تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منافق به آنچه مؤمنان بواسطه آن خوشبخت مى شوند، ميلى ندارد، ولى خوشبخت سفارش به تق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820820637




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مطالعات شبكه آبياري اراضي اطراف سد امند در شبستر آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مطالعات شبكه آبياري اراضي اطراف سد امند در شبستر آغاز شد
داخلي. اقتصادي. كشاورزي. سد. آبياري.

مدير جهاد كشاورزي شهرستان شبستر درآذربايجان شرقي گفت:كارهاي مطالعاتي براي‌آغازعمليات لوله‌گذاري براي جلوگيري از هدر رفت آب‌هاي سطحي در حاشيه سد مخزني امند در اين شهرستان آغاز شد.

"بيوك مقدسي" روز يكشنبه در گفت وگويي با خبرنگار ايرنا افزود: ايجاد شبكه لوله‌گذاري در پاياب اين سدموجب خواهد شد تا آب اضافه آن به جاي پرت به صورت پمپاژبه‌اراضي بالا دست سد انتقال يافته و مورد بهره برداري بهينه قرار گيرد.

به گفته وي نتيجه مطالعات اين طرح در نيمه اول امسال تكميل خواهد شد و عمليات اجرايي آن نيز بلافاصله بعد از آن انجام خواهد گرفت.

سد مخزني امند در ‪ ۱۵‬كيلومتري جاده تبريز - مرند ، در قسمت شمالي دشت تبريز ايجاد شده است و هدف از احداث آن،ذخيره‌آب رودخانه شيخ چاي در مخزن سد و جلوگيري از اتلاف و هدر رفت آب‌هاي سطحي منطقه و استفاده درست از آب ذخيره شده در جهت افزايش توليد در واحد سطح بوده است.

اين سدازنوع خاكي با هسته رسي بوده و حجم مخزن آن دو ميليون و ‪ ۲۰۰‬هزار متر مكعب با ارتفاع ‪ ۱۸‬متر است و در حال حاضر از آب اين سد جهت آبياري اراضي كشاورزي و باغات پاياب آن استفاده مي‌شود.

به عقيده آگاهان بخش قابل توجهي از آب مازاد مخزن اين سد سالانه به هدر مي رود. كد/‪۳‬
 يکشنبه 29 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 227]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن