تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 4 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سپاسگزارى منافق از زبانش فراتر نمى رود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801856795




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

برنامه‌هاي بنياد شهيد به مناسبت سوم خرداد اعلام شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: برنامه‌هاي بنياد شهيد به مناسبت سوم خرداد اعلام شد
اجتماعي
معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگي بنياد شهيد و امور ايثارگران درآستانه بيست و ششمين سالگرد فتح خرمشهر و روز مقاومت ملي از برگزاري برنامه هاي گسترده كشوري به مناسبت سوم خرداد خبر داد.

به گزارش روز شنبه ايرنا ، دكتر عباس خامه يار معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگي بنياد شهيد و امور ايثارگران در يك نشست خبري گفت : سوم خرداد از چنان ظرفيتي برخوردار است كه كمتر مي‌توان آن را با ساير مناسبت‌هاي جمهوري اسلامي مقايسه كرد .

وي در آستانه بيست و ششمين سالگرد فتح خرمشهر و روز مقاومت ملي (سوم خرداد) گفت : امروز با تاسي به اين روز مي‌توان هم از لحاظ كمي و هم به لحاظ كيفي ، امينت غرور و سرور ملي را بالا برد.

خامه يار ، بسترسازي براي جلب مشاركت‌هاي گروههاي مختلف اجتماعي به خصوص ايثارگران براي ايجاد ساختارهاي فرهنگي و ترويج فرهنگ و ايثار را از اهداف اصلي بزرگداشت سو م خرداد دانست.

وي افزود : براي تحقق اين اهداف علاوه بر برنامه‌هاي متمركز ملي ، برنامه هاي متنوع در سراسر كشور پيش بيني شده كه در قالب چهارمين كنگره ملي تجليل از ايثارگران و مراسم جشن و تجليل از ايثارگران اجرا مي‌شود.

خامه يار سخنراني ايثارگران در مجامع علمي ، نامگذاري ميادين واماكن فرهنگي ، افتتاح پروژه‌هاي عمراني ، غبار روبي از گلزار شهدا ، مراسم صبحگاهي نظامي مشترك در شهرهاي بزرگ ، مراسم دعا و نيايش و محافل انس با قرآن را از جمله برنامه‌هايي اعلام كرد با مشاركت فعال ايثارگران ، خادمين فرهنگي ايثار و مردم به مناسبت روز ملي مقاومت برگزار مي‌شود.

چهارمين كنگره ملي تجليل از ايثارگران با هدف احيا و معرفي ارزش‌ها و فضيلت‌هاي ايثارگران به عنوان پرچم داران عزت و افتخار كشور و نهادينه كردن پاسداشت فرهنگ ايثار و گرامي داشت شهداي سوم خرداد ، با حضور رييس جمهور در تالار وحدت برگزار مي‌شود.

به گفته خامه يار در اين كنگره ، ‪ ۱۵‬نفر از والدين شهداي سراسر كشور ، به عنوان اسوه‌هاي حسنه ، نشان ملي ايثار از رييس جمهور ايران دريافت مي كنند .

وي خاطر نشان كرد : نشان ايثار عنوان يك نشان ملي است كه به استناد مصوبه هيات وزيران در تاريخ ‪ ۱۳۸۶ /۳/۲‬و به استناد ماده هفت قانون تعيين حدود وظايف و اختياران و مسووليت‌هاي رييس جمهوري ، شرايط دولتي ايثار به والدين شهدا مشخص شده است.

وي تصريح كرد : بر اساس اين مصوبه ،كليه والديني كه سه فرزند شهيد دارند ، والديني كه دو فرزند شهيدي كه تنها فرزندان ذكور آن خانواده بودند و والديني كه دو فرزند شان شهيد و يكي از فرزندانشان جانباز يا آزاده هستند ، مشمول اين مصوبه مي‌شوند.

خامه يار با اشاره به اينكه ‪ ۴۰۰‬نفر از والدين شهدا مشمول اين مصوبه در سراسر كشور مي‌باشند ، گفت : تا كنون به ‪ ۵۰‬نفر از والدين شهدا ، اين نشان اعطا شده و اميد است تا پايان سال جاري اين نشان‌ها به همه والدين شهدا موضوع اين مصوبه تعلق گيرد.

وي همچنين از اعطاي تنديس ايثار به ‪ ۱۵‬نفر از خادمان فرهنگ و ايثار خبر داد و گفت : اين نشان به خادماني اعطا مي‌شود كه در جهت ترويج فرهنگ ايثارو شهادت تلاش كرده اند.

خامه يار همچنين از برگزاري نشست ادبي با حضور شاعران معاصر در دانشكده حقوق دانشگاه تهران با موضوع ايثار در ‪ ۲۹‬ارديبهشت ، برگزاري نخستين جشنواره خوشنويسي مشق عشق به مناسبت سوم خرداد خبر داد .

وي گفت : جشنواره جشن عشق به همت بنياد شهيد و امور ايثارگران، اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي و انجمن خوشنويسان قزوين، از ‪ ۲۶‬ارديبهشت ماه تا سوم خرداد در شهر قزوين برگزار
مي‌شود.

خامه يار گفت : در جشنواره مشق عشق هزار اثر از خوشنويسان سراسر كشور ارائه مي‌شود كه ‪ ۳۰۰‬اثر متعلق به شهداي خوشنويس است.

وي ، شناسايي خوشنويسان متعهد و ارزشي كه با خلق آثار هنري و ماندگار خود در مسير ترويج فرهنگ ايثار و شهادت گام برداشته اند، شناسايي و تجليل از شهداي خوشنويس سراسر كشور و تبليغ و ترويج فرهنگ ايثار و شهادت از طريق نمايش و ارائه آثار جمع آوري شده را از اهداف برگزاري اين جشنواره اعلام كرد.

برگزاري همزمان جشنواره در استان‌هاي خوزستان، فارس، اصفهان، خراسان، تهران و آذربايجان شرقي از ديگر برنامه‌هاي اين جشنواره است .

معاون پژوهش بنياد شهيد از افتتاح نمايشگاه پوستر مقاومت نيز خبر داد و گفت : همزمان با سوم خرداد ، روز مقاومت ، ايثار و پيروزي آثار نخستين جشنواره و مسابقه طراحي پوستر ويژه سوم خرداد در موزه امام علي ( ع ) به نمايش در مي‌آيد.

خامه يار افزود : آثار ارسال شده به دبير خانه جشنواره از سوم خرداد تا سي ام خرداد به نمايش گذاشته مي‌شود.

وي ، تجلي آثار ايثار و شهادت در هنر ، ارتقاي سطح كيفي آثار گرافيكي و ارايه ديدگاههاي نوين بصري در خلق آثار مرتبط با فرهنگ ايثار و مقاومت را از اهداف برگزاري جشنواره طراحي پوستر برشمرد.

خامه يار اظهار اميدواري كرد : با برگزاري اين جشنواره‌ها بتوان شاهد بروز و ظهور قدرت و توان خلاقانه هنرمندان معاصر و تجلي اين مفاهيم با بيان زيبا و جذاب بود.

وي در ادامه به راه اندازي بانك اطلاعاتي شهداي خرمشهر در آستانه سوم خرداد اشاره نمود و گرد آوري و مستندسازي اسناد و آثار فرهنگي و تشكيل پرونده فرهنگي به صورت ديجيتالي و در نهايت ايجاد يك بانك اطلاعاتي جامع و يكپارچه از اسناد و آثار فرهنگي فتح خرمشهر را از اهداف ايجاد اين بانك اعلام كرد.

خامه يار خاطر نشان كرد : تشكيل بانك اطلاعاتي شهداي صنوف مختلف نيز در دستور كار اين معاونت قرار دارد.

وي ،چاپ كتابشناسي خرمشهر با موضوع هجوم ، اشغال و آزادسازي خرمشهر ، تهيه سه آلبوم نفيس با موضوعات مقاومت (قبل از اشغال ، هنگام اشغال و پس از آزادسازي )، انتشار نرم افزار جامع خرمشهر (حاوي ‪ ۴۵۰۰‬صفحه متن ، سه هزار عكس ، ‪ ۱۲۰‬دقيقه صوت ، ‪ ۱۰۰‬دقيقه فيلم راجع به خرمشهر) را از ديگر اقدامات بنيادشهيد به مناسبت سوم خرداد اعلام كرد.

خامه يار همچنين ، چاپ كتاب فرهنگ اعلام شهدا براي معرفي شهداي سراسر كشور را از ديگر اقدامات بنياد شهيد دانست و گفت : ‪ ۵۰‬درصد اين كار تا كنون انجام شده و اميد است تا پايان سال اين كار به اتمام برسد .

انتشار كتاب تاريخجه خرمشهر ، انتشار تمبر از ‪ ۳۰‬ايثارگري كه تجليل مي شوند، اجراي قطعه چهارم سمفوني ايثار به مناسبت شصتمين سال اشغال فلسطين ، برگزاري نمايشگاه كاريكاتور در موزه فلسطين از ديگر برنامه‌هاي جانبي به مناسبت روز ملي مقاومت است.

وي ،همچنين در جشنواره فجر سال آينده فيلم زندگي نامه دريا قلي سوراني به پيشنهاد بنياد شهيد و امور ايثارگران تهيه خواهد شد.

خامه يار همچنين از تهيه سريالي براي پخش در ايام ماه مبارك رمضان از شبكه سوم سيما خبر داد و گفت : اين سريال با عنوان روزهاي پايداري و محصولي از سيماي شاهد است.
 شنبه 28 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 804]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن