تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمت نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و تعليم دهيد، بفهميد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815039795




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سرخرود در حال تبديل به يكي از مراكز رقابتهاي اتومبيلراني كشور است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: "سرخرود" در حال تبديل به يكي از مراكز رقابتهاي اتومبيلراني كشور است
داخلي. ورزشي. اتومبيلراني. مازندران.

"سرخرود" شهري كوچك در محمودآباد مازندران آرام آرام مبدل به پايگاه مسابقه‌هاي اتومبيلراني دوديفرانسيل قهرماني كشور مي‌شود.

براي چهارمين بار متوالي ظرف سه سال اخير اين رقابتها روز جمعه گذشته در سرخرود برگزار شد و اين بار نيز تيم‌هاي مازندران و تهران در رقابتي تنگاتنگ براي كسب عنوان قهرماني مصاف دادند.

در اين مسابقات قريب به ‪ ۶۰‬دستگاه اتومبيل دو ديفرانسيل از استان‌هاي چهارمحال و بختياري و اصفهان و باشگاهي دانشگاه آزاد و جبير تهران علاوه بر تهران و مازندران شركت داشتند.

مسابقه‌ها در كنار ساحل درياي آرام و زيباي سرخرود برگزار شد كه نزديك به دو هزار مشتاق ورزش را به عنوان تماشاگر شاهد بود.

آنچه زير آفتاب داغ و سوزان سرخرود تماشاگران را به ماندن ترغيب كرد رقابت مهيج وجذاب ميان اتومبيلرانان در بخشهاي تپه و سرعت بود كه قريب به هشت ساعت به طور انجاميد.

اما نه تنها از تعداد تماشاگران كاسته نشد بلكه به مرور بر تعداد آنان افزوده شد به طوريكه چند بار در برگزاري مسابقه سرعت در كنار ساحل به دليل ازدحام جمعيت وقفه ايجاد شد.

مسوول كميته دوديفرانسيل فدراسيون اتومبيلراني و موتورسواري جمهوري اسلامي ايران در گفت وگو با خبرنگار ايرنا با ابراز رضايت از برگزاري رقابتهاي اتومبيلراني دوديفرانسيل قهرماني كشور در سرخرود بيان داشت: سطح كيفي و كمي مسابقه‌ها به نسبت دوره‌هاي گذشته بهتر بود و مرا تشويق كرد تا در فواصل مختلف سال چنين رقابتهايي را برگزار نماييم.

"مهدي خرم‌پور" افزود: تيم‌هاي شركت‌كننده از آمادگي قابل قبولي برخوردار بودند و رقابت تماشايي را برگزار كردند و ركوردهايي كه به دست آمد نيز نسبت به دوره‌هاي گذشته بهتر شده كه اين امر نشانگر رشد اين ورزش مي‌باشد.

ناظر مسابقه‌هاي قهرماني كشور در سرخرود گفت: در دوره‌هاي بعدي تلاش خواهد شد تا مراحل برگزاري مسابقه طولاني‌تر شده و تيم‌ها بتوانند در طول يك روز با يكديگر به رقابت بپردازند.

وي اضافه كرد: به همين منظور در صدد هستيم تا در اولين فرصت مسابقه‌هاي رالي اتومبيلراني دوديفرانسيل را در مازندران و به احتمال زياد، بار ديگر در سرخرود برگزار نماييم.

رقابتها در سه كلاس برگزار شد. در بخش كلاسيك "علي علي محمدي" از تهران برسكوي اول ايستاد. "فريد پروين" از مازندران در كلاس ‪ ۴‬سيلندرحرفه‌اي قهرماني را به دست آورد و "سليم سرپولكي" از تهران در كلاس ‪ ۸‬و ‪ ۶‬سيلندر حرفه‌اي عنوان قهرماني را به دست آورد.

"فريد پروين" كه در كلاس ‪ ۴‬سيلندر حرفه‌اي در حضور تعدادي از قهرمانان با سابقه موفق به كسب عنوان نخست شد، كيفيت رقابتها را بالا و دستيابي به قهرماني را بسيار سخت توصيف كرد.

وي به خبرنگار ايرنا گفت: پيش از حضور در مسابقه‌ها مي‌دانستم كه بايد عملكرد بسيار خوبي داشته باشم تا حداقل جزو پنج نفر برتر باشم اما در روز مسابقه متوجه شدم كه تمامي رقبا تمرينات خوبي را پشت سر گذاشته‌اند.

وي گفت: خوشبختانه برنامه‌ريزيهايم جواب داد و موفق به كسب عنوان اول شدم.

"پروين" افزود: رقابتهاي قهرماني كشور همواره از اهميت بالايي برخوردار بوده است اما اميدوارم شرايطي مهيا شود تا بتوانيم در خارج از كشور نيز به رقابت بپردازيم و در مسابقه‌هاي بين‌المللي شركت نمايم.

"سليم سرپولكي" قهرماني چندين دوره اين مسابقه‌ها كه دركلاس ‪ ۸‬و ‪ ۶‬سيلندر حرفه‌اي قهرماني را تصاحب كرد از پيشرفت اتومبيلرانان در ديفرانسيل اظهار تعجب كرد.

وي در گفت وگو با خبرنگار ايرنا بيان داشت: در قياس با دوره‌هاي ابتدايي سطح ورزشكاران اين دسته افزايش يافته و از ركوردهايي كه به دست مي‌آيد مي‌توان پي برد كه رقابت‌ها فشرده‌تر و حساس‌تر شده است.

"سرپولكي" ادامه داد: لازمه رشد تمام و كمال اتومبيلراني دوديفرانسيل اين است كه بتوان استان‌هاي ديگر را نيز درگير كرد و مسابقه‌ها را از شكل انحصاري كه در اختيارمازندران و تهران است به در آورد.

رييس هيات اتومبيلراني و موتورسواري مازندران با نظر "سرپولكي" موافق است.

"عليرضايگانگي" به خبرنگار ايرنا گفت: بايد تعداد استان‌هاي شركت‌كننده در مسابقه‌هاي قهرماني كشور را افزايش داد.

وي افزود: در طول چند سال اخير شاهد ايجاد تمايل در ميان استان‌هاي ديگر هم بوديم اما بايد به گونه‌اي برنامه‌ريزي شود كه يكايك تيمهاي خواهان حضور در اين مسابقه‌ها بتوانند شايستگي خود را نشان دهند.

وي با تمجيد از درخشش اتومبيلرانان مازندراني در اين پيكارها بيان داشت: در تمام چهار دوره كه ميزباني را برعهده داشتيم يا قهرمان بوديم و يا قهرماني مشترك را به دست آورديم. خوشبختانه اين رشته در مازندران جايگاه خود را پيدا كرده و مي‌توانيم در طول سال به دفعات رقابتها را به انجام برسانيم.

مديركل تربيت بدني مازندران از ورزش اتومبيلراني و موتورسواري مازندران رضايت دارد.

"امير پريچهره" به خبرنگار ايرنا گفت: هيات اتومبيلراني و موتورسواري استان به جايي رسيده كه مي‌تواند در طول سال چندين مسابقه كشوري را ميزباني كند كه اين موضوع جاي خوشحالي دارد و به يكايك دست اندركاران اين رشته و به خصوص "عليرضايگانگي" خسته نباشيد مي‌گويم.

وي ادامه داد: رقابتهاي زيبايي را در كنار ساحل سرخرود شاهد بوديم كه به طور يقين فدراسيون جمهوري اسلامي را مشتاق تر خواهد كرد تا مسابقه‌ها سطح بالاي خود را در مازندران برگزار كنند.

مديركل تربيت بدني مازندران همچنين در خصوص احداث پيست مخصوص اتومبيلراني و موتورسواري در استان گفت: اين موضوع در حال بررسي است و انشاالله محقق خواهد شد، به قابليتهاي اين ورزش واقف هستيم و در اولين فرصت براي احداث اين پيست تصميم‌گيري مي‌كنيم.

در پايان اين مسابقه‌ها به برترين‌ها لوح قهرماني و جوايز نفيس اهدا شد.

در كلاس كلاسيك پس از "علي علي محمدي" از تهران ، "هومن مفتونيان" از مازندران و "هادي سليماني" ديگر شركت‌كننده مازندراني به ترتيب دوم و سوم شدند.

در كلاس ‪ ۴‬سيلندرحرفه‌اي نيز "فريد پروين" از مازندران اول شد ، "جلال پورابراهيم" از تهران در مكان دوم ايستاد و مكان سوم مشترك نيز به "آرمان طاهردوست" از مازندران و "مهدي خداوردي" از تهران رسيد.

در كلاس ‪ ۸‬و ‪ ۶‬سيلندر نيز "سليم سرپولكي" از تهران و "محمدرضا طاهري" ديگر اتومبيلران تهراني اول و دوم شدند و "علي جمالزاده" از مازندران در مكان سوم قرار گرفت. ك/‪۴‬
 يکشنبه 29 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1949]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن