تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر که خدا را، آنگونه که سزاوار اوست، بندگى کند، خداوند بیش از آرزوها و کفایتش ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815040504




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ايساف ، كشتار غيرنظاميان در افغانستان را رد كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ايساف ، كشتار غيرنظاميان در افغانستان را رد كرد
كابل سخنگوي غيرنظامي نيروهاي بين‌المللي كمك به امنيت افغانستان ( ايساف ) گزارش نماينده اعزامي حقوق بشر سازمان ملل به اين كشور در مورد كشتار مردم غيرنظامي از سوي نيروهاي خارجي را غيرمسوولانه دانست و آن را رد كرد.

فيليپ آلستون پنجشنبه هفته قبل در كابل اعلام كرد كه در عمليات نيروهاي خارجي و افغان بر ضد شورشيان در چهارماهه سال ‪ ۲۰۰۸‬ميلادي ، ‪ ۲۰۰‬غيرنظامي كشته شدند.

مارك ليتي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در اين گزارش از برخي سازمان ها، نهادها و ايساف انتقاد شد و ايساف اين گزارش را درست تلقي نمي‌كند.

وي افزود كه ايساف اطلاعات زيادي در اختيار گزارشگر ويژه اعزامي حقوق بشر سازمان ملل به افغانستان قرار داد كه از اين اطلاعات چشم پوشي شد.

ليتي در عين حال مدعي شد: در اين گزارش از واژه‌ها و كلام‌هايي استفاده شد كه نشانه اظهارات غيرمسوولانه است .

اين مقام ايساف تصريح كرد كه قتل ‪ ۲۰۰‬غيرنظامي افغان در عمليات نيروهاي خارجي بر ضد شورشيان باعث تعجب شده است .

وي تاكيد كرد: شيوه نيروهاي خارجي در مبارزه با شورشيان در چارچوب قانون جدي جنگ انجام مي‌شود.

ليتي حملات شورشيان را تاكتيك‌هاي كور ناميد و گفت آنان در حمله بر ضد ايساف مردم عادي را به قتل مي‌رسانند و اين قبيل حملات را محكوم مي‌كنيم .

وي يادآور شد: در گزارش بر تماس با طالبان تاكيد شد و ايساف آن را خلاف اراده دولت افغانستان مي‌داند و در صورت برقراري تماس شورشيان خود را در موضع قدرت تصور خواهند كرد.

سخنگوي غيرنظامي ايساف گفت كه شورشيان در جنگ با نيروهاي افغانستان و ايساف از تاكتيك‌هاي خلاف بين‌المللي در نبرد استفاده مي‌كنند.

وي در رابطه با فعال بودن سازمان اطلاعاتي برخي كشورها در افغانستان گفت كه با اطمينان مي‌گويم در نيروهاي اين كشور جاسوس نداريم و دولت كابل از ماموريت ما آگاهي دارد.

وي در رابطه با عدم ممانعت ايساف از پيوستن شورشيان شمال و جنوب هلمند به گروه طالبان كه در حال جنگ با نيروهاي دريايي آمريكا در گرمسير هستند ، گفت : در صورت پيشگيري از حضور آنان شورشيان در مناطق ديگر متحد و دست به مقاومت مي‌زنند.

ليتي در عين حال تلفات به غيرنظاميان را پذيرفت ، اما گفت : آمار ارايه شده چند برابر است در حاليكه تلفات مردمي از دهها نفر بيشتر نيست .

همچنين كارلوس برانكو سخنگوي نظامي ايساف به خبرنگاران گفت كه بر اساس آمارهاي ارايه شده از سه هفته قبل يكهزار و ‪ ۲۰۰‬خانوار بر اثر جنگ گرمسير را ترك كردند.

وي افزود: از اين تعداد ‪ ۸۰۰‬خانوار در لشكرگاه مركز ولايت هلمند و بقيه در اطراف گرمسير زندگي مي‌كنند كه كمك رساني به آوارگان با همكاري سازمان ملل و دولت افغانستان ادامه دارد.

وي از ادامه عمليات نيروي دريايي آمريكا در گرمسير خبر داد و گفت كه اين نيروها توصيه كردند كه به علت ادامه جنگ مردم به منازل خود بازنگردند همچنين محمدظاهر عظيمي سخنگوي وزارت دفاع افغانستان اعلام كرد كه اين وزارتخانه در مجموع با گزارش نماينده اعزامي شوراي حقوق بشر موافق نيست .

وي از ادامه جنگ نيروهاي دولتي و خارجي در ولايت‌هاي پكتيا، پكتيكا، فراه فارياب و بادغيس با شورشيان خبر داد.

عظيمي گفت : ارتش افغانستان به هيچ قوم ، گروه ، سازمان و حزب وابستگي ندارد و از تمامي گروهها و افراد مي‌خواهيم از سوء استفاده از ارتش براي مقاصد خود پرهيز كنند.
 يکشنبه 29 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 327]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن