تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):هر کس عبادت خالصش را برای خدا بالا بفرستد، خدا بهتریم مصلحت را برای او نازل می ک...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821060731




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ايسكانيوز از دادگاه كيفري تهران گزارش مي دهد تاييد حكم اعدام دزدان مسلح طلا فروشي ها


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: ايسكانيوز از دادگاه كيفري تهران گزارش مي دهد تاييد حكم اعدام دزدان مسلح طلا فروشي ها


تهران - خبرگزاري ايسكانيوز:حكم مرگ دزدان مسلح طلا فروشي ها كه دو زرگر را قرباني نقشه هاي شوم خود كردند امروز در ديوان عالي كشور تاييد شد.

به گزارش روز يكشنبه خبرنگار گروه حوادث ايسكانيوز:افسران كلانتري 29 مشكين دشت كرج، بيست و هفتم تير 1385 هنگام گشتزني در حوزه استحفاظي خود به سه سرنشين پرايد مشكي كه كنار يك طلافروشي پرسه مي‌زدند مشكوك شدند. استعلام نمره خودروي مورد نظر نشان داد اين پرايد، پيش تر دزديده و 25 تير 85 با استفاده از آن به يك طلافروشي در بومهن دستبرد زده شده بودكه زرگر نگون بخت نيز قرباني تيراندازي شد.
با افشاي اين راز، پليس به راننده پرايد«ايست»داد اما او و زن و مرد همراهش به شدت دستپاچه شدند و به دنبال بيراهه‌اي براي فرار برآمدند.
در نتيجه فماموران سه تير هوايي شليك كردند و پرايد سواران در يك بوستان متوقف شدند.افسران تجسس در بازرسي خودرو يك قبضه اسلحه كمري مجهز به صدا خفه كن، چهار تير فشنگ جنگي،‌ نقاب پارچه‌اي، بطري حاوي مواد بيهوشي و ... كه به طرز ماهرانه‌اي جاسازي شده بود كشف كردند و بدين ترتيب«يوسف – گ» 36 ساله، «مجتبي – الف»25 ساله و «مريم – ق»26 ساله در اختيار دايره يكم آگاهي كرج قرار گرفتند.
آنان وقتي با مدركهاي دادگاه پسند رو به رو شدند لب به اعتراف گشودند:يك پرايد در تهران دزديديم و با شناسايي طلا فروشي خلوت در بومهن ، نقشه دستبرد مسلحانه را كشيديم. مجتبي با نشانه گرفتن اسلحه به روي طلا فروش، او را مجبور كرد سرمايه‌اش را داخل كيسه بريزد اما با داد و فرياد او روبه رو شد.مجتبي كه خيلي ترسيده بود با شليك سه تير به همراه مريم پا به فرار گذاشت. اين در حالي بود كه زرگر ، جان باخت و شاگردش زخمي شد.پس از جنايت به ورامين گريختيم و به فكر دزدي از يك طلا فروشي ديگر در شرف آباد افتاديم اما شرايط مناسب نبود.به همين خاطر به كرج آمديم تا يك زرگري در مشكين شهر را غارت كنيم.
اعضاي اين شبكه اضافه كردند:چندي پيش دو دستگاه نيسان و پرايد در تهران دزديم و به گلپايگان رفتيم. آنجا جلوي يك طلا فروشي، نيسان را پارك كرديم تا ديد عابران گرفته شود. بعد مجتبي با چكش وارد طلا فروشي شد و بر سر زرگر كوبيد اما او بيهوش نشد و داد و فرياد كرد.بدين ترتيب ناكام مانديم و نيسان را در گلپايگان و پرايد سفيد را در تهران رها كرديم.تصميم داشتيم به هر نحو ممكن يك شبه پولدار شويم؛ بنابراين در كرمانشاه اسلحه خريديم، به بومهن رفتيم و طلا فروش را كشتيم.
يوسف كه در زندان با مجتبي آشنا و هفت ماه پيش از دستگيري آزاد شده بود علاوه بر اينها به دو فقره پرايد دزدي در نارمك و صادقيه تهران اعتراف كرد و با همدستانش بازداشت موقت شد تا پس از تكميل تحقيقها و افشاي ساير جرم هاي احتمالي محاكمه شوند.گزارش ايسكانيوز مي افزايد، در نشست رسيدگي به اين پرونده كه در شعبه 71 دادگاه كيفري تهران به رياست قاضي«عزيز محمدي»برگزار شد ابتدا صفر خاكي(نماينده دادستان)به تشريح كيفرخواست پرداخت:«مجتبي –ر» 25 متهم است 25 تير 85 شاگر يك طلا فروشي در بومهن را كه او هم«مجتبي»نام داشت با شليك گلوله كشت و يك نفر را زخمي كرد.«محمد جواد»نيز متهم است 29 بهمن 84 به دنبال دستبرد به يك زرگري در شهرك مسعوديه تهران«رحمت ا...» را با كوبيدن چكش به سرش قرباني كرد.
نماينده دادستان ادامه داد:اكنون با توجه به مدرك هاي موجود و نظر به تقاضاي اولياي دم براي «مجتبي»و «محمد جواد» اشد مجازات مي خواهم.براي «يوسف»34 ساله نيز كه پيشنه هاي كيفري فراوان دارد به جرم معاونت در جنايت خواستار مجازات تكميلي هستم.
«مجتبي» وقتي رو به روي پنج قاضي ايستاد،جرم را گردن گرفت:«يوسف» دوست قديمي ام بود.او پيشنهاد دستبرد به طلا فروشي ها را داد و من هم قبول كردم.
تبهكار، افزود: چون در آخرين دستبرد ناكام مانده بودم يوسف يك اسلحه خريد و به من داد تا در صورت لزوم از آن استفاده كنم.بعد من و نامزدم«مريم»به يك طلا فروشي بومهن رفتيم و صاحب آنرا سرگرم كرديم. زماني كه مريم به بيرون مغازه رفت، من ترسيدم و به خيال اينكه صاحب طلا فروشي متوجه نقشه مان شده و قصد حمله دارد شليك كردم.باور كنيد اصلا تصميم به كشتن شاگردن زرگري را نداشتم و حالا از خانواده مجتبي مي خواهم به جواني ام رحم كنند.
مجتبي اضافه كرد:آن موقع خيلي ترسيده بودم و يك تير هم به محسن(صاحب طلا فروشي)زدم. بعد پا به فرار گذاشتم كه دستگير شدم و يوسف را لو دادم.با دستگيري يوسف پرده از جنايت دوم هم برداشته شد.
سپس صاحب زرگري(محسن)كه به دنبال درگيري بامجتبي زخمي شده بود با اشاره به او اعلام كرد:آن روز اين مرد و يك زن جوان به مغازه ام آمدند و من به رفتارشان مشكوك شدم.«مجتبي» يكباره اسلحه كشيد، شاگردم را كشت و مرا هم زخمي كرد.
در ادامه اين محاكمه،قاضي عزيز محمدي از«محمد جواد»خواست تا از خود دفاع كند.تبهكار 29 ساله توضيح داد:وقتي يوسف دستگير شد، اعتراف كرد كه مرا وادار كرده بود تا به يك زرگري در شهرك مسعوديه دستبرد بزنم و صاحب آن به نام«رحمت ا..»را با كوبيدن چكش به سرش بكشم.
وي اعلام كرد:باور كنيد نمي خواستم آدم بكشم؛حرف هاي يوسف از من يك جاني ساخت.قرار بود با چكش شيشه را بشكنم اما وقتي صاحب مغازه(رحمت ا...)سر رسيد و دستم را گرفت به ناچار به سرش كوبيدم،جنازه را روي گاو صنوق انداختم و هفت كيلو طلا دزديدم.
با پايان حرف هاي محمد جواد،مجرم رديف سوم در جايگاه قرار گرفت و منكر حنايت شد.يوسف 34 ساله اظهار داشت:قبول دارم كه نقشه دستبرد به طلا فروشي ها را كشيدم اما در آدمكشي هيچ نقشي نداشم.مجتبي پيشنهاد كرد برايش يك اسلحه تهيه كنم.در جنايت اول هم من از همه چيز بي خبر بودم.
قاضي عزيز محمدي و چهار مستشار در پايان اين نشست وارد شور شدند و مجرمان رديف هاي اول و دوم را به اعدام و همدستشان را به ‌١٥ سال زندان و ‌١٠ سال تبعيد به منطقه‌ بد آب و هوا محكوم كردند.به گزارش ايسكانيوز،امروز حكم در شعبه 33 ديوان عالي كشور تاييد شد و ضرباهنگ مرگ جانيان به صدا در آمد.525/120
 دوشنبه 30 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 217]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن