واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دكتر علي اكبر جلالي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمي ايرنا اظهار داشت: بازي هاي رايانه اي به سرعت در حوزه هاي آموزشي در حال گسترش است ، به گونه اي كه در انگلستان نزديك به 40 درصد دانش آموزان درس رياضي را از طريق بازي هاي رايانه اي مي آموزند. وي افزود: بازي هاي كامپيوتري حتي براي خانم هاي خانه دار در حوزه آشپزي، نگهداري از كودكان و آموزش هاي خانوادگي توليد شده است و به نظر مي رسد نقش بازي هاي رايانه اي در تمامي زمينه هاي اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و در مواردي در حوزه هاي سياسي و دفاعي نيز جاي خود را باز كرده است. استاد دانشگاه علم و صنعت ايران گفت: با توجه به پيشرفت بازي هاي رايانه اي در جهان مي بايست نسبت به توسعه اين بازي ها چه به صورت برخط (online) و چه غير از آن حساس باشيم و به توليد بازي هاي رايانه در چارچوب فرهنگ كشور بپردازيم. جلالي خاطرنشان كرد: در حال حاضر اقدامات اوليه مناسبي در ايران در حال شكل گيري است و توليد بازي هاي رايانه اي و ارايه آن ها در بازار جهاني و كشورهاي خارجي نشان دهنده اين است كه اين موضوع از طرف مسوولين مورد توجه قرار گرفته است. وي اضافه كرد: چند سال پيش قرار بود اولين دهكده بازي هاي رايانه اي در يكي از روستاهاي شهر گرگان راه اندازي شود كه در آن دهكده بتوانيم تمامي توانمندي هاي كشور را متمركز كرده و آن را به مركزي براي توليد، آموزش و برگزاري بازي هاي رايانه اي جهاني آماده كنيم. وي گفت: اين طرح توسط اداره كل آموزش و پرورش استان گرگان تهيه شد و حتي زمين آن نيز مهيا شد اما به دليل اينكه مسوولين هنوز نمي توانستند لزوم چنين مركز مهمي را درك كنند، تحقق نيافت. اين استاد دانشگاه تاكيد كرد: براي توسعه ساختار بازي هاي رايانه اي در ايران بايد پروژه هاي كلان در اين حوزه مورد توجه قرار گيرد تا با كارهاي بزرگ بتوانيم قدم هاي بزرگي را در اين زمينه برداريم چراكه با توجه به سرعت توسعه بازي هاي رايانه اي با روش هاي فعلي با روش هاي فعلي كار مهمي را از پيش ببريم. وي دراباره امتيازات آموزش از طريق بازي هاي رايانه اي گفت: آموزش از طريق بازي هاي رايانه اي مي تواند در حوزه ملي باعث صرفه جويي هاي بسيار و ارتقاي آموزش منابع انساني كشور شود؛ كشوري كه منابع انساني باسواد روز داشته باشد مي تواند با مقابله با مشكلات روز خود را براي آينده آماده كند. جلالي يادآور شد: در سطح شهروندي بسياري از آموزش هاي كلاسيك و رسمي مدارس ابتدايي، راهنمايي و دبيرستان را مي توان با تركيب با بازي هاي رايانه اي توسعه داد و در كنار توسعه مدارس هوشمند - كه هم اكنون از طرف وزارت آموزش و پرورش دنبال مي شود- بايد به فكر توليد محتواي ديجيتال براساس بازي هاي رايانه اي بود. وي درباره صنعت بازي هاي رايانه اي گفت: صنعت بازي هاي رايانه اي ميلياردها دلار در اقتصاد جهان تاثير دارد و اگر ايران نيز بتواند مانند ساير كشورهاي جهان كه دراين زمينه فعال شده اند بخشي از مشكل بيكاري و ارتقاي اقتصادي را مي توان از طريق صنعت بازي هاي رايانه هاي به دست آوريم. جلالي گفت: براي توسعه صنعت بازي هاي رايانه اي بايد عزم و اراده ملي را تقويت كرد؛ همانگونه كه دركره جنوبي مردم از طريق بازي رايانه اي با اينترنت و فضاي مجازي آشنا شده اند ايران نيز بايد روندي متناسب با فرهنگ خود را در توسعه بازي هاي رايانه هاي پيدا و اجرا كند و در غير اينصورت قطعا با جايگاه مناسبي نخواهيم رسيد. علمي**9190**1544
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایرنا]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 407]