تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر کس دو رکعت نماز بخواند و بداند چه می گوید، از نماز فارغ می شود، درحالی که میا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815349151




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير دادگستري: اهداف مشترك حاكميت بدون همكاري دستگاه‌ها شدني نيست


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: وزير دادگستري: اهداف مشترك حاكميت بدون همكاري دستگاه‌ها شدني نيست
سياسي
گرگان ، وزير دادگستري گفت: اهداف مشتركي در حاكميت داريم كه باتعامل و همكاري همه دستگاهها شدني است و همه دستگاه‌ها هدف واحدي را در حكومت طي مي كنند زيرا حاكميت اسلامي يكپارچه است.

دكتر غلامحسين الهام در حاشيه سفر هيات دولت به گلستان در جمع مسوولان دادگستري و قضايي استان با تاكيد براينكه حكومت يك مجموعه به هم پيوسته است، افزود: توفيق در هر جزء آن توفيق كل نظام است.

بر اساس اعلام روز يكشنبه روابط عمومي دادگستري گلستان به ايرنا، سخنگوي دولت اضافه كرد: مردم هم معيشت دنيوي خود را از دولت و حكومت طلب مي‌كنند و هم ارتقاء و رشد و كمال معنوي خود را مطالبه مي‌كنند واين امر براي حكومت جز با يكپارچه شدن و دنبال كردن اهداف حكومت اسلامي ميسر نخواهد شد.

وزير دادگستري ادامه داد: در اين صورت همه نهادها و سازمان‌ها بايد دست به دست هم بدهند و به يك بدن پيوند بخورند و آن بدن اصل نظام اسلامي است و قلب نظام رهبريت است كه ما را هدايت مي‌كند.

دكتر الهام اظهار داشت: اركان حكومتي وظايف مستقلي دارند ولي در كل ما به هم پيوستگي و وابستگي داريم و بايد نگاهمان يك نگاه حكومت فراگير و يكپارچه باشد.

وزير دادگستري بااشاره به اينكه بايد شرايط را براي هدف‌گذاري در همه زمينه‌ها فراهم كنيم، ادامه داد: رشد اقتصادي في النفسه هدف نيست بلكه ابزاري است كه جامعه اسلامي بايد در رشد و ارتقاء جامعه در همه شاخص‌هاي علمي، فرهنگي، اجتماعي و با همه جهات شكل بگيرد.

الهام دستگاههاي نظارتي را مهمترين قوت براي مديران اجرايي دانست و افزود : وجود دستگاه نظارتي يك فرصت است و دستگاه قضايي بعنوان يك دستگاه قدرتمند درتامين امنيت بايد تعامل و همكاري بادستگاه نظارتي استان داشته باشد تا در اهداف خود به توفيقاتي دست پيدا كند.

وي با اشاره به اينكه در بحث نظارت نگرش‌هاي مثبتي براي تعيين الويت ها داريم، اظهارداشت: در حوزه نظارت بايد اولويت‌هاي نظارتي را با سياست‌هاي رياست محترم قوه قضاييه و سياست‌هاي دولت محترم همسو و هماهنگ نماييم.

وزير دادگستري با بيان اينكه نگاه مسوولان در بخش‌هاي مختلف دربرخورد با مسايل بايد نگاهي حكومتي، فراگير و يكپارچه در ايفاي مسووليت خود داشته باشند، گفت: اين نگاه مخل استقلال قوا از يكديگر نيست بلكه كمك مي‌كند كه مسايل سريعتر حل شود و از سوي ديگر مردم هم به اجزاي حكومت بصورت يكپارچه نگاه مي‌كنند.

سخنگوي دولت با تاكيد براينكه شعار دولت عدالت محوري است، ياداور شد:
همه ما مكلف هستيم براي اجراي عدالت تلاش كنيم و دستگاه قضايي قوي، مقتدر و عادل بزرگترين سرمايه براي دولت محسوب مي‌شود.

دكتر الهام به مديران تاكيد كرد: هنر مديريت اين است كه منابع محدود را به سمت آرمان‌هاي بلند سوق دهد، تاكيد رياست قوه قضاييه برحمايت از سرمايه-گذاري بسيار درست است كه اگر در اين كار به نتايج مطلوبي برسيم به رشد اقتصادي بالاتر دست خواهيم يافت.

وزير دادگستري با اشاره به حمايت‌هاي دولت از قوه قضاييه اظهارداشت:
رشد حمايت‌هاي مادي و بودجه‌اي از قوه قضاييه در دولت نهم افزايش جشمگيري داشته است و عمده سياست دولت اين است كه اعتبارات بودجه‌اي معطوف به ساخت و تكميل زيرساخت‌ها شود و از تجمل گرايي دردستگاههاي اجرايي به شدت كاسته شود.

وي در بخش ديگري از سخنانش به زندان اشاره كرد و گفت: ما حرفي نداريم كه زندان يا بازداشتگاه بسازيم، اما نبايد برنامه ريزي‌ها و نگرش خود را طوري تبيين نماييم كه با توسعه استان، زندان و بازداشتگاه را هم توسعه دهيم.

دكتر الهام اضافه كرد: سياست‌هاي جامعه را بايد طوري مديريت كنيم كه ورودي زندانيان ما كمتر شود، اما درهرحال به لحاظ امنيت جامعه زندان جادار، مناسب و با رويكرد مناسب تربيتي و بازپروري بايد وجود داشته باشد.

وي ادامه داد: بايد طوري برنامه ريزي و سياست‌گذاري كنيم كه با ارايه تسهيلات مختلف به زندانيان مالي، هيچ زنداني مالي در زندان نداشته باشيم.

وزير دادگستري در بخش ديگري از سخنانش در جمع مسوولان قضايي گلستان با اشاره به اقدامات و فعاليت‌هاي شوراهاي حل اختلاف ياداور شد: شوراهاي حل اختلاف در جهت مطالبه بين اصحاب دعوا و پيگيري مواردي كه منجر به بازداشت و زنداني محكومين مالي نشود خيلي موثر هستند.

وي موضوع پيشگيري را يك امر فراقوه‌اي و فرا دستگاهي دانست و افزود: در حوزه پيشگيري هم تعامل و يكپارچه بودن بين دستگاهها موثر خواهد بود و خدمات پزشكي قانوني در اين عرصه خدمات زيربنايي در اجراي عدالت است.

الهام اضافه كرد: در اين خصوص بايد ظرفيت‌هاي آزمايشگاهي و باليني استان را شناسايي و تقويت كنيم زيرا حوزه‌اي از كارهاي پزشكي و باليني پزشكي قانوني قابل واگذاري به مردم است.

وزير دادگستري در ادامه سازمان تعزيرات حكومتي را مجموعه‌اي شبه قضايي دانست و افزود: اين مجموعه در نظارت و كنترل بازار و اجراي سياست‌هاي آزادسازي اقتصادي ابزار خوبي براي مردم است و لذا بايد با دستگاه قضايي ارتباط و تعامل مستمر داشته باشد، زيرا اينها جدا از هم نيستند.

رييس كل دادگستري گلستان و مديران سازمان‌هاي وابسته به قوه قضاييه در استان نيز در اين جلسه در زمينه وضعيت استان در امورقضايي و ديگر زمينه ها و نيز مشكلات و مسايل پيش روي مطالبي ارايه كردند.
 يکشنبه 29 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 208]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن