تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين‏هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816807416




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بر تسريع فعاليت خصوصي‌سازي در صنعت پيروشيمي تاكيد شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: بر تسريع فعاليت خصوصي‌سازي در صنعت پيروشيمي تاكيد شد
مشاور ارشد شركت مشاوره‌اي اس آر آي (‪ ) SRI‬سوئيس بر لزوم تسريع فعاليت خصوصي‌سازي در صنعت پتروشيمي ايران تاكيد كرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا ، آندره آ بوروسو روز يكشنبه در اولين نشست دومين روز برگزاري هشتمين همايش بين‌المللي پتروشيمي در تهران ، در سخنراني با عنوان دوره جديد پتروشيمي با تاكيد بر اينكه خصوصي‌سازي در صنعت پتروشيمي ايران بايد سريع تر انجام شود ،در غير اين صورت اجراي طرح هاي جديد كند خواهد شد ، تصريح كرد كه تلاش‌هاي زيادي در ايران در حال انجام است و بايد اين تلاش‌ها ادامه دار باشد.

وي با اشاره به اينكه قيمت و فرمول قيمت خيلي مهم است و بايد خيلي واضح و شفاف باشد ، افزود: دست اندركاران امر در ايران بايد به سرمايه گذار پيام شفاف بدهند تا سرمايه گذار بداند كه چه مجموعه‌اي را در اختيار دارد بوروسو تاكيد كرد ، دست اندركاران صنعت پتروشيمي ايران نبايد فرصت ها را از دست بدهند، زيرا در صورت معطل شدن ،سرمايه‌گذاران به سراغ ساير كشورها خواهند رفت .

وي سپس با اشاره به روند افزايش قيمت نفت در بازار جهاني در يك سال گذشته ،افزود:انتظار نداشتيم افزايش قيمت نفت تاثير زيادي بر اجراي طرح ها بگذارد ، اما اين تاثير به صورت تاخير در اجراي طرح‌ها و افزايش هزينه‌هاي انها هويدا شده است . با افزايش قيمت نفت حاشيه سود همه طرح ها افزايش نيافت ، بلكه بر برخي طرح‌ها مانند پلي استايرن‌ها فشار وارد آورد .

به گفته اين مشاور ارشدشركت سوئيسي ، افزايش قيمت‌هاي نفت سبب شد كه مشكلات به اشكال متفاوتي ظاهر شوند، به طوري كه در كشورهايي مثل آمريكا تقاضا در دو ماهه نخست سال جاري منفي بوده است .

بوروسو با اشاره به اينكه رشد تقاضاي اتيلن در چند سال گذشته ‪ ۲‬تا چهار ميليون تن در سال بوده است ، تصريح كرد، انتظار مي‌رود از سال ‪۲۰۰۸‬ ميلادي به بعد افزايش ظرفيت بيش از رشد تقاضا باشد و اين وضعيت در كوتاه مدت ادامه خواهد داشت .

وي با اشاره به اينكه چين بعد از سال ‪ ۲۰۱۱‬ميلادي برنامه‌هاي خود را براي ايجاد ظرفيت‌هاي بيشتر ادامه خواهد داد، افزود: عدم قطعيت‌هايي در خصوص احداث كارخانه‌هاي جديد اتيلن وجود دارد و به نظر مي‌رسد اين فعاليت با تاخير صورت گيرد.

وي تصريح كرد ، ركود اقتصادي در آمريكاي شمالي ادامه خواهد يافت و ضعيف بودن ارزش دلار دريك سال گذشته حاكي از ان است كه توليد و صادرات اين منطقه بيشتر شده است و قوي شدن دلار براي اقتصاد آمريكاي شمالي پيامدهاي منفي خواهد داشت .

بوروسو با اشاره به اينكه كارخانه‌هاي توليدكننده محصولات سنگين و سبك پتروشيمي و واحدهاي كراكر در اروپا درحال بسته شدن هستند ، از سرمايه گذاري شركت‌هاي اروپايي در كشورهايي مانند الجزاير و ليبي خبر داد و افزود: شاهد توزيع جغرافيايي بيشتر در عرضه خواهيم بود و تعداد خطوط لوله نيز افزايش خواهد يافت .

اين مشاور شركت سوئيسي در خصوص هند تصريح كرد كه وضعيت در اين كشور متفاوت است و اين كشور بر تقاضاي داخلي تا صادرات متمركز است . اين كشور نيز مانند منطقه خاورميانه دچار يك پيچيدگي در مورد توليدات پتروشيمي است .

وي در خصوص وضعيت منطقه خاورميانه گفت : پيچيدگي در اين منطقه در حال افزايش است و به طور مثال عربستان سعودي خوراك بيشتري در زمينه پتروشيمي استفاده مي‌كند و وارد بازي ديگري مي‌شود و لذا با چالش‌هاي بيشتري مواجه خواهد شد.
 يکشنبه 29 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 209]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن