رساني وزارت ارشاد با بيان اين مطلب گفت: آقاي دكتر كامران ادعا كرده است «مهلت قانوني روزنامه همبستگي براي معرفي مديرمسئول جديد در تاريخ 8/2/87 به پايان رسيده و از نظر هيئت نظارت بر مطبوعات انتشار آن غيرقانوني است و بايد وزارت ارشاد جلوي انتشار آن را بگيرد ولي به نظر مي‌رسد وزارت ارشاد دارد يك نوع سازش مي‌كند و يا يك اغماضي مي‌كند كه من نمي‌دانم پشت پرده اين اغماض‌ها چيست»!

ملكيان اضافه كرد: آقاي كامران در ادامه با نقض گفته قبلي خود از به اصطلاح پشت‌‌پرده اين اغماض‌ها واظهار بي‌اطلاعي از آن، وزارت ارشاد را متهم به ورود به اختلافات درون حزب همبستگي و حمايت از يك گروه از اين حزب نموده و ادعا كرده است كه «وزارت ارشاد درباره روزنامه همبستگي منافعي دارد كه بي‌طرفانه عمل نمي‌كند»!

دبير هيئت نظارت بر مطبوعات با ابراز تأسف از اظهار چنين مطالبي از سوي حسن كامران گفت: اولاً انتظار از آقاي دكتر كامران به‌عنوان نماينده مقننه و كسي كه در جايگاه قانونگذاري نشسته است اين بود كه خود مدافع اجراي قانون باشند و به آراء و تصميمات هيئت نظارت و جايگاه قانوني آن احترام بگذارند و نظر شخصي خويش را به نام هيئت نظارت اعلام نكنند. ايشان خوب مي‌دانند كه چنانچه هيئت نظارت بر مطبوعات تصميم به اعلان عمومي مطلبي داشته باشد، سازوكار آن مشخص است و دبير هيأت نظارت آراء و تصميمات هيئت را به نيابت از ايشان اعلام مي كند و دكتر كامران نه دبير هيئت نظارت و نه سخنگوي اين هيئت هستند و اساساً مگر چنين چيزي امكان دارد كه هيئت نظارت به تصميمي برسد ولي وزارت ارشاد به‌گونه‌اي ديگر عمل نمايد؟! آيا اين اظهارات جناب آقاي كامران جفا به هيئت نظارت و جايگاه قانوني آن نيست؟ ثانياً هيئت نظارت برمطبوعات هيچگاه به چنين تصميمي نرسيده كه انتشار روزنامه همبستگي غيرقانوني است و اگر چنين بود در جلسات مورخ 16 و 23 ارديبهشت كه انتشار روزنامه همبستگي پس از تاريخ مورد نظر كامران همچنان ادامه داشته است، نسبت به اين موضوع ورود پيدا مي‌كرد.

معاون مطبوعاتي ارشاد افزود: كامران وزارت ارشاد را متهم به حمايت از يك گروه در حزب همبستگي به خاطر منافعي كه در آن است كرده ‌است، كه اين مطلبي كاملاً كذب و از مصاديق تهمت و افترا است و اظهار چنين مطالبي از كسي كه به‌ عنوان نماينده قوه قانونگذاري در جايگاه هيئت نظارت بر مطبوعات نشسته و قاعدتاً مي بايست دست‌اندركاران مطبوعات را به رعايت قانون و پرهيز از تهمت و افترا و تشويش اذهان عمومي در انتشار مطالب فرا بخواند، پذيرفته نيست و جاي تأسف دارد.

وي ادامه داد: علاوه بر حرمت قانون و جايگاه هيئت نظارت بر مطبوعات، آقاي كامران كه خود را متخلق به اخلاق و آداب اسلامي مي‌داند، با وارد كردن چنين اتهامات بي‌اساس و خلاف واقع به وزارت ارشاد چه پاسخي در محضر محكمه الهي خواهد داشت؟

ملكيان تصريح كرد: هيئت نظارت بر مطبوعات در جلسه مورخ 8/11/86 تقاضاي آقاي راه‌چمني رئيس شوراي عالي حزب همبستگي مبني بر تغيير مديرمسئولي روزنامه همبستگي را در دستور كار خود قرارداد و با توجه به نامه رسمي اداره كل سياسي وزارت كشور كه شوراي عالي حزب همبستگي را بالاترين مرجع تصميم‌گير در آن حزب اعلام كرده بود، با تقاضاي آقاي راه‌چمني به‌عنوان نماينده رسمي صاحب امتياز موافقت كرد و متعاقب آن در تاريخ 10 بهمن 86 نامه ابلاغيه خطاب به رئيس شوراي عالي حزب همبستگي تنظيم شد كه 11 بهمن به دست وي رسيده است. مطابق ماده 14 قانون مطبوعات صاحب امتياز نشريه موظف است حداكثر ظرف سه ماه شخص ديگري را كه واجد شرايط باشد به‌عنوان مديرمسئول به وزارت ارشاد معرفي كند. بافرض اينكه شماره و تاريخ ثبت ابلاغيه در دبيرخانه معاونت مطبوعاتي وزارت ارشاد ملاك باشد نه تاريخي كه صاحب امتياز نامه را دريافت كرده است،10 ارديبهشت 87 مهلت قانوني به اتمام مي‌رسد و اين در حالي است كه رئيس شوراي عالي حزب همبستگي طي نامه شماره 242/س‌ش مورخ 9/2/87 مدير مسئول را معرفي كرده و اين نامه دقيقاً در آخرين روز مهلت قانوني تحويل مسئول دفتر معاونت امور مطبوعاتي و اطلاع‌رساني شده است.

دبير هيئت نظارت بر مطبوعات در پايان اعلام كرد: معاون مطبوعاتي وزارت ارشاد به‌ عنوان دبير هيئت نظارت بر مطبوعات خود را امانتدار هيئت نظارت و موظف به اجراي مصوبات اين هيئت مي‌داند و لازم به توضيح مي داند كه ضمن احترام به نظرات شخصي تك‌تك اعضا، آنچه براي دبير هيئت نظارت لازم‌الاجرا است نظر جمعي و در نهايت مصوبه‌اي است كه دربرگيرنده آراي اكثريت اعضا است و در مورد روزنامه همبستگي نيز چنين عمل شده و تمام مقررات و ضوابط قانوني نيز رعايت شده است.
 دوشنبه 30 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 287]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن