تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعايى كه با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816012170




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گامهاي بلند خودكفايي در صنعت حفاري درايران


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: گامهاي بلند خودكفايي در صنعت حفاري درايران
شركت ملي حفاري ايران در حالي اول دي سالروز تاسيس خود را جشن مي گيرد كه اين شركت جوشيده ازانقلاب اسلامي در طول 29 سال فعاليت، به موفقيت هاي بزرگي دراين صنعت مهم در بخش نفت وگاز دست يافته است.


ساخت دكل، خودكفايي درساخت حدود 12 هزار قطعه و تجهيزات از قطعات مورد نياز دستگاههاي حفاري درايران و صدور دانش فني صنعت حفاري به برخي كشور هاي جهان از جمله موفقيت هاي اين صنعت دركشور است.
با پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي و تاسيس شركت ملي حفاري ايران دراول دي ماه سال 1358 به فرمان بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران، نيروهاي ايراني چرخ هاي اين صنعت بزرگ را به حركت درآوردند و صنعت حفاري استقلال واقعي خود را به دست آورد و صنعت نفت كشور به طور كامل ملي شد.
تا قبل ازانقلاب، بيش از 40 شركت و پيمانكار خارجي عمليات حفاري و خدمات جانبي چاه ها را درايران انجام مي دادند و نزديك به دو هزارحلقه چاه حفاري كرده بودند.
نفت به عنوان اساسي ترين منبع انرژي، از جايگاه ويژه اي در نظام اقتصادي و صنعتي جهان برخوردار است.
اگرچه تلاش فراواني براي تهيه منابع انرژي جايگزين صورت گرفته است اما وابستگي جهان به نفت به گونه اي است كه درآينده نزديك جايگزين مطمئني براي آن متصور نيست.
توليد اين ماده هيدروكربور باارزش و استراتژيك ار ژرفاي زمين، مستلزم داشتن تجهيزات، ماشين آلات و دانش فني و مهندسي است و دراين بين حفاري چاه هاي نفت و گاز، كليدي و تخصصي ترين و در عين حال دشوار و پيچيده ترين بخش اين فعاليت هاست.
شركت ملي حفاري در دوران دفاع مقدس .
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
با شروع جنگ تحميلي در شهريور سال 1359، كاركنان متعهد و متخصص شركت تازه تاسيس ملي حفاري با درك مسووليت خطير خود توانستند درآن شرايط دشوار ضمن حفظ و صيانت از دستاوردهاي انقلاب، موفقيت هاي چشمگيري به دست آورند.
دراين زمينه مي توان به ايجاد انگيزه و افزايش اعتماد به نفس متخصصان و كارشناسان، روحيه بالندگي، عزت وخودباوري، گسترش وترويج فرهنگ خودكفايي و خوداتكايي، كارآفريني و اشتغالزايي، احساس مالكيت ملي بر منابع نفت و گاز و تحقق شعار (ما مي توانيم ) اشاره داشت.
درمستندات اين شركت گزارش حفاري 309 حلقه چاه اكتشافي، توسعه اي و تعميري با متراژ بيش از 600 هزار متر و انجام افزون بر 5 هزار و 400 عمليات فني و تخصصي در مناطق نفتخيز و گاز خيز كشور كه به طور عمده در مناطق جنگي قرار داشت در دوران دفاع مقدس به چشم مي خورد.
اين شركت در دوران سازندگي نيز كه كشور براي بازسازي آسيب هاي ناشي از هشت سال جنگ نياز به درآمدهاي اقتصادي داشت توانست توان عملياتي خود را در كمتراز يكسال 100 درصد افزايش داده و باهمكاري شركت هاي متقاضي عمليات حفاري، برنامه هاي افزايش توليد را با سرافرازي دربخش حفاري چاه هاي نفتي و گازي تحقق بخشد.
عملكرد شركت ملي حفاري در برنامه هاي توسعه كشور .
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
در برنامه نخست توسعه (1368 تا 1372) با استفاده از 40 دكل، متراژ حفاري در مناطق مختلف دريايي و خشكي كشور يك ميليون و 88 هزار و 971 متر بود كه بر روي 473 حلقه چاه اكتشافي، توصيفي، توسعه اي و تعميري نفت و گاز انجام شد.
دراين دوره همچنين ضمن انجام 12 هزار و 945 مورد خدمات فني و مهندسي و پشتيباني در جهت تكميل و بهره برداري از چاه هاي نفت و گاز، 163 حلقه چاه عميق آب نيز با متراژ 21 هزار و 200 متر نيز حفاري شد.
در برنامه دوم توسعه (1373 تا1377) درحالي كه تعداد دكل هاي حفاري خشكي و دريايي به 46 دستگاه افزايش يافت جمع متراژ حفاري به يك ميليون و 209 هزار و 214 متر و تعداد چاه هاي نفت و گاز اكتشافي، توصيفي، توسعه اي و تعميري به 567 حلقه رسيد كه نسبت به برنامه اول 94 حلقه بيشتر بود.
در اين دوره در بخش حفاري ويژه (انحرافي/افقي )، 68 حفره با متراژ 36 هزار و 238 متر و 16 هزار و 512 مورد خدمات فني، مهندسي و پشتيباني انجام شد و اين در حالي بود كه در بخش چاه هاي عميق آب نيز حفاري 294 حلقه چاه با متراژ 41 هزار و 998 متر تحقق يافت.
در برنامه سوم توسعه (1378 تا 1382) شركت ملي حفاري ايران در اين پنج سال، تعداد دكل هاي حفاري خشكي و دريايي خود را به 47 دستگاه افزايش داد و با دستيابي به متراژ حفاري يك ميليون و 350 هزار و 556 متر نسبت به دو دوره گذشته ركورد شكني كرد.
در اين مدت 633 حلقه چاه اكتشافي، توصيفي، توسعه اي و تعميري حفاري، 20 هزارو 419 مورد خدمات فني مهندسي اجرا ودر زمينه حفاري ويژه شامل انحرافي و افقي نيز 309 حفره به متراژ 138 هزار و 351 متر حفاري شد.
همچنين دراين برنامه تعداد چاه هاي عميق حفاري شده در كشور 218 حلقه به متراژ 37 هزار و 725 متر بود.
دربرنامه چهارم توسعه (1383 تاكنون ) دكل هاي حفاري به 56 دستگاه شامل 52 دستگاه خشكي و 4 دستگاه دريايي افزايش يافته و متراژ حفاري چاه هاي نفت و گاز به يك ميليون و 639 هزار و 58 متر رسيد كه در مقايسه با برنامه اول 551 هزار و 87 متر و برنامه دوم 288 هزار و 502 متر رشد نشان مي دهد.
در اين مدت تعداد 759 حلقه چاه اكتشافي، توصيفي، توسعه اي و تعميري نفت و گاز حفاري، 25 هزار و 998 مورد خدمات فني مهندسي و پشتيباني انجام و در اجراي عمليات حفاري ويژه انحرافي و افقي 324 حفره بامتراژ 158 هزار و 396 متر حفاري صورت گرفته است و در همين مدت 148 حلقه چاه عميق آب به متراژ 31 هزار و 339 متر حفاري و تكميل شده است.
به كارگيري فناوري هاي نوين .
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
ضرورت به كارگيري روش هاي جديد با فناوري هاي پيشرفته درصنعت حفاري يكي از ابزارهاي مهم براي حضور در عرصه هاي بين المللي و رقابت با شركت هاي بزرگ حفاري در جهان است و از طرفي باعث كاهش هزينه ها و بازيافت بيشتر از مخازن و توليد صيانتي مي شود.
به اين منظور شركت ملي حفاري ايران به عنوان يكي ازشركت هاي بزرگ حفاري ، كاربست فناوري و دانش روزحفاري چاه هاي نفت و گاز را با رعايت استاندارد هاي جهاني در دستور كار خود قرار داده و اين برنامه با حمايت هاي بي دريغ دولت و مسوولان وزارت نفت محقق شده است.
استفاده از دستگاه هاي حفاري جديد، سامانه پيشرفته گرداننده فوقاني (تاپ درايو)، تجهيزات پيشرفته پسماند گل حفاري (ساليد كنترل )، روش حفاري فرو تعادلي ( يو.
بي.
دي )، توسعه ناوگان لوله مغزي سيار، كاربرد فناوري حفاري افقي، سايد تراك و انحرافي و افزايش تيم هاي تخصصي از جمله اين اقدامات است.
همچنين در موضوع ايمني، تاسيس آموزشگاه بين المللي ايمني حفاري، استخر ويژه آموزش تخصصي كاركنان عمليات دريا، ساخت اتاق دود براي تمرين هاي آموزشي كاركنان دستگاه ها در شرايط اضطراري، ساخت برج آموزشي براي نصب نقاله دكلبان، همكاري با شركت هاي بين المللي براي ارايه خدمات ايمني در داخل و خارج كشور از جمله خدمات هيدروژن سولفوره، تجهيز شركت به خودروهاي آتش نشان و طرح استقرار مهندس ايمني در دستگاه هاي حفاري از برنامه هاي در دست اقدام و اجرايي دراين بخش است.
برنامه هاي آموزشي در شركت ملي حفاري با نگاه ويژه و به عنوان يك ضرورت مبرم و حياتي دنبال مي شود و كاركنان براي كسب مهارت هاي لازم فني و تخصصي دوره هاي حين خدمت، كوتاه مدت و بلند مدت را در داخل و خارج از كشور به شكل مستمر و مداوم فرا مي گيرند.
بر اساس اين ديدگاه، آموزشگاه تكنولوژي حفاري به عنوان تنهاآموزشگاه فني و مهندسي دراين زمينه دراين شركت تاسيس شد و در آن تمامي تخصص هاي مورد نياز صنعت حفاري شامل مهندسي حفاري، مهندسي گل حفاري، سيمان، مكانيك، برق و علوم رايانه به كاركنان آموزش داده مي شود.
ساخت كالاهاي مورد نياز صنعت حفاري در داخل كشور .
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
در صنعت حفاري سالانه ميليون ها دلار صرف خريد تجهيزات، قطعات و ماشين آلات مي شود كه از اين حجم سرمايه مي توان با برنامه ريزي در جهت ايجاد فرصت هاي شغلي و بومي كردن ساخت كالا و تجهيزات استفاده شود.
شركت ملي حفاري ايران دراجراي سياست هاي دولت و وزارت نفت مبني بر توجه به ساخت داخل با همراهي و همكاري سازندگان و صنعتگران داخلي به موفقيت هاي چشمگيري نايل گشته كه ازآن جمله ساخت بيش از12 هزارقطعه اقلام پر مصرف اين صنعت به دست سازندگان و توليدكنندگان دراستان خوزستان و ديگراستان هاي صنعتي كشور است و در همين حال طراحي و ساخت نزديك به پنج هزار قطعه ديگر در دست اقدام است.
هم اكنون صدها شركت و سازنده داخلي در كارگاه هاي توليدي و شهرك هاي صنعتي در حال ساخت قطعات مورد نياز اين صنعت هستند و امكان صادرات شماري از قطعات به خارج از كشور فراهم شده است و در نتيجه شركت ملي حفاري ايران از مرز ساخت قطعه فراتر رفته و ساخت دكل حفاري را در كشور بومي كرده و هم اكنون سه دكل حفاري ساخت داخل در پروژه هاي عملياتي حفاري فعاليت دارد.
مزيت هاي شركت ملي حفاري ايران .
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
شركت ملي حفاري ايران امروز درآستانه سي امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ، با اتكا به نيروي انساني متخصص، متعهد و خلاق خود به تكيه گاهي مطمئن براي وزارت نفت و دولت خدمتگزار و بستري مناسب براي سرمايه گذاري بيشتر در جهت افزايش توليد نفت و گاز در كشور تبديل شده است.
ايجاد افزون بر16 هزار فرصت شغلي به طور مستقيم و 30 هزار زمينه اشتغال به صورت غير مستقيم، حمايت از توليدكنندگان و سازندگان داخلي، تعديل نرخ عمليات حفاري و خدمات فني در مناقصات نفتي و آثار بسيار مثبت اجتماعي، فرهنگي و رفاهي از بركات اين شركت به عنوان اولين نهاد صنعتي برخاسته از متن ارزش هاي والاي انقلاب اسلامي است.
توانايي انجام عمليات حفاري چاه هاي نفت و گاز در دريا و خشكي و تامين خدمات فني و مهندسي، مديريت پروژه هاي كليد در دست، دراختيار داشتن نيروي انساني متخصص و داراي تجارب ارزشمند، مشتري مداري و كيفيت گرايي در ارايه خدمات و در اختيار داشتن 57 دكل حفاري با توان عملياتي مختلف از مزيت هاي شركت ملي حفاري است كه دركارنامه 29 سال فعاليت خود، حفاري و تكميل افزون بر دو هزار و 740 حلقه چاه با متراژ بيش از پنج ميليون و 880 هزارمتر را ثبت كرده است.
ك/4 648/1760 شماره 705 ساعت 16:37 تمام
 يکشنبه 1 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 182]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن