تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سفره هايتان را با سبزى، زينت دهيد ؛ زيرا سبزى با بسم اللّه الرحمن الرحيم، شيطان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820899005




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ارتباط مخابراتي به عمق روستاها و مناطق مرزي كردستان نفوذ كرده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ارتباط مخابراتي به عمق روستاها و مناطق مرزي كردستان نفوذ كرده است
داخلي. اقتصادي. مخابرات.

دسترسي به دنياي ارتباطات و اطلاعات در دنياي امروز بسيار سهل شده و در دورترين نقاط امروز مي‌توان چنين ارتباطهايي را به آساني برقرار كرد.

تا سال‌ها قبل، شهرهاي كشور نيز فاقد امكانات لازم ارتباطي بود اما در طي سال‌هاي اخير با تلاش و كوشش متوليان امر و سرعت در بهبود فناوري، امكان ارتباطات تا عمق مناطق محروم و روستاها پيش رفته است و اكنون به آساني مي‌توان با دنياي داخل و خارج از هر نقطه ايران زمين ارتباط برقرار كرد.

شركت مخابرات كردستان نيز در همين راستاي و هم گام با روند توسعه كشور با ايجاد بسترهاي لازم براي بهبود ارتباط دهي و ايجاد شبكه‌هاي ارتباطي و مخابراتي در استان تلاش و فعاليت بسياري انجام داده است.

با توجه به عصر حاضر كه از آن به عنوان عصر ارتباطات و تكنولوژي ياد مي‌شود خوشبختانه با تلاش‌هاي صورت گرفته اكنون در كردستان اين ارتباطات به بهترين نحو ممكن شكل گرفته است.

در بسياري از نقاط روستايي و نوار مرزي استان كردستان زنگ تلفن به صدا در مي‌آيد و ساير امكانات ارتباطي از جمله اينترنت برا كاربران مهيا و آماده بهره‌برداري است.

ايجاد كانال‌هاي ارتباطي و مخابراتي در روستاها يكي از نكات قابل توجه است كه نشان از توجه و عنايت ويژه نظام جمهوري اسلامي به آباداني و توسعه روستاها دارد.

شركت مخابرات كردستان نيز در تحت پوشش قرار دادن شهرها و روستاهاي اين استان پس از انقلاب بسيار موثر ظاهر شده است.

اكنون يك هزار و ‪ ۶۶۰‬روستايي معادل ‪ ۹۷‬درصد اين نقاط در استان كردستان از ارتباطات تلفني برخوردار است و اين آمار و ارقام نشان‌دهنده ميزان پيشرفت و اهتمام دولت به توسعه ارتباطات مخابراتي است.

آمارها نشان مي‌دهد قبل از انقلاب اسلامي تنها در چهار روستاي استان كردستان كه اينك به شهر ارتقا يافته‌اند ارتباط تلفني برقرار بود كه اين آمار امروز به يك هزار و ‪ ۶۶۰‬روستا افزايش يافته است.

مدير عامل شركت مخابرات استان كردستان مي‌گويد: در يك هزار و ‪ ۶۶۰‬روستاي بالاي ‪ ۲۰‬خانوار اين استان ارتباط تلفني برقرار است كه اين بيش از ‪ ۹۷‬درصد كل روستاهاي استان را شامل مي‌شود.

سيد محمد اصحاق حسيني افزود: از اين تعداد روستا ‪ ۹۷۸‬روستا داراي تلفن خانگي و در باقي ارتباط تلفني از طريق مراكز تلفن راه دور و دفاتر خدماتي ارتباطي برقرار است.

به گفته وي اكنون ‪ ۱۴۵‬هزار شماره تلفن در نقاط روستايي استان كردستان نصب شده كه از اين تعداد ‪ ۱۲۰‬هزار و ‪ ۵۸‬شماره تلفن در ‪ ۹۷۸‬روستاي استان مشغول به كار است.

وي افزود:ارتباط تلفني روستاهاي كردستان از دو طريق تلفن مراكز روستايي و از طريق نصب مراكز كم ظرفيت و سيستم ‪ WLL‬برقرار است.

وي اظهار داشت: اولويت شركت مخابرات كردستان توسعه تلفن خانگي و ايجاد مراكز خدمات ارتباطي در روستاهاي استان است.

وي اظهار داشت: اكنون بيش از ‪ ۱۳۰‬دفتر مخابرات روستايي در روستاهاي كردستان فعال است.

وي گفت: مقايسه اين آمارها نشان مي‌دهد كه شركت مخابرات كردستان براي برقراي ارتباط در روستاها گام‌هاي بلندي برداشته و در آينده نيز تمام روستاهاي استان زير پوشش خدمات قرار مي‌گيرند.

وي تعداد تلفن‌هاي نصب شده شهري و روستايي را در استان ‪ ۴۶۱‬هزار خط ذكر كرد و گفت: از اين تعداد ‪ ۳۱۵‬هزار و ‪ ۵۹۳‬خط در مناطق شهري و شهرها و ‪۱۴۵‬ هزار و ‪ ۴۰۷‬شماره هم در مناطق روستايي نصب شده است.

به گفته وي از اين تعداد تلفن منصوبه اكنون ‪ ۴۱۳‬هزار و ‪ ۷۸‬شماره تلفن مشغول به كار است كه ‪ ۲۹۳‬هزار شماره از اين تعداد در مناطق شهري و ‪۱۲۰‬ هزار شماره نيز در مناطق روستايي مشغول به كار است.

وي در ادامه ضريب نفوذ تلفن ثابت در اين استان را كه قبل از انقلاب ‪۲/۴‬ درصد بود، اكنون ‪ ۲۸/۵۳‬درصد ذكر كرد و گفت: به ازاي هر يكصد نفر قبل از انقلاب تنها دو نفر از تلفن ثابت بهره‌مند بودند اما امروز به ازاي هر يكصد تن اين رقم به ‪ ۲۸‬تن رسيده است.

باشوكي همچنين از تجهيز ‪ ۱۲۵‬نقطه روستايي اين استان به خدمات ‪ ICT‬خبر داد و گفت: خدمات ‪ ICT‬در اين روستاها آماده بهره‌برداري است.

وي به وضعيت شبكه تلفن همراه در استان كردستان اشاره كرد و گفت: اكنون ‪ ۳۷۲‬هزار و ‪ ۵۶۷‬شماره تلفن همراه در استان فعال است.

اصحاق حسيني ضريب نفوذ تلفن همراه را در استان ‪ ۲۵/۷۳‬درصد ذكر كرد و گفت: به ازاي هر ‪ ۱۰۰‬تن جمعيت استان ‪ ۲۵‬تن از تلفن همراه استفاده مي‌كنند.

وي به سايت‌هاي تقويت و پشتيباني‌كننده تلفن همراه (‪ (BTS‬اشاره كرد و گفت: اكنون ‪ ۲۲۶‬سامانه از اين سايت در استان فعال است كه ‪ ۱۵۲‬سايت مناطق شهري و ‪ ۷۴‬سايت نيز پوشش جاده‌اي را انجام مي‌دهد.

وي به شبكه فيبرنوري اشاره كرد و افزود: در حال حاضر در مجموع دو هزار و ‪ ۹۲۰‬كيلومتر فيبرنوري به صورت خاكي و هوايي ارتباط روستايي و شهري و تعدادي از سايت‌هاي پشتيباني شبكه تلفن همراه را فراهم مي‌كند.

وي به تعداد تلفن‌هاي همگاني در استان نيز اشاره كرد و گفت: اكنون سه هزار و ‪ ۳۶۵‬دستگاه تلفن همگاني در سطح استان نصب و فعال است كه اين تعداد تلفن‌هاي كارتي راه دور، امداد جاده‌اي و همگاني شهري را شامل مي‌شود.

در استان كردستان اكنون ‪ ۲۱‬شهر و يك شهرك صنعتي و ‪ ۲۸‬مركز مخابراتي تحت پوشش شبكه ديتا قرار دارد. ك/‪۴‬
 شنبه 28 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 224]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن