تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شب و روز بر هر كس بگذرد، او را ادب مى‏كند، فرسوده‏اش مى‏نمايد و به مرگ نزديكش مى‏س...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815606499




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بازتاب قهرماني پرسپوليس درسايت كنفدراسيون فوتبال اسيا


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: بازتاب قهرماني پرسپوليس درسايت كنفدراسيون فوتبال اسيا
ورزش. ورزش‌هاي توپي
سايت كنفدراسيون فوتبال آسيا نوشت : پرسپوليس وقتي كه به نظر مي‌رسيد همه چيز را از دست داده،با گلي ديرهنگام قهرماني هفتمين دوره ليگ برتر فوتبال ايران را در آغوش كشيد.

اين سايت افزود:گل سپهر حيدري پايان پرهيجان ‪ ۳۴‬هفته رقابت پابه پاي اين تيم و سپاهان در قله جدول ليگ بود.با اين پيروزي پرسپوليس بدون ‪۶‬ امتيازي كه به خاطر پرونده شكايت بازيكن آفريقايي‌اش از دست داد، ‪۵۹‬ امتيازي شد و يك امتياز بالا تر از سپاهان كه آن هم ‪ ۳‬امتيازش را به خاطر رفتار تماشاگرانش در آخرين بازي نيم فصل اول از دست داده بود، ايستاد.

ورزشگاه آزادي، ديروز پس از قهرماني لحظاتي عجيب داشت. با سوت پايان بازي ناگهان هزاران نفر از هر طرف وارد زمين شدند.

سپاهاني‌ها هنوز باخت را باور نكرده بودند. سيدصالحي به داور كنار اعتراض مي‌كرد. چند نفر ديگر هم اعتراض داشتند. تعدادي هم ناباورانه روي چمن دراز كشيده بودند.همه آنها و همه بازيكنان پرسپوليس به يك‌باره در يورش تماشاگران ناپديد شدند. از نيروهاي امنيتي هم پيش از آنكه پليس ضدشورش به ميدان آيد، كاري برنيامد.

‪ ۱۰‬دقيقه زمان لا زم بود تا پليس دوباره بر اوضاع مسلط شود. نيروهاي گارد ويژه به خط شدند تا كاپ قهرماني در فاصله بين دو نيمكت با مراسمي ويژه به كريم باقري برسد. پيش از او مجيد بصيرت، سرپرست سپاهان كاپ نايب قهرماني را گرفت. پرسپوليسي‌ها روي سكو رفتند. مدال هايشان را گرفتند و با كاپ قهرماني دقايقي دور افتخار زدند.

پيش از آغاز
چند دقيقه پيش ازسوت آغاز بازي، هزاران نفر آدمي كه راهي به داخل پيدا نكرده بودند، نااميدانه از درهاي ورودي ورزشگاه دور مي‌شوند. براي آنها كه دير رسيده اند، امروز جايي نيست. بيش از صد هزار نفر - اگر واقعا ورزشگاه آزادي صد هزار نفري باشد - سكوهاي آزادي را قرمز كرده اند. گوشه اي از طبقه دوم را به تماشاگران سپاهان داده اند، اما بخشي از آن خالي مانده است. سپاهان اميدوار است با حمايت همين سه چهار هزار نفر حداقل يك امتياز بگيرد و قهرمان ليگ برتر شود، در حالي كه پرسپوليس و اين صدهزار تماشاگر بايد پيروز شوند تا جشن بگيرند. در جدول سپاهان ‪ ۴۸‬و پرسپوليس ‪۴۶‬ امتيازي است. سال گذشته در همين ورزشگاه با حمايت تقريبا همين تعداد تماشاگر، پرسپوليس يك به چهار از سپاهان شكست خورد و فينال جام حذفي را از دست داد.

نيمه اول: شادي و سپس سكوت :
مثل بازي چهارشنبه گذشته با صباباتري، هزاران تماشاگري كه لحظه‌اي نمي نشينند و لحظه‌اي ساكت نمي‌شوند، برگ برنده پرسپوليس هستند. با حمايت آنها شاگردان افشين قطبي خيلي زود بازي را به دست مي‌گيرند. تاكتيك قطبي همان است كه پيش بيني مي‌شد: حمله با يك مهاجم كه محسن خليلي است و ‪۳‬ حامي اش، عباس آقايي در راست، كريم باقري وسط و حسين كعبي چپ. مسعود زارعي هم كه در چند هفته گذشته، ستاره پرسپوليس بوده مدام از كنار خط طولي سمت راست زمين به دروازه سپاهان نزديك مي‌شود. او در اين نيمه هم بارها بازيكنان حريف را دور زد و براي هم تيمي هايش موقعيت گل ساخت.

دقيقه ‪ ۱۷‬پرسپوليس ناگهان گل مي‌زند. كريم باقري پشت به دروازه با سر توپ را به پشت محوطه جريمه سپاهان مي‌اندازد و خليلي پيش از آنكه توپ به زمين برسد، ناباورانه روي پاي راست مي‌چرخد و با پاي چپ ضربه‌اي غيرقابل كنترل مي‌زند. توپ دورازدست‌هاي دروازه بان به تور دروازه سپاهان مي‌رسد.

بعد از اين گل سر و صداي تماشاگران بيشتر مي‌شود. آنها خيلي زود قهرماني تيمشان را جشن مي‌گيرند.

دقيقه ‪ ۲۳‬محسن خليلي مي‌توانست آنها را به آرزوي شان برساند اما توپي كه با پاي چپ زد به ديرك افقي دروازه خورد و به زمين برگشت. در اين دقايق خليلي يك فوق ستاره است، همه جا ديده مي‌شود و همه توپ‌ها را مي‌زند. او و هم تيمي هايش باورشان شده كه مي‌توانند گل دوم را هم بزنند. مسعود زارعي با وجود تذكر استيلي همچنان از راست نفوذ مي‌كند. در بيشتر دقايق گذشته هافبك‌هاي سپاهان توپ را جاي خالي او يا پشت سرش مي‌اندازند.

دقيقه ‪ ۳۰‬حسين كاظمي از وسط زمين توپ بلندي را به حاج صفي پاس مي‌دهد.

پشت سر زارعي او توپ را مي‌گيرد و به دروازه پرسپوليس مي‌رسد. تلا ش زارعي و واعظي بي‌فايده است و همين توپ از خط دروازه پرسپوليس رد مي‌شود. سكوت ورزشگاه از اين لحظه آغاز مي‌شود. تمام ‪ ۱۵‬دقيقه باقي مانده نيمه اول تماشاگران مبهوت، سرنوشت غمگين تيمشان را دنبال مي‌كنند. در آخرين دقيقه نيمه اول محسن خليلي از پشت محوطه جريمه كاشته‌اي زيبا مي‌زند اما توپ تور كنار دروازه را مي‌لرزاند.

نيمه دوم: زندگي پس از مرگ
قطبي كم طاقت شده و خيلي زود تعويض مي‌كند. نيكبخت واحدي به جاي محمد نصرتي، قرار است اين تعويض پيروزي باشد. پژمان نوري به جاي نصرتي دفاع چپ مي‌شود. كريم عقب تر مي‌آيد و نيكبخت پشت خليلي بازي مي‌كند. دقيقه اول نيمه دوم حسين كاظمي فرصتي فوق‌العاده را از دست مي‌دهد. توپ او را كه از گوشه هجده قدم مي‌زند، واعظي مي‌گيرد.

تماشاگران همچنان ساكت نشسته اند. به نظر آنها هم مثل بازيكنان پرسپوليس ترسيده اند. سپاهان آرام آرام به دومين قهرماني‌اش در ليگ برتر نزديك مي شود و ظاهرا از دست اين ‪ ۱۱‬بازيكن و اين صد هزار تماشاگر هم كاري ساخته نيست. دقيقه ‪ ۶۷‬عماد رضا توپ را خطرناك از كنار دروازه پرسپوليس بيرون مي زند. ‪ ۱۰‬دقيقه بعد حاج صفي هم دوان دوان خود را از زمين تيمش به ‪ ۱۸‬قدم پرسپوليس مي‌رساند. در آخرين لحظه كعبي با تكلي بلند راه او را مي‌بندد.

دقيقه ‪ ۸۸‬دومين كاشته زيباي خليلي را مسعود همامي به كرنر مي‌زند. دو دقيقه بعد حسين كاظمي پشت محوطه جريمه حريف اين ضربه را پاسخ مي‌دهد.

دقيقه ‪ ۹۰‬است. به نظر مي‌رسد حالا ديگر همه با سرنوشت كنار آمده اند.

داور چهارم مي‌گويد بازي ‪ ۷‬دقيقه اضافي دارد.

كسي از ورزشگاه بيرون نرفته اما بيشتر آنهايي هم كه مانده‌اند نااميدند.

در اين لحظات سپاهان فقط دفاع مي‌كند و پرسپوليس با ‪ ۱۰‬بازيكن - از جمله بادامكي و ماته دراگه چوويچ كه به جاي كعبي و آقايي آمده‌اند - آخرين اميدهايش را جست وجو مي‌كند. دو دقيقه پيش از پايان زمان تلف شده، سپاهان ناباورانه تسليم مي‌شود. تيمي كه سزاوارانه در ورزشگاهي لبالب از تماشاگران رقيب، ايستادگي كرده بود، با ضربه سر سپهر حيدري قهرماني را از دست مي‌دهد. حالا جام از دست اصفهان افتاده است.

پرسپوليس ‪ - ۲‬محسن خليلي (‪ ،(۱۷‬سپهر حيدري ( ‪(۹۶‬
سپاهان يك - احسان حاج صفي (‪(۳۰‬
بازيكنان پرسپوليس: مهدي واعظي، محمد نصرتي (‪ ۴۶‬عليرضا نيكبخت واحدي)، سپهر حيدري، مسعود زارعي، نبي الله باقري ها، كريم باقري، عباس آقايي ( ماته دراگه چوويچ ‪ ،(۶۴‬فرزاد آشوبي، حسين كعبي(‪ ۸۱‬حسين بادامكي)، پژمان نوري، محسن خليلي.

سرمربي: افشين قطبي
بازيكنان سپاهان: مسعود همامي، هادي عقيلي، حميد عليزاده، ابراهيم لوينيان، هادي جعفري، حسين كاظمي، ميثم كاظم، احسان حاج صفي، عبدالوهاب ابوالهيل (‪ - ۷۹‬حسين پاپي)، مهدي سيدصالحي (‪ ۷۲‬محسن حميدي)، عماد محمدرضا سرمربي: جوران ويرا
داوران: سعيد مظفري زاده
اخراج: مسعود زارعي(‪(۹۰‬
كارت زرد: جعفري، كاظمي، ميثم كاظم، حاج صفي، ابوالهيل، سيدصالحي، عمادرضا، حميدي، همامي (سپاهان)، كعبي، واعظي، نيكبخت واحدي (پرسپوليس) تماشاگر: بيش از ‪ ۱۰۰‬هزار نفر
صنعت نفت به ليگ يك سقوط كرد
و بالا خره صنعت نفت آبادان به ليگ يك سقوط كرد. انگار نبايد اين تيم هيچ وقت بيش از يك فصل در ليگ برتر باقي بماند. آنها آن قدر در اين فصل امتياز از دست دادند تا بردشان مقابل استقلا ل هم تاثيري در سرنوشتشان نداشته باشد. صنعت نفت اگر ديروز استقلا ل را مي‌برد تنها در صورت باخت يكي از دو تيم پگاه يا ملوان در ليگ برتر باقي مي‌ماند اما هم پگاه برد و هم ملوان مساوي كرد تا آبادان دوباره در ليگ برتر بدون نماينده شود.

درواقع همه اتفاقات به دست خود مسوولا ن باشگاه رقم خورد تا يكي از فوتبالي‌ترين شهرهاي ايران كه مردمش عاشقانه تيم محبوب خود را مي‌پرستند در ليگ برتر ايران سهميه نداشته باشد. تيم نفت ديروز استقلا ل را ‪ ۲‬بر يك شكست داد اما دو نتيجه عجيب در رشت و به ويژه همدان رقم خورد كه طي آن پگاه يك- صفر صباباتري را برد و پاس هم مقابل ملوان يك- يك متوقف شد تا دو تيم پگاه و ملوان در آخرين روز از سقوط فرار كنند و قرعه به نام صنعت نفت بيفتد. پيش از اين هم تيم شيرين فراز سقوطش قطعي شده بود و حالا اين تيم بايد خود را براي حضور در مسابقات فصل آينده ليگ يك آماده كند.

نتايج بازي‌هاي هفته آخر ليگ برتر:
پگاه يك- صباباتري صفر
امين متوسل زاده(‪(۵۵‬
مقاومت سپاسي يك- مس ‪۳‬
محمود محمدي( ‪ (۱۲‬اوچه ) ‪ ۲۱‬و ‪ (۳۸‬و ادينهو (‪(۶۶‬
پاس يك- ملوان يك
يدالله اكبري ‪ (۸۴‬پنالتي-) مازيار زارع ‪ ۲۰‬پنالتي
پيكان صفر- سايپا يك
آدريانو آلوز ‪۶۲‬
ابومسلم ‪ -۲‬برق صفر
سعيد خاني ‪ ۶۰‬و مصطفي شهرك ‪۶۹‬
راه آهن ‪ -۳‬شيرين فراز صفر
هادي اصغري ‪ ۵۷‬و ‪ ۳۲‬و احمد تقوي‪۸۵‬
صنعت نفت ‪ - ۲‬استقلا ل يك
لئوناردو پنتيما ‪ ،۹۹‬اميرحسين يوسفي ‪-۴۹‬پنالتي، احمد خذيراوي (‪(۸۱‬ ذوب آهن ‪ - ۴‬استقلا ل اهواز ‪۲‬

---> فوتبال.ايرنا.
 يکشنبه 29 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 451]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن