تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):پيامبر خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله مردى را ديدند كه موهاى ژوليده و جامه‏اى چركين و سر و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820803451




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دادستان كل كشور تاكيدكرد:ضرورت تحريم كالاها و خدمات وابسته به رژيم صهيونيستي


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: دادستان كل كشور تاكيدكرد:ضرورت تحريم كالاها و خدمات وابسته به رژيم صهيونيستي
دادستان كل كشور ، وابستگي رژيم اسرائيل به مسئله انرژي را مسئله بسيار مهمي دانست و گفت: نبايد اجازه دهيم اسرائيل ميدان داري در توليد و توزيع كالاها و خدمات كند.

به گزارش خبرگزاري مهر ، آيت الله دري نجف آبادي طي سخناني در جمع دانشجويان شركت كننده در گردهمايي "چگونه به اسرائيل كمك مي كنيم" كه در تالار فردوسي تهران برگزار شد ، بر ضرورت تحريم كالاها و تبادلات و خدماتي كه به نوعي در حمايت از رژيم صهيونيستي در جهان اقدام مي كنند، اظهار داشت: در سال 1897 - 1898 ميلادي در سوئيس، آژانس صهيونيست ها تصميم به ايجاد اسرائيل گرفته و حدود 260 نفر مجتمع گرديدند و بالفور وزيرخارجه وقت انگليس نيز در جمع آنها حضور داشته و براي ايجاد كشور صهيونيستي وعده همكاري داد.

وي با اشاره به روند اشغال سرزمين مقدس فلسطين ، افزود: از زماني كه بحث صندوق زمين و جمع آوري اعانه براي صندوق زمين پيش آمد تا به امروز كه 110 سال سپري شده اتفاقات فراواني رخ داده است در جنگ دوم جهاني شرايط به نفع صهيونيست ها ورق خودر و برخي كشورهاي اسلامي نيز به نوعي همراهي كردند تا در سال 1948- 1947 كه اسرائيل تاسيس شد و در اين مقطع فعاليت هاي اقتصادي اسرائيل شكل گرفت تا سال 1991 كه مذاكرات اسلو در قالب صلح اعراب و اسرائيل مطرح شد و تا امروز نيز اين روند ادامه دارد.

وي با اشاره به روابط حسنه رژيم پهلوي با اسرائيل ، گفت: در سال 1973كه اعراب چاهها را بر اسرائيل بستند بيش از 60 درصد انرژي اسرائيل را رژيم پهلوي تامين كرده كه پس از پيروزي انقلاب اسلامي، جمهوري اسلامي از اين روند جلوگيري به عمل آورد و ضمن حمايت از حقوق حقه ملت مظلوم فلسطين، از موضع اسلامي و به عنوان عضوي از پيكره تاثير گذار جهان اسلام در صف مقابل استكبار و بالاخص صهيونيسم ايستاد و با قدرت و صلابت، منافع صهيونيسم جهاني را با مخاطره مواجه ساخت.

وي با اشاره به گستره فعاليت هاي اقتصادي و مجموعه تجارت و مبادلات اسرائيل و سهم اين رژيم در بخش هاي مختلف انرژي و بازرگاني و خدمات گفت: بايد با عطف توجه به نوع وابستگي اسرائيل به كشورهاي منطقه و جهان و ميزان و گستره مبادلات تجاري اين كشور در منطقه و جهان، ريشه وابستگي هاي كشورهاي اسلامي و منطقه را شناخته و به اتخاذ تدابير مقتضي در زمينه محور وابستگي ها مبادرت ورزيم.

وي با تاكيد بر اينكه مسئله امنيت براي اسرائيل از جمله حساس ترين مسائل است، افزود: هر اقدامي كه امنيت اسرائيل را دچار خدشه كند كه ضربه مهلكي بر پيكره اسرائيل وارد خواهد آورد و رژيم غاصب اسرائيل درصدد است شرايط امنيت منطقه را به نفع خود تغيير دهد و از حيث اقتصادي كشورهاي منطقه را به خود وابسته سازد.

وي در ادامه گفت: بايد در درجه اول با تقويت نظام اقتصادي داخلي و بومي و ارتقاي جايگاه اقتصادي جهان اسلام مبادرت به اقدام ايجابي نماييم و با برنامه ريزي مناسب و گسترش مبادلات تجاري جهان اسلام، بازار توليدات و عرضه را تامين و كنترل و هدايت نماييم.

دادستان كل كشور وابستگي رژيم اسرائيل به مسئله انرژي را مسئله بسيار مهمي دانست و گفت: نبايد اجازه دهيم اسرائيل ميدان داري در توليد و توزيع كالاها و خدمات كند.

وي با تاكيد بر اينكه شركت هاي وابسته به اسرائيل در جهان اسلام بايد شناسايي شوند و از فعاليت آنها ممانعت به عمل آيد، افزود: هرگونه حمايت از رژيم اشغالگر نظام اسرائيل، ظلم به ملت فلسطين و ظلم به جهان است و جهان اسلام بايد با يك عزم عمومي و مردمي و خود جوش به تحريم همه جانبه حاميان اقتصادي و سياسي و حقوقي اسرائيل غاصب بپردازد.

وي با اشاره به نقش ان جي او ها و گروههاي مردمي جهان اسلام و مردم آزاده جهان در مبارزه با ظلم و بي عدالتي و حمايت از ملت مظلوم و آوارگان فلسطيني گفت: همه آزادگان جهان اعم از مسلمان و مسيحي و يهودي بايد ضمن انزجار از اقدامات وحشيانه و غاصبانه رژيم اشغالگر قدس در كنار ملت مظلوم فلسطين و حامي ايشان باشند و با امكانات مالي و فكري و انساني خويش در برابر ظالم و پشتيبان مظلوم باشند.

دادستان كل كشور با بيان اينكه خريد كالاهاي اسرائيلي عملي حرام و غير شرعي است، افزود: حجم قابل توجهي از وسايل مصرفي جهان اسلام متعلق به صهيونيست هاست و لذا همه دستگاههاي متولي و مسئول در اين امر وظيفه و مسئوليت قانوني و شرعي دارند كه مسئله را به نحو مقتضي پيگيري نمايند.

وي همچنين در بخشي از سخنان خود با اشاره به اينكه با وقوع انقلاب اسلامي در كشور ما ، رژيم اشغالگر قدس يكي از حاميان خود را از دست داد، خاطرنشان كرد: در شرايطي كه اعراب در راه مقابله با رژيم اشغالگر قدس به جنگ مشغول بودند، محمد رضا پهلوي با تامين نفت اين رژيم گام مهمي را در جهت پايداري رژيم صهيونيستي برداشت كه خوشبختانه انقلاب اسلامي اين فرصت را از رژيم صهيونيستي گرفت.
 شنبه 28 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 268]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن