تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):وقتى معلم به كودك بگويد: بگو بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و كودك آن را تكرار كند خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816759094




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگاره‌هاي فيوضي در موزه‌هاي معتبر آمريكا به نمايش درمي‌آيد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: نگاره‌هاي فيوضي در موزه‌هاي معتبر آمريكا به نمايش درمي‌آيد
يحيي فيوضي ديروز جمعه در مراسم افتتاح نمايشگاه "فراتر از اعداد" در فرهنگسراي نياوران از به نمايش درآمدن نقاشي‌ها و نگاره‌هاي خود در اواخر سال جاري ميلادي در چند موزه معتبر آمريكا خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، معمار برجسته ايراني در مراسم افتتاحيه نمايشگاه خود گفت: در سال‌هاي اقامت در خارج مترصد فرصتي براي برگزاري اين نمايشگاه منحصربفرد بودم، اما با توجه به مشغله فراوان نتوانستم نمايشگاه را برگزار كنم. در حالي كه در اين سال‌ها از سوي مديران موزه‌هاي معتبر آمريكا و كانادا پيشنهادهايي براي برپايي نمايشگاه داشتم.

وي در ادامه افزود: قابليت اين آثار به گونه‌اي است كه كودكان نيز مي‌توانند با آن ارتباط برقرار و دنياي پيچيده و سخت رياضي را با آنها تبديل به زيباترين و قابل فهم‌ترين عناصر علمي روي زمين كنند. اميدوارم برگزاري اين نمايشگاه در آمريكا از سوي يك ايراني بتواند پيامي مناسب براي صلح‌طلبي مردمان ايران زمين باشد.

اين هنرمند معمار برجسته كه تاكنون آثاري ماندگار در اين عرصه خلق كرده، در بخش ديگر صحبت‌هاي خود گفت: تمام آثاري كه مي‌بينيد ثمره 30 سال كار است و اميدوارم شكلي مناسب از انتقال هنرهاي تجسمي به هنرهاي نمايشي و بصري باشد.

ايران درودي از نقاشان صاحبنام معاصر نيز كه در اين مراسم حضور داشت با تقدير از مديريت فرهنگسراي نياوران در برگزاري نمايشگاه آثار فيوضي گفت: آشنايي من با اين هنرمند به برگزاري مراسمي برمي‌گردد كه او درباره علم اعداد صحبت مي‌كرد و من شگفتزده شدم كه او چقدر هوشمند است.

وي افزود: شخصيت فيوضي به عنوان يك متفكر هنرمند آنچنان من را تحت تاثير قرار داده كه باعث شد در اين نمايشگاه حضور داشته باشم. من با ديدن آثار وي به اين نكته پي بردم كه جماعت ايراني چقدر هوشمند است و مي‌تواند در دوره جديد شاهد حضور حكيم خيامي جديد باشد.

درودي با اشاره به ويژگي‌هاي آثار فيوضي به عنوان يك اثر كاربردي خاطرنشان ساخت: هر مخاطب با دين آثار فيوضي به دنياي ماوراء مي‌رود و اين آثار باعث مي‌شود ذهن و هوش آدمي ناگهان به جنبش بيفتد و از درونيات و ذهن خلاق خود باخبر شود كه چه دنيايي شكوهمند در او وجود دارد.

پرويز تناولي هنرمند مجسمه‌ساز نيز در مراسم افتتاح نمايشگاه يحيي فيوضي با اشاره به حضور قدرتمند وي در عرصه‌هاي بين‌المللي گفت: مدت زيادي منتظر برگزاري اين نمايشگاه بودم. زماني كه فيوضي در فرانسه و آمريكا بود آثاري توسط وي خلق و سال بعد به همت تعداي از دوستان در واشينگتن به صورت ديجيتالي عرضه شد كه در نوع خود اتفاقي كم‌نظير بود.

تناولي گفت: هنر فيوضي در عين اينكه يك هنر كاربردي است، توانسته با استفاده مناسب، خلاقيت و رنگ‌آميزي هنري را به مخاطب عرضه كند كه قابل مقايسه با آثار هنري معاصر بين‌المللي است و اين باعث خوشحالي است كه يك معمار پركار هميشه در ذهن خود اين مشغوليات را داشته و با علم خود آثاري ماندگار ارائه كرده است.

در مراسم افتتاحيه نمايشگاه نگاره‌هاي فيوضي مهندس ملك‌زاده معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي و اصغر مهرآئين رئيس فرهنگسراي نياوران حضور داشتند.
 شنبه 28 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 347]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن