تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خرج کردن در راه طاعت خدا دریغ مکن وگرنه دو برابرش را در راه معصیت او خرج خوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814272461




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اجراي 12 پروژه حفاري افقي در ايران


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: اجراي 12 پروژه حفاري افقي در ايران
مديرعامل شركت خطوط لوله و مخابرات ايران از اجراي 12 پروژه حفاري افقي جهت دار (HDD ) در بستر رودخانه هاي دايمي كشور در آينده نزديك خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سيد محمود امام زاده در حاشيه بازديد خبرنگاران از پروژه (HDD ) آبادان اظهار داشت: شركت خطوط لوله و مخابرات ايران از 3 سال پيش پروژه استاندارد سازي عبور 12 رشته خط لوله از بستر رودخانه بهمنشير به روش حفاري افقي جهت دار را تعريف كرد.

مديرعامل شركت خطوط لوله و مخابرات ايران درباره پروژه (HDD) آبادان گفت: كليه مطالعات فني، مهندسي، طراحي و تهيه اسناد مناقصه پروژه توسط مديريت مهندسي و طرحهاي شركت خطوط لوله و مخابرات نفت ايران و مشاور همكار آن شركت مهندسان مشاور انجام و شركت مهندسي و خدمات نفتكاو به عنوان پيمانكار پروژه انتخاب شد.

وي ادامه داد: پس از بررسي هاي بسيار پيمانكار طرح، يك دستگاه تريلر 250 تني آلماني را خريداري كرد و پس از 6 ماه دستگاه به محل اجراي پروژه آمد.

وي مبلغ اين قرارداد را 4.5 ميليارد تومان و زمان اجراي آن را كمتر از يكسال عنوان كرد و افزود: از خصوصيات منحصر به فرد اين پروژه عبور 12 رشته خط لوله با قطرهاي متفاوت در كريدوري با عرض محدود 40 متر است.

به گفته امام زاده اجراي اين پروژه با اين تعداد تمركز لوله در عرض محدود در دنيا بي نظير است.

مديرعامل شركت خطوط لوله و مخابرات ايران خاطرنشان كرد: استفاده از اين روش حفاري در ايران در سال 1382 و با هزينه يك ميليون و 500 هزار دلار توسط يك شركت ايتاليايي در رودخانه كارون انجام و از آن زمان تصميم گرفته شد اين صنعت در كشور بومي شود.

امام زاده از اجراي 12 پروژه حفاري افقي جهت دار (HDD ) در بستر رودخانه هاي دايمي كشور همچون سفيدرود و كارون در آينده نزديك خبر داد و افزود: قصد داريم از اين تكنولوژي در قسمتهاي عميق رودخانه ها استفاده كنيم.

گفتني است حفاري افقي جهت دار روشي است كه براي عبور خطوط لوله انتقال نفت، گاز و كابلها از زير رودخانه ها، جاده ها، ساختمانها و نظاير آن استفاده مي شود. اين روش يكي از جديدترين تكنيكهاي روز دنيا براي عبور از موانع و اجراي خطوط انتقال نفت و گاز است.
 جمعه 27 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1347]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن