تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): کسی که از چیزی طرفداری مصرّانه و نابجا کند یا اینکه از جانب دیگران به نفع او طرفداری ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821253809




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همايشي سراسري پيرامون موضوع اعتياد در زاهدان برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: همايشي سراسري پيرامون موضوع اعتياد در زاهدان برگزار شد
داخلي. اجتماعي. فرهنگي.

چهارمين همايش سراسري اعتياد روز شنبه طي مراسمي در زاهدان به كار خود پايان داد.

معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي زاهدان در اين مراسم گفت: شناخت عوامل دخيل در اعتياد از ضروريات برخورد با اين معضل در جامعه است.

غلامرضا حقيقي افزود: مسايل شخصي، اعتقادي و اجتماعي از جمله فاكتورهايي است كه بايد در راه ريشه‌كن كردن اعتياد به آن بيشتر پرداخته شود.

وي ادامه داد: آگاه‌سازي افراد در معرض خطر، افزايش مهارت‌هاي زندگي، تقويت فعاليت‌هاي جايگزين و ارتقا سطح فرهنگي و اجتماعي از مهمترين راهكارها براي كاهش پيامدهاي موادمخدر در جامعه است.

او اظهار داشت: متوسط سن مصرف مواد مخدر بين ‪ ۲۰‬تا ‪ ۴۰‬سال است كه اين مساله نيازمند آموزش و آگاه‌سازي والدين، آموزش كاربردي در مدارس، توجه به ارزشهاي مذهبي، حس مسووليت پذيري و ايجاد تفريحات سالم است.

وي بيان كرد: با توجه به اينكه جلوگيري از گسترش اعتياد به موادمخدر در جامعه تنها با مشاركت خانواده‌ها امكانپذير است، بايد به خانواده‌ها و جوانان در خصوص اين معضل خانمانسوز آگاهي داد.

او به اهميت موضوع اعتياد در كنار ديگر معضلات اجتماعي و رواني پرداخت و آن را حاصل بي‌توجهي برخي خانواده‌ها و ناآگاهي جوانان از عواقب و خطرات آن دانست.

وي اظهار داشت: آشنايي گروههاي در معرض خطر با زيانهاي ناشي از اعتياد مي‌تواند بيشترين بازده را در فرايند مبارزه با اين بلاي خانمانسوز داشته باشد.

معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي زاهدان افزود: نبايد منتظر بود تا شرايط ناگوار بر ما تحميل شود بلكه بايد اقدامات پيشگيرانه و تدابير لازم را انجام داد.

وي حساسيت عمومي در مقابل اعتياد، بالا بردن مهارتهاي افراد در برخورد با معتادان، پاك كردن محيط از آلودگيها و جدي گرفتن قوانين مرتبط با پيشگيري از اعتياد را از روشهاي اساسي در زمينه جلوگيري از اين معضل ذكر كرد.

به گزارش ايرنا، چهارمين همايش سراسري اعتياد با هدف تبادل اطلاعات، پيشگيري، درمان و توانبخشي بيماران مصرف‌كننده به مدت سه روز در سرسراي اجتماعات دانشكده دندانپزشكي زاهدان برگزار شد.

در اين همايش ‪ ۱۵۰‬مقاله از ‪ ۳۰۰‬مقاله علمي ارسالي به دبيرخانه توسط كارشناسان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي و ‪ ۱۰‬استان كشور ارايه شد.

در پايان قطعنامه چهارمين كنگره سراسري اعتياد در ‪ ۹‬ماده تصويب و قرائت شد. ك/‪۲‬
 شنبه 28 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 204]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن