تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيّت ها فاسد باشد، بركت از ميان مى رود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812712546




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عجایب وقایع جهان سیاسی


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: عجایب وقایع جهان سیاسی
وقایع جهان
آمریکا به افغانستان رفته یا نرفته؟
اوباما
رییس جمهور آمریکا که نمى دانم شبیه کیست یا او را قبلا کجا دیده ام و در رویاى صادقه ام بوده یا توى مدرسه اى دانشگاهى پادگانى جایى با او برخورد داشته ام، تازگى ها نتایج راهبرد یک ساله دولت کشورش را در افغانستان تشریح کرده و گفته: "آمریکا برای تامین امنیت مردم افغانستان و بازسازی این کشور در افغانستان حضور ندارد." این جمله از چند جهت سوال برانگیز است. پس آمریکا براى چه در افغانستان حضور دارد؟ آمریکا اگر براى تامین امنیت آنجا نرفته پس براى چى رفته؟ اگر براى تامین امنیت مردم نرفته براى تامین امنیت کى رفته؟ اصلا آمریکا به افغانستان رفته یا نرفته؟ اگر به افغانستان نرفته به کجا رفته؟ شاید هم اصلا آمریکا نبوده که به افغانستان رفته؟ولى از شوخى گذشته اوباما کلى صحبت کرده و شرمنده مان کرده. مى دانید چقدر وقت در افغانستان گذاشته؟ ایشان گفته اند: "من دسامبر گذشته به رییس تیم امنیت ملی دولت خود گفته بودم مرتبا تلاش‌های آمریکا در افغانستان را ارزیابی کند و بعد از گذشت یک سال پیشرفت ما در افغانستان را بازنگری کند. ما در دوازده ماه گذشته مرتبا جنگ افغانستان را ارزیابی کردیم، در این مدت گزارش‌های میدانی به صورت هفتگی دریافت می‌شد ، جلسات ماهانه برگزار می‌شد، همچنین من اغلب با همتایان خود در افغانستان و پاکستان مشورت می‌کردم..."سال هاى سال پیش یکى تو همین ایران خودمان بود که وقتى گفت چند هزار ساعت جلسه براى فلان استان گذاشتیم، نشستیم روزهاى صدارتش را شمردیم و دیدیم سال دیگر هم نمى تواند این حرف را بزند.
بوش
کتاب کفش پران معروف منتشر شدیادتان هست آن خبرنگارى را که با پرتاب یک کفش کهنه بى ارزش به صورت بى ارزش و کریه منظر جورج بوش الگوى خبرنگاران عالم شد و بعدها فهمیدیم یک رگش بعثى بوده و دیگر پى اش را نگرفتیم؟ بیشتر از این منتظرتان نمى گذاریم. اسمش بود منتظر الزیدی. او فقط کفش هایش خبرساز نیست. حالا کتابش هم خبرساز شده. نه اشتباه نکنید. کتاب طرف کسى پرت نکرده. کتاب هم نسوزانده. یک کتاب نوشته به اسم «آخرین سلام به رییس جمهور بوش» و امیدوار است کتابش هم مثل کفشش پرفروش شود. قیمت پایه کفش پرتاب شده او صد هزار دلار بود. چقدر این بنده خدا دوست دارد در سالگرد اصابت کفش به سایه جورج بوش، یک پول و پله اى به هم بزند و در راه آرمان هاى ضد استکبارى اش خرج کند. کتاب او روایتگر وقایعى است که به کنفرانس خبرى 14 دسامبر 2008 انجامید. الزیدى قهرمان در آن کنفرانس جورج بوش را یک سگ خطاب کرد و کفش خود را به سوى او پرت کرد.وى در مورد لحظه‌هایى که به این حرکت ختم شد نوشته است: "در آن لحظات تمام آنچه از کشتار مردم عراق شنیده و دیده بودم به ذهنم خطور کرد... و احساس کردم برق از بدنم گذشت." لحظاتى بعد، او از روى صندلى‌اش بلند شد، کفشش را به طرف بوش پرتاب کرد و فریاد زد: این بوسه‌ خداحافظى توست، آقا سگه. و این آغاز یک مجادله لفظى میان بوش بى ادب و الزیدى قهرمان بود که فحش هاى آبدار و جانانه اى نثار همدیگر و پدر و مادر همدیگر کردند و بعدها پدر جورج بوش به خاطر کم آوردن پسرش در این مفاحشه – بر وزن مشاعره – به او یک لقب خیلى زشت داد که از آوردنش معذوریم.اختیارات جدید از آن تو
چاوز
نمایندگان پارلمان ونزوئلا که به کورى چشم آمریکا تقریبا همگی طرفدار چاوز هستند، با تصویب یک قانون به چاوز اختیار دادند تا به مدت هجده ماه، دستوراتی هم طراز با قوانین صادر کند. این یعنى دیگه برو حالشو ببر. اینقدر نرید بشینید بگید دست و پاى ما را بسته اند و هماهنگ نیستند و چوب لاى چرخ دولت مى گذارند و برنامه هاى ما را زمین گیر کرده اند.هوگو جان حالا 18 ماه فرصت دارى تا از این اختیارات استثنایى استفاده کنى و تا دلت مى خواهد قانون استثنایى وضع کنی. پارلمان به شما حلال است و جامعه هم همین طور. توى این 18 ماه هر گلى زدى به سر خودت زدی. این تو و این ونزوئلا.ماجراى هدایاى برلوسکونى به نمایندگان زنکم کم یا باید به جنسیت این برلوسکونى شک کنیم یا به ایتالیایى ها. شاید هم مشکل از خود ماست. نوشته اند برلوسکونى که دو هفته پیش از پارلمان راى اعتماد گرفته، حلقه‌هایى از طلا به نمایندگان زن پارلمان به عنوان هدیه کریسمس اهدا کرده است.
برلوسکنی
او حدود هزار و 193 یورو براى اهداى هدیه به برخى سیاستمداران به ویژه نمایندگان زن پارلمان این کشور صرف کرده است. وى این حلقه‌هاى سه رنگ را به همراه قطعه‌هاى الماس براى 24 زن نماینده و 13 زن سناتور در مجلس اعیان تهیه کرده است.بعضى ها با طلا راى و دل نمایندگان را به دست مى آورند و بعضى ها با چک پول. بستگى به جو فرهنگى و ارزش هاى حاکم بر پارلمان دارد. مثلا همین نخست وزیر 74 ساله ایتالیا نیامده براى تونى بلر هم الماس و طلا بخرد چون بالاخره نمایندگان زن یک ارزش ها و قابلیت هایى دارند که بلر ندارد. اما با این وجود براى بلرجان هم کم نگذاشته و به عنوان هدیه کریسمس یک ساعت‌ گران‌قیمت برایش کنار گذاشته است.
پوتین
پوتین مى آید پوتین نمى آید...ولادیمیر پوتین نخست وزیر روسیه اعلام کرد احتمال دارد بار دیگر در انتخابات آینده دوما (مجلس نمایندگان پارلمان) در صدر فهرست روسیه متحد، حزب تحت رهبری خود قرار گیرد. او که همیشه در صدر فهرست روسیه متحد قرار دارد و سال هاست در صدر روسیه قرار دارد، از هم اینک زمزمه هاى انتخاباتى را راه انداخته و پیش از آنکه جامعتین تعریفى جامع از اصولگرایى روسى ارائه دهد، از احتمال آمدن به میدان رقابت با خود سخن گفته است.پوتین در یک برنامه خبری که از خاور دور روسیه پخش می‌شد، گفت: برای صحبت کردن در این زمینه خیلی زود است اما با در نظر گرفتن شرایط فعلی خودم، حضور در انتخابات را رد نمی‌کنم.
اسپانیا
تظاهرات صدها هزار نفرى به خاطر افزایش سن بازنشستگیمردم به خاطر چه چیزها مى ریزند تو خیابان. مگر چه عیبى دارد با دولت همراهى کنید و در طرح بزرگ افزایش سن بازنشستگى مشارکت داشته باشید. مى گویند صدها هزار نفر از معترضان به قانون افزایش سن بازنشستگی در اسپانیا ضمن برپایی تظاهرات گسترده در40 شهر تهدید کردند که درصورت بی توجهی دولت به خواسته‌هایشان، اعتراضات ، تظاهرات و اعتصابات دیگری انجام خواهند داد. هنوز دولت واکنشى نشان نداده و از نیروهاى مردمى براى خاموش کردن شعله هاى فتنه استفاده نکرده شاید که سر عقل بیایند.تظاهرکنندگان معترض به لایحه جدید الحاقی به قانون کار اسپانیا که تعدادشان در مادرید به ده ها هزار نفر می رسید با راهپیمایی در خیابان های مرکزی این شهر ضمن حمل آدمک زاپاترو تصریح کردند که برپایی تظاهرات و اعتصابات عموی بعدی تنها به تصمیم هاى دولت دراین باره بستگی دارد.تظاهرکنندگان تاکید کردند اگر دولت همچنان به خواسته هایشان بى توجهى کند، موج گسترده‌ای از اعتصابات و تظاهرات این کشور را فراخواهد گرفت.آسانژ یک تروریست خطرناک است
ویکی لیکس
جولین آسانژ از آن دست تروریست هایى است که خود غرب در دامانش پرورش داد و مثل طالبان بلاى جانش شد. دیگر دست و پا زدن هاى امثال جو بایدن بى فایده است. معاون باراک اوباما به شبکه ان بى سى گفته: آسانژ در حال تبدیل شدن به یک تروریست پیشرفته است.او وعده داده است به زودى طى یک اقدام حقوقى حال این متجاوز به عنف را بگیرد.برخى رسانه‌هاى آمریکا اعلام کرده‌اند که دادستان‌هاى آمریکایى تلاش مى‌کنند تا پرونده‌اى را علیه آسانژ باز کنند و در این پرونده علیه آسانژ این اتهام مطرح مى‌شود که وى برادلى مانینگ افسر پنتاگون را به دزدى اسناد محرمانه از یک رایانه دولتى و ارسال آن براى ویکى لیکس تشویق کرده است.تام کروز بر فراز برج خلیفه دوبىاز چهارمین فیلم "ماموریت غیرممکن" که بار دیگر با ایفاى نقش تام کروز ستاره مشهور سینمای هالیوود همراه خواهد بود، خبر مى رسد که او براى بازى در بخش هایى از فیلم به دوبی رفته و بر بلندترین ساختمان دنیا آویزان شده است.حوادث سه قسمت اول این فیلم پرفروش آمریکایی در کشورهای غربی اتفاق می‌افتد و این اولین بار است که قهرمان این فیلم به خاورمیانه آمده است.
تام کروز
"ماموریت غیرممکن 4" یکى از تازه ترین فیلم هاى دنباله‌دار هالیوودی است که به شرق رو کرده است. سه فیلم قبلی ماموریت غیرممکن در مجموع 4/1 میلیارد دلار فروش داشتند. فیلم اول را برایان دی پالما سال 1996 کارگردانی کرد و فیلم دوم سال 2000 به کارگردانی جان وو به بازار آمد. فیلم سوم در سال 2006 حدود 400 میلیون دلار در دنیا به دست آورد اما دستمزد بالای کروز و هزینه‌های زیاد فیلم باعث شد کمپانى پارامونت تنها چند ماه پس از اکران این فیلم پس از 14 سال به همکاری با او پایان دهد.بد نیست بدانید داستان بیست و سومین فیلم جیمز باند هم قرار است در افغانستان بگذرد. حتى بازی ویدیویی "مدال افتخار" که پیش از این داستان‌های آن درباره جنگ جهانی دوم بود، در آخرین قسمتش به افغانستان می‌پردازد و قهرمانان آن با طالبان می‌جنگند. با این وصف جیمز باند به هلمند می‌رود تا با قاچاقچیان تریاک بجنگد و تام کروز روانه دوبى می‌شود تا دشمن فراری‌اش را به چنگ بیاورد.باگبو ممنوع السفر شدبعد از اتفاقاتى که در جریان انتخابات ساحل عاج رخ داد و سازمان ملل و تعدادى از کشورها اعلام کردند لوران باگبو نامزد شکست خورده انتخابات ریاست جمهورى این کشور را به رسمیت نمى شناسند، اعضای اتحادیه اروپا اعلام کردند که از راه دادن رییس جمهور خودخوانده ساحل عاج به این منطقه معذورند.
گباگبو
این براى نخستین بار است که همه کشورهاى عضو اتحادیه اروپا با نامشروع خواندن ریاست جمهورى یک فرد تلاش مى کنند او را از مقامى که براى خود مى داند برکنار کنند و اعتبار از وى بستانند. مجموع شرایط دست به دست هم داده است تا توفیق خدمتگزارى از لوران باگبو سلب شود؛ حال آنکه خود او بسیار راغب به خدمتگزارى است.این ممنوعیت شامل همسر باگبو و 17 نفر از همپیمانان سیاسی وی در ساحل عاج نیز می شود. فهرست اسامی 17 نفر به زودی منتشر خواهد و در معابر عمومى نصب خواهد شد. ضمنا در صورت ادامه این روند ممکن است تحریم هاى بى اثرى نیز از سوى اتحادیه اروپا علیه ساحل عاج وضع شود. همکارى صهیونیست‌ها با هیتلربر اساس اسناد جدیدى که در اختیار خبرگزارى فارس قرار گرفته، صهیونیست‌هاى ساکن در آلمان،‌ هیتلر را به قدرت رساندند تا با کمک آن طرح بزرگ خود را در ایجاد سرزمین اسراییل عملى کنند.
اسراییل و نازی
فارس،بر اساس اسنادى که توسط سایت اطلاع‌رسانى کامن دریمز  منتشر شده، کریستوفر سیمپسون در کتاب خود با نام "ضربه عقب‌نشینى " گفته است که به اسناد ضبط شده‌اى از سازمان پلیس مخفى آلمان (گشتاپو) در زمان حکومت نازى‌ها دست یافته است که نشان دهنده توافقى مخفیانه میان پلیس مخفى آلمان و "هاگانا " [سازمان شبه‌نظامى یهودى بین سال‌هاى 1920 تا 1948 که بعدها و با اشغال فلسطین توسط صهیونیست‌ها هسته مرکزى ارتش این رژیم را تشکیل داد] است. بر اساس اسناد، پلیس مخفى آلمان دست‌کم تامین مالى یکى از فرماندهان هاگانا را برعهده داشته است. این اسناد فاش مى‌کند که تحت مقرراتى، به هاگانا این اجازه داده شده بود که اردوگاه‌هاى آموزشى براى جوانان یهودى در داخل آلمان ایجاد کنند. این جوانان و همچنین دیگر یهودیانى که توسط نازى‌ها از آلمان اخراج شده بودند، تشویق مى‌شدند که به فلسطین مهاجرت کنند... فارس مى نویسد اینها یعنى همکارى هیتلر با صهیونیست ها.منبع:دیپلماسی ایرانیتنظیم:مسلم حقیقی





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 646]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن