واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: aaeiria19-12-2009, 04:10 PMسلام لطفا بنده را در ساخت کاراکتر یک بازی 3بعدی در 3ds max راهنمائی کنید. منظورم از این موضوع معرفی سایت یا مقالاتی در مورد ساخت مدلهای low poly هست که در بازی ها کاربرد دارند. ممنونم iload20-12-2009, 01:40 AMسلام منم اومدم این بپرسم دیدم دوستمون پرسیده . میخواستم در مورد ساخت مدل سه بعدی در بازی برای من توضیحاتی بدید که lowpoly چی و اگه نباشه چیه میشه و چجوری باید طراحی کرد ؟ یا شیدر و ... چیه و باز هم ... . کلا توضیحاتی در باره مدل سازی بازی . ehsan_wwe20-12-2009, 02:32 AMببينيد كلا مدل لاو پلي اين نيست كه شما بجاي اسفاده از كره از مكعب استفاده كنيد شما همون مدلينگ را بكنيد فقط دقت كنيد كه نبايد زياد كارتون نرم و گرد باشه براي نرم كردن ابجكت از smooth هاي نوري استفاده كن مثل smooth تو موديفاي مكس البته الان ديگه براي گيم به لاو پلي نيازي نيست چون هم سيستم ها قوي شده هم اينكه انچين هاي بازي سازي قابليت obtimize دارن كه خودشون لاو پلي ميكنن راستي براي اينكه كار گرد و نرم و پر از جزيات بشه بهتر يك مدل پر از جزيات هم بعد از ساخا مدل low poly از همون بسازيد و از آن normal map بگيريد كه خيلي به سبك بودن و گرافيك بازي كمك ميكنه iload20-12-2009, 02:40 AMnormal map چی هست . من خیلی تو کا های سه بعدی مبتدی هستم . به بزرگی خودتون ببخشید .:10: ehsan_wwe20-12-2009, 03:00 AMيك نوع از تكسچر كه توش اطلاعاتي از پستي و بلندي كار وجود داره مثل : كه از زمين بازي ساختم http://up.iranblog.com/6/1261332547.jpg Warden20-12-2009, 11:42 AMدر توضیح کامل میشه گفت از نرمال مپ برا نشون دادن جزییات تو گیم هست تو Real هم برا یه سری چیزا جزئی مث چروک و ... هستش اگه ما از نرمال بجای دیسپلیس استفاده کنیم مدلمون لبهایی تیزی پیدا میکنه البته تو گیم موردی نداره ........ ولی برا کاره Real نه !! یه کم سه یه !! :دی hadi66520-12-2009, 08:14 PMخوب منم برای تکمیل حرفای دوستان ، این عکسو گزاشتم نگاه به عکس کنید عکس سمت چپ که سگمنتا ( خط های آبی ) توشون زیاد هست و کلا مدل خیلی نرم اما پر سگمنت هست بش میگم high poly اما برای اینکه توی بازی موتور های گرافیکی بتونن سریع تر آبجکتا رو لود کنند میان این خط های آبی رو کمتر میکنند مثل آبجکت سمت راستی اگه نگاه کنید کمی گوشه ها تیز تر شده اما جزئیات سره جاشه این جزئیاتو روی مدل با استفاده از همون نرمال بامپ ها میدن که یه نمونشو احسان گزاشت اینطوری میشه مدلو واسه بازی آماده کرد http://forum.p30world.com/attachment.php?attachmentid=29025&stc=1&d=1239723551 iload21-12-2009, 02:57 AMسلام خیلی ممنون که خوب گفتید و من فهمیدم ! یه سوال دیگه شیدر چی ؟ که هی میگن تو بازی سازی استفاده میشه ؟ و یه سول دیگه : اگه تو بازی از high poly استفاده بشه چی میشه ؟ و آیا این مدل های آماده که هست high poly هست یا low poly ؟ hrgh221-12-2009, 12:08 PMشیدر در واقع ماده ای هست که برای شبیه سازی مواد واقعی و غیر واقعی استفاده میشه مثلا زمانی که میگن شیدر پوست منظور ماده ای هست که بتونه لایه های مختلف پوست رو شبیه سازی کنی الیته این شیدر مفاهیم گسترده تری داره در مورد سوال دوم هم ببینید توی یه بازی لازم هست که موتور بازی هر فریم رو رندر کنه و حالا هرچه صحنه سنگینتر یا high poly تر باشه زمانی که صرف رندر فریم ها میشه بیشتر میشه اگر در بازی از مدلهای high poly مستقیما استفاده شه اون وقت باید هر کسی یه ابر کامپیوتر داشه باشه تا بشه صحنه ها رو رندر کرد ehsan_wwe21-12-2009, 01:33 PMدر تكميل توضيح شدر (shader) شدر ها دو دسته اند : pixle shade و vertex shader پيكسلي ها نسبت به ورتكسي ها فشار كمتري به سيستم ميارن (ميشه گفت اصلا نميارن ) ، بامپ ،پارالاكس،اوكولوژن پارالاكس از انواع پيكسل شدر هستند كه حجم هاي مجازي ميدهند از جمله پيكسل شدر ها ميتوان به بليم اشاره كرد كه منبع نور را نوراني ميكند و باعث ميشود كه اشعه هاي نور ديده شود پيكسل شدر كلآ رو image كه رندر گرفته شده كار ميكنه مثل render كه شما تو مكس ميگيري و ببري تو فوتوشاپ ورتكس شدر ها عمومآ تغيراتي رو قبل از رندر ميدن مثل ايجاد مه مثل مثل چمن هاي صطح بازي كه با باد تكون ميخورند و ... Warden22-12-2009, 11:57 AMخب دوستان نمیشه که ما هم سوال نپرسیم میگم این Nomal Ao و نمیدونم Normal Xo بود یا یه چیز دیگه چیطورین کسی در مورد اینها چیزی میدونه فک میکنم قدرتشون بیشتره ! حالا دقیق اطلاعاتی ندارم ehsan_wwe22-12-2009, 07:14 PMايني كه شما ميگين نرمال نيست از انواع شرد هاي پيكسلي مانند پارالاكس و قدرت سايه پردازي داخلي دارد مثل http://www.independentdeveloper.com/images/ambient-occlusion.jpg aaeiria14-02-2010, 03:54 PMحالا فکر نمی کنید سوال من بی جواب موند؟ یه بار دیگه می پرسم: لطفا بنده را در ساخت کاراکتر یک بازی 3بعدی در 3ds max راهنمائی کنید. منظورم از این موضوع معرفی سایت یا مقالاتی در مورد ساخت مدلهای low poly هست که در بازی ها کاربرد دارند. -----------_______آموزش میخوام ________--------- aaeiria14-02-2010, 05:48 PMجوابمو نمی دین؟ aaeiria15-02-2010, 11:06 AMلطفا بنده را در ساخت کاراکتر یک بازی 3بعدی در 3ds max راهنمائی کنید. منظورم از این موضوع معرفی سایت یا مقالاتی در مورد ساخت مدلهای low poly هست که در بازی ها کاربرد دارند. -----------_______آموزش میخوام ________--------- Warden15-02-2010, 11:40 AM:دی عجب =)) مرم از خنده :دی داداش من که خدایی نمی دونم اصن مجله ی تخصصی در این مورد هست یا نه ولی داداش میتونی مجله های 3Dcreative رو بگیری گاهی اوقات در این امور توضیح داده + مجله های CGarena مرسی سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 764]