تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك عالم برتر از هزار عابد و هزار زاهد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820882243




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قيمت نفت بر ميزان عرضه و تقاضا تاثير گذار بوده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: قيمت نفت بر ميزان عرضه و تقاضا تاثير گذار بوده است
مدير عامل شركت آي سي آي اس سنگاپور گفت :به طور عام عرضه و تقاضا بر قيمت‌ها تاثير گذار است ، اما شرايط كنوني به نحوي مي‌باشد كه قيمت‌ها بر نحوه و ميزان عرضه وتقاضا تاثير گذار مي‌باشد .

به گزارش خبرنگار ايرنا، استيو تان در دومين روز از همايش بين‌المللي صنعت پتروشيمي در تهران ، افزود: اين امر سبب شده تا كشورها راهبردهاي مختلفي رابراي اين وضعيت اتخاذ كنند.

وي خاطرنشان كرد: فرصت‌هاي مناسبي براي صادركنندگان ايجاد شده است كه بايد از آنها بهره‌گيري مناسبي را انجام داد و ايران نيز از اين جرگه خارج نيست .

تان سپس با تاكيد بر قيمت بالاي نفت خام در دنيا ، اظهار داشت : اين امر تاثير زيادي بر وضعيت درآمدهاي كشورهاي صادركننده نفت خام در جهان دارد.

وي قيمت كنوني نفت خام را حدود ‪ ۱۲۸‬دلار در هر بشكه عنوان و پيش بيني كرد: اين رقم به ‪۲۰۰‬دلار نيز افزايش يابد.

تان گفت : به گفته برخي كارشناسان با افزايش قيمت نفت در بازار جهاني، نرخ كالاهايي نظير روغن و شكر و ساير مواد اوليه نيز افزايش مي‌يابد و در نتيجه تورم در كشورها افزايش مي‌يابد.

مدير عامل شركت آي سي آي اس سنگاپور گفت : با توجه به اينكه توليدكنندگان نمي‌توانند پيش بيني مناسبي از افزايش قيمت نفت خام داشته باشند،نمي توانند برنامه ريزي مناسبي نيز در اين زمينه انجام دهند.

وي در ادامه تصريح كرد: با افزايش قيمت نفت خام در بازار جهاني بايد با ديدگاه وسيع تري به محصولات پتروشيمي نگريست و به آن توجه ويژه‌اي مبذول داشت .

تان با بيان آنكه روند رشد قيمت نفت خام از سال ‪ ۲۰۰۴‬ميلادي آغاز شده است ، گفت : اين امر تاثيرهاي زيادي بر ميزان صادرات اتيلن داشته است .

تان سپس افزود: برخي از واحدهاي توليدكننده كراكرها در حال حاضر ‪ ۲۰‬درصد از ظرفيت توليد خود را كاهش دادند تا روند قيمت‌ها تغيير كند.

مدير عامل شركت آي سي آي اس سنگاپور اظهار داشت : از آنجايي كه كشورهاس آسياي جنوب شرقي براي واردات پروپلين با تنگناهاي زيادي مواحه هستند، پيش بيني مي‌شود قيمت‌ها در اين منطقه از آسياي شمال شرقي بالاتر باشد.

تان در ادامه چين را بزرگترين واردكننده الفين در سال‌هاي آينده عنوان كرد و ا فزود: ميزان واردات الفين اين كشور در حال حاضر حدود نيم ميليون تن است كه پيش بيني مي‌شود اين رقم به ‪ ۷۲۰‬هزار تن افزايش يابد كه البته اين ميزان واردات بستگي به قيمت‌ها دارد.

مدير عامل شركت آي سي آي اس سنگاپور با بيان آنكه بيشتر واردكنندگان بر مبناي قيمت قراردادي اقدام به واردات مي‌كنند ، اظهارداشت : اين توليدكنندگان ابتدا قراردادهايي را منعقد و سپس به مرحله اجرا در مي آورند.

تان در پايان تصريح كرد: از آنجايي كه صادرات در آسيا به دليل دوري راه و بعد جغرافيايي با مشكلاتي مواجه است ، صادركنندگان اين منطقه سعي دارند از كشتي‌هاي بزرگ استفاده كنند تا هزينه حمل و نقل را كاهش دهند.
 يکشنبه 29 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 213]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن