تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820434965




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام: توسعه پژوهش و تحقيق در دانشگاه آزاد اسلامي را در برنامه‌ داريم شاهد رشد كيفي دانشگاه آزاد اسلامي خواهيم بود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام: توسعه پژوهش و تحقيق در دانشگاه آزاد اسلامي را در برنامه‌ داريم شاهد رشد كيفي دانشگاه آزاد اسلامي خواهيم بود


خبرگزاري دانشجويان ايران - اهواز
سرويس: صنفي - آموزشي

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در ديدار با دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي واحد اهواز گفت: هم اينك يك ميليون و 400 هزار دانشجو و حدود سه ميليون فارغ‌التحصيل كه اكثر آنها در حال كار در كشور هستند از دست‌آوردها و سرمايه‌هاي اساسي دانشگاه آزاد اسلامي است.

به گزارش خبرنگار صنفي ـ آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) ـ منطقه خوزستان ـ آيت‌الله علي اكبر هاشمي رفسنجاني، رئيس مجلس خبرگان رهبري و رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، در ديدار با دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي واحد اهواز گفت: در چنين برنامه‌هايي شنيدن حرف‌هاي دانشجويان بسيار مهم‌تر از سخنراني است زيرا ما مي‌توانيم سخنان را از ديگر تريبون‌ها نيز اعلام كنيم.

وي افزود: آمدن من به خوزستان در درجه نخست براي احترام به شهداي خوزستان بوده است. اين استان امروز به زيارت‌گاه تبديل شده است. همانگونه كه امروز مردم به مشهد مقدس، قم و ديگر نقاط مقدس كشور براي زيارت مي‌روند به خوزستان نيز مي‌آيند.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در خصوص فلسفه تاسيس دانشگاه آزاد اسلامي اظهار داشت: در سالهاي نخست انقلاب اسلامي احساس مي‌شد عده زيادي از جوانان كشور فرصت حضور در دانشگاه را ندارند. توسعه دانشگاه آزاد اسلامي راهي اجباري بود كه بايد طي مي‌شد. دانشگاه‌هاي دولتي نمي‌توانستند به دليل نبود بودجه امكانات و وقوع جنگ تحميلي، توسعه چنداني پيدا كنند.

وي گفت: آن زمان توازني ميان عرضه و تقاضا براي تحصيل در دانشگاه‌هاي ايران وجود نداشت. هم اينك اگر دانشگاه آزاد اسلامي وجود نداشته باشد بيش از نيمي از جوانان، از تحصيل در دانشگاه محروم مي‌شوند.

رئيس مجلس خبرگان رهبري خاطرنشان كرد: بيش از 90 درصد سرمايه‌هاي مالي موجود در دانشگاه از ميان شهريه‌هاي پرداختي از سوي دانشجويان اين دانشگاه تامين شده است.

وي در مورد توسعه كيفي دانشگاه آزاد اسلامي گفت: از نظر كيفي كارهاي مهمي آغاز شده است كه به زودي آثار آن را در دانشگاه خواهيم ديد و دانشگاه شاهد رشد كيفي در آينده خواهد بود.

وي با اشاره به اينكه در شرايط كنوني تنها راه براي ادامه كار دانشگاه آزاد اسلامي شهريه دانشجويان است، خاطرنشان كرد: اگر دولتها مي‌خواهند كمكي به دانشجويان دانشگاه آزاد بكنند وام‌هايي به تمام دانشجويان ايران دانشگاه اعطا كنند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: هيچ كس مايل نيست كه دانشجو پول بدهد و درس بخواند بلكه ما مايل هستيم به دانشجويان پول بدهيم تا درس بخوانند. اين موضوع بي‌انصافي است كه عده‌اي بگويند كيفيت دانشگاه آزاد به صورت كلي در سطح پايين قرار دارد زيرا دانشجويان اين دانشگاه هم اينك توانسته‌اند به مراتب بالاي علمي و پژوهشي دست يابند.

وي با اشاره به خواست دانشگاه آزاد اسلامي در توسعه مقاطع تحصيلات تكميلي اظهار داشت: هم اينك توسعه مقاطع تكميلي و تحصيلي را در دانشگاه آزاد اسلامي در دستور كار داريم. اين موضوع سبب توسعه كيفي دانشگاه خواهد شد. هم اينك بر اساس برنامه توسعه پژوهش و تحقيق را در دانشگاه آزاد اسلامي در برنامه داريم.

انتهاي پيام
 يکشنبه 29 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 341]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن