واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: مدلسازی کاراکتر بازی Saman_k 24 فروردين 1390, 22:49سلام به همه :rose: اطلاعاتی در مورد مدلسازی کاراکتر برای بازی می خواستم: به چه جور مدلی lowpoly گفته میشه؟(وبجز این روش چه روشی وجود داره) برای مدلسازی برای بازی چه چیزهای رو باید رعایت کرد؟ با تشکر bahman.k70 25 فروردين 1390, 03:12سلام برای سوالت یه اموزش گذاشتم تو همین انجمن . مدل سازی کاراکتر اساسین کرید Saman_k 25 فروردين 1390, 07:42مرسی دارم آموزش ها رو دانلود می کنم. ولی میشه در مورد lowpoly و بقیه روشهای مدلسازی برام توضیح بدید فرقشون در چیه.وکلا چه چیزهای رو در اینجور مدلها باید رعایت کرد. m3d 25 فروردين 1390, 12:49سلام. قبل از هر چیز باید یه نکته رو بدونیم : نحوه رندرینگ در بازی و فیلم انیمیشن: خوب در انیمیشن ما در هر ثانیه مثلا 25 فریم تصویر 2 بعدی رو میبینیم اما در بازی در هر ثانیه 25 فریم سه بعدی میبینیم منظورم اینه که در انمیشن و فیلم واحد ما یک عکس دو بعدیه که در کسری از ثانیه دیده میشه اما در گیم در همین کسر ثانیه واحد تصویری ما یه صحنه سه بعدیه به همین علت پخش یک گیم خیلی بیشتر از پخش فیلم به محاسبات پردازنده نیاز داره . پس ما میایم برای انیمیشن(فیلم) مدلها رو high poly میسازیم یعنی با جزئیات زیاد . ولی همون مدل رو تو گیم باید بصورت loe poly یا جزئیات کم ساخت پس برای یه مدل که قراره تو یه فیلم انیمیشن یا تیزر بکار بره جزئیات رو دقیقا روی خود مدل اعمال میکنند و تعداد چندضلعی ها زیاد میشه ، ولی برای گیم نمیشه از این روش استفاده کرد چون اونوقت اجرای بازی به مشکل بر میخوره و بازی کند اجرا میشه و دچار افیت فریم میشه یا اصطلاحا بازی بریده بریده پخش میشه. یعنی به جای high poly مدل رو بصورت loe poly میسازند (جزئیات کم) بعد برای اینکه مدل طبیعی بشه میان با تکسچر (بافت) جزئیات رو اضافه میکنند . مثلا تو انیمیشن ممکنه برای ساخت یه کیبورد بیان دکمه های اون رو دونه دونه بصورت مکعبهای کوچیک بسازند ولی تو گیم میان یه عکس از کیبورد میگیرن و به عنوان بافت میدن به یه مکعب بزرگ ساده خلاصه : برای طراحی مدل جهت استفاده در گیم تهداد چندضلعیهای تشکیل دهنده هر چه کمتر باشه بهتره و دست دیگر عوامل سازنده بازی برای طراحی بازتره bahman.k70 25 فروردين 1390, 13:09lowpoly همون طور که از اسمش هم معلومه مدلیه که از پلیگانهای کمتری ساخته شده . مدل هایی رو که برای بازیها میسازن و از پلیگانهای یا Smooth های زیادی ساخته شدن با این روش میسازن (یا اصلاح میکنن ) تا بازی روانتر بشه یا راحت تر رندر و اجرا بشه . Saman_k 26 فروردين 1390, 13:36مرسی از راهنمایتون از کجا باید بدونم از چند پلیگان ساخته شده و تقریبا یک کاراکتر بازی (انسان- با لباسش) از چند پلیگان باید ساخته بشه؟ سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1363]